Педагогическият факултет на Тракийския университет – Ст. Загора, на 20 години – наследник на традиции, себеутвърждаване и бъдеще
Проф. д.н. Таня Борисова
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.01
Резюме. Статията проследява и изследва развитието на педагогическото образование в Стара Загора, създаването на Педагогическия факултет, неговото утвърждаване, иновативност и бъдеще…
Интердисциплинарно обучение за модернизация на образованието
Проф. д.н. Румяна Неминска
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.02
Резюме. В статията се разглежда проблемът за съдържателната същност на модернизацията на висшето образование. Приема се, че интердисциплинарното обучение е една от характеристиките на модернизацията в образованието…
Спиралата общество – образование
Проф. д-р Иванка Шивачева-Пинеда
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.03
Резюме. Образованието и обществото са взаимно свързани и зависими. Чрез образователната система и образованието, като педагогически процес, се удовлетворяват социалните потребности, реализира се социалната поръчка за възпроизводство и развитие на обществото…
Диадата методи за преподаване – стилове на учене
Проф. д-р Мария Тенева
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.04
Резюме. Статията представя проблема за взаимната обусловеност между преподаването и ученето в процеса на обучение. В статията са анализирани резултати от емпирично изследване, проведено с ученици от гимназиален етап, които се обучават в Южния централен район на България…
Проучване удовлетвореността на младите хора в България от онлайн обучението
Проф. д-р Веселина Иванова
Тракийски университет – Стара Загора
Проф. д.п.н. Елеонора Милева
Национална спортна академия „Васил Левски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.05
Резюме. Цел на изследването е да се проучат нагласите на младите хора в България към основни характеристики на онлайн обучението по време на пандемията от COVID-19…
Аспекти на интегралност в предучилищното и началното образование по математика, свързани с някои елементи на геометрията
Доц. д-р Мария Темникова
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.06
Резюме. Един от образователните модели, прилаган в повечето страни, има за цел да се преподава чрез използването на някои връзки между природни науки, математика, технологии и инженерство началното, средното, гимназиалното и висшето образование…
Проучване мнението на студентите от специалност „Социална педагогика“ за доброволческа работа
Доц. д-р Цвета Делчева
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.07
Резюме. Реформата в социалната сфера през последните години създава множество възможности за просоциално поведение чрез доброволчество…
Пропедевтика на понятието „самостойно хранене при растенията“ в детската градина и в обучението по родинознание в I и II клас
Доц. д-р Ваня Петрова
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.08
Резюме. Статията разглежда необходимостта и възможностите за по-целенасочено предварително запознаване на учениците в детската градина и в I и II клас със значението на светлината за растенията с цел подпомагане разбирането и осмислянето на самостойното хранене при растенията в обучението по човекът и природата в III клас…
Съвременни подходи за изследване на неравенството като социално- педагогически проблем
Доц. д-р Елена Лавренцова
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.09
Резюме. Статията разглежда неравенството като проблем, релевантен на предметната област на социалната педагогика, чието по-дълбоко концептуализиране би допринесло за обогатяване на нейния тезаурус…
Мотивацията като ключов фактор в обучението на студенти по български жестов език
Доц. д-р Дияна Георгиева
Тракийски университет
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.10
Резюме. През последните години научната амбиция към дълбинното проучване на природата на знаковия език стимулира интензивни изследвания в българското образователно пространство, които доведоха до коренна промяна във възгледите за неговия статус като пълноценен език, равноценен по сложност и възможности с вокалния език…
Приложение на метода контент-анализ на учебно съдържание в подготовката на студенти от педагогически специалности в условията на дистанционно обучение
Доц. д-р Мариан Делчев
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.11
Резюме. Цел на изследването е да се изведат някои специфики при процеса на обучение на студенти от педагогически специалности в Педагогическия факултет при Тракийския университет – Стара Загора, за овладяване и приложение на изследователския метод контент-анализ, като част от формиращите се професионално-педагогически компетенции…