Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Химия Съдържание на сп. "Обучение по природни науки и върхови технологии", 2021

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2021, година XXX

в Съдържание на сп. "Обучение по природни науки и върхови технологии", 2021

FROM THE RESEARCH LABORATORIES

Investigation of 238U, 234U And 210Po Content in Selected Bulgarian Drinking Water

1)Bozhidar Slavchev, 1)Elena Geleva, 2)Blagorodka Veleva,
1)Hristo Protohristov, 1)Lyuben Dobrev,
1)Desislava Dimitrova, 1)Vladimir Bashev, 1)Dimitar Tonev
1)Institute for Nuclear Research and Nuclear Energy – BAS (Bulgaria)
2)National Institute of Meteorology and Hydrology (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.01

Abstract. The radioactivity of selected sources of drinking water in Southern Bulgaria was investigated using 238U, 234U and 210Po activity measurements and dose calculation, respectively. The activities of 238U, 234U and 210Po varied from 226 to 826 mBq/L, 274 to 1623 mBq/L and < 0.6 to 25.5 mBq/L, respectively, being lower then derived concentrations for radioactivity in water intended for human consumption of the considered radionuclides, given in EC Directive 2013/51/EURATOM…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


TEACHING EFFICIENCY

Рефлексивното умение – конструктивно-прогностичен анализ в методически контекст

Наталия Цанова, Надежда Райчева, Иса Хаджиали
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.02

Резюме. В чисто исторически аспект, умението е сред онези ключови категории в полето на човешката практика, които са обект на различни изследователски търсения – философски, психологически, педагогически, и не на последно място – методически…

виж повече

 

 

Методологична рамка за извеждане на смислообразуващи категории в методиката на обучение по биология

Надежда Райчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.03

Резюме. За зрелостта на една наука може да се съди по наличието на изчистеност в терминологията, тоест зрялост на специфичния език и очертан физиономичен облик в методологично отношение, разбиран като яснота в контекста на предмета на науката…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


EDUCATION: THEORY AND PRACTICE

Първи стъпки в квантовата физика – елементарно изложение II. Моделни примери (потенциални ями)

Михаил Аврамов, Димитър Мърваков
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.04

Резюме. Разгледани са и подробно анализирани случаи на частица в едномерна правоъгълна яма – безкрайно дълбока и с крайна дълбочина…

виж повече

 


CURRICULUM MATTERS

Функционален анализ на умението за конструиране на педагогическо решение

Надежда Райчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.05

Резюме. Създаването на педагогическо решение в рамките на дадена ситуация е изява на професионалната компетентност на учителя и включва различни групи умения, които функционират като цяло и се проявяват в крайния резултат, който може да е свързан с оценка и избор на определени образователни ресурси, с изграждане на отделни елементи или на цялостен модел на процес на обучение по определена тема и в определен контекст…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


NEW APPROACHES

Изследване на рефлексивното мислене при 15 – 17-годишни ученици в обучението по биология – в интелектуален и личностен аспект

Иса Хаджиали
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2021-2.06

Резюме. В доклада е представено емпирично изследване, свързано с разкриване на корелационни зависимости между интелектуалната и личностната рефлексия при 15 – 17-годишни ученици в гимназиалния етап на биологичното образование…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2021, година XLVIII

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 3/2021, година XCIII

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 3/2021, година XCIII

Eдна легенда на 100 години

Eдна легенда на 100 години

Полетът на щъркела

Полетът на щъркела

Последни публикации

  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2021, година XXX
  • Годишно съдържание на сп. „Природните науки в образованието“, 2020 г.
  • Сп. „Химия“, книжка 6/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 5/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 4/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 3/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 2/2020
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG