Д-р Даниел Полихронов
Софийски университет „Свети Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2023-3-7-pre
Резюме. Статията представя резултатите от проведена експертна оценка на програма за превенция на употребата на психоактивни вещества в прогимназиалния етап на образование. Проектопрограмата е конструирана от студенти от Факултета по педагогика на Софийския университет в профил „Превенция и корекция на девиантното поведение“. Резултатите от емпиричното изследване са представени върху основата на извършен математико-статистически анализ на вградена оценъчна скала с предварително зададени критерии и показатели и съдържателен (контент) анализ на коментари и препоръки на специалисти, ангажирани с превенцията на употребата на психоактивни вещества.
Ключови думи: превантивна педагогика; училищна програма за превенция; употреба на психоактивни вещества; експертна оценка