Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Експериментално определяне зависимостта на специфичния топлинен капацитет на водни разтвори на LICIL от температурата и концентрацията им

в Uncategorized

Иво Лозанов, Явор Йорданов
Национална природо-математическа гимназия „Акад. Любомир Чакалов” – София

https://doi.org/10.53656/nat2022-2.05

Резюме. Изследването е фокусирано върху опитното определяне зависимостта на специфичния топлинен капацитет на водни разтвори на LiCl с различна масова концентрация от температурата. Предложен е нов оригинален лабораторен метод за измерването на тази зависимост, който по същество е приложим за всякакви течности и за разлика от калориметрията разчита на топлопреноса между две среди с различна температура, като отчита топлинните загуби от термодинамичната система. Конструиран е теоретичен модел на база уравнението на топлинния баланс за топлообмен по законите на Нютон и Стефан-Болцман. Проведени са лабораторни експерименти с водни разтвори на LiCl с масова концентрация в интервала 0 – 15% при температури в диапазона 20 – 900. Данните са обработени с помощта на MATLAB и са получени криви на зависимостта на специфичния топлинен капацитет от температурата за фиксирани концентрации на електролита. Резултатите са близки до известните справочни стойности.
Ключови думи: специфичен топлинен капацитет; експеримент с топлопроводимост; литиев хлорид; зависимост от температурата; зависимост от концентрацията

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweet
Предишна статия

Изследване поведението на конични купчини от гранули и прах

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI

Речеви стратегии и пандемията от COVID-19

Калки от френски в българската фразеология

Последни публикации

  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2021, година XXX
  • Годишно съдържание на сп. „Природните науки в образованието“, 2020 г.
  • Сп. „Химия“, книжка 6/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 5/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 4/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 3/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 2/2020
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Абонамент
  • Контакт

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG