Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 19, 15-21.05.2025 г.

2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година

Стела Маринова от Стела Маринова
14-05-2025
в Брой 19, 15-21.05.2025 г., Новини 2025
A A

В държавния план-прием в VIII клас за учебната 2025/2026 г. са заложени общо 2260 паралелки, сочи информацията на Министерството на образованието и науката за „Аз-буки“. От тях 1368 са професионални, или 60,53%, а 892 – профилираниВ държавния план-прием в VIII клас за учебната 2025/2026 г. са заложени общо 2260 паралелки, сочи информацията на Министерството на образованието и науката за „Аз-буки“. От тях 1368 са професионални, или 60,53%, а 892 – профилирани.

Процентното им съотношение в утвърдения план-прием за 28-те области в страната е различно. Професионалните паралелки са с най-голям дял в областите Враца – 76,27%, Добрич – 70%, и Ловеч – 69,55%.

Най-много профилирани паралелки са заложени в областите София-град – 55,85%, Кърджали – 54,17%, и Шумен – 52,54%.

По-голяма част от предложените паралелки в план-приема са със STEM насоченост – 1303, или 57,7% от всички 2260. От тях 888 паралелки са професионални, а 415 – профилирани.

В дуална система на обучение за новата учебна 2025/2026 г. са заложени общо 111,5 паралелки,

сочат още данните на МОН.

Нови за училището или за областта, в които се предлагат, са общо 10,5 професионални паралелки. Всички те са в дуална система на обучение, като 1,5 паралелки са част от Списъка на защитените от държавата специалности от професии и 4 – от Списъка със специалности от професии, по които е налице очакван недостиг от специалисти на пазара на труда.

В Професионалната гимназия по механотехника „Юрий Гагарин“ в Русе е заложена половин паралелка по защитената специалност „Топлоенергетика“ от професия „Техник на енергийни съоръжения и инсталации“. Пълна дуална паралелка от същата защитена специалност е заложена и в столичната Професионална гимназия по транспорт и енергетика „Хенри Форд“. Половин паралелка със специалност „Технология на неорганичните вещества“ от професия „Химик-технолог“, част от Списъка с очакван недостиг на кадри, ще бъде предложена в Професионалната гимназия по химични и хранително-вкусови технологии „Дмитрий Ив. Менделеев“ във Варна.

Нова възможност за кандидат-гимназистите в Професионалната гимназия по селско и горско стопанство в Кърджали е приемът в специалност „Мебелно производство“. Тя също е с очакван недостиг и ще бъде половин паралелка, като дуалната подготовка ще бъде за придобиване на трета степен „Техник-технолог в дървообработването“.

В Средно училище „Найден Геров“ в Пловдив пък е заложена една паралелка по специалност „Вътрешни ВиК мрежи“ от професия „Монтажник на водоснабдителни и канализационни мрежи“, също част от Списъка с очакван недостиг.

Нови заявени специалности са и „Ремонт на летателни апарати“ в Професионалната гимназия по компютърно моделиране и компютърни системи „Акад. Благовест Сендов“ във Варна и „Технология на полимерите“ в Професионалната гимназия по електротехника и технологии в Стара Загора, информират от МОН.

Общият брой на местата в предложените 2260 паралелки е за 58 745 гимназисти.

Седмокласниците към 15 септември 2024 г. са 59 227. Разликата между випуска и местата за прием отчита броя на учениците, които ще бъдат приети в училищата към Министерството на културата, Министерството на младежта и спорта и частните училища, уточняват от МОН.

Спрямо сегашната учебна 2024/2025 г. броят на утвърдените в план-приема паралелки намалява. За изминалата кампанията кандидат-гимназистите са имали право на избор между 2375 паралелки. От тях реализирани са били 2323, като броят на реализираните паралелки в VIII клас по държавен план-прием за учебната 2024/2025 г. в дуална система на обучение е 119,5.

Your Image Description

Свързани статии:

Министър Красимир Вълчев проведе онлайн среща с началниците на регионалните управления на обраозваниетоМинистър Красимир Вълчев очерта приоритетите в средното образование Ще инициирам промяна в Закона за предучилищното и училищното образование, която да ограничи възможността кметовете на общини да обявяват еднолично неучебни дни, написа министърът на образованието и науката Красимир ВълчевМинистър Красимир Вълчев: Новите учебни програми трябва да дадат умения за професиите на бъдещето Обученията по киберсигурност на ученици, учители и ръководни екипи в училищата в цялата страна ще се провеждат всяка година по Националната програма на МОН за информационни и комуникационни технологии в системата на предучилищното и училищното образованиеОбучения по киберсигурност в над 100 училища В държавния план-прием в VIII клас за учебната 2025/2026 г. са заложени общо 2260 паралелки, сочи информацията на Министерството на образованието и науката за „Аз-буки“. От тях 1368 са професионални, или 60,53%, а 892 – профилирани47 зрелостници допълнително избраха матура по математика

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: VIII класМОНплан-приемпрофесионални паралелкипрофилирани паралелкиРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия

Следваща статия

Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

Следваща статия
Министерският съвет одобри 47 001 990 лева за закупуване на познавателни книжки, учебници, електронно четими учебници, учебни комплекти и учебни помагала за децата и учениците от I до XII клас в общинските детски градини и училища за 2025 година

Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

Важни са научните доказателства, а не научните награди

Важни са научните доказателства, а не научните награди

Още 80 млн. лева за безплатни учебници

Дигитализират модули от външните оценявания и матурите

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"