Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 19, 09-15.05.2024 г.

„Ателие по фантазии“ в ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“

Диляна Кочева от Диляна Кочева
12-05-2024
в Брой 19, 09-15.05.2024 г.
A A
По интересен и забавен начин децата усвояват учебния материал. Снимки – Личен архив

За трета поредна година конкурсът „Добрите практики на фокус“ събира, описва и популяризира добри примери от работата на учителите в България. Организатори са фондацията „Заедно в час“ и образователният сайт prepodavame.bg.

Националното издателство „Аз-буки“ продължава да представя добри идеи на учители от страната, тъй като вярваме, че споделянето им в педагогическата общност променя образователната система.

Днес разказваме за Тодора Попова от ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ в Бургас. Със своето „Ателие по фантазии“ тя спечели наградата на журито.

Тодора Попова, начален учител

„Идеята за създаването на „Ателие на фантазиите“ ми дойде по време на участие в работилница на журналистката Ирен Леви. Бях се записала на нея и там самата аз влязох в ролята на автор на история по ключови думи, които, на пръв поглед, нямат нищо общо. Така реших да направя клуб по творческо писане в училище, защото бях напълно сигурна, че на учениците ще им хареса толкова, колкото и на мен“, казва за „Аз-буки“ началната учителка от ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ в Бургас Тодора Попова.

Самата тя има афинитет към ученето и надграждането на уменията и знанията си. Учител е едва от две години, но зад гърба си има редица семинари и обучения. Участвала е и в Националната програма на Министерството на образованието и науката „Мотивирани учители и квалификация“. Преди да стане учител, Попова е учила „Маркетинг“ във Висшия химико-технологически институт в Бургас (днес – Университет „Проф. д-р Асен Златаров“). Никога не е работила по специалността си, но я завършва с голямо желание. През годините е работила различни неща, които са доста далеч от образованието, като търговия, производство, услуги и дори на регистратура в болница.

„Съвсем случайно видях обявата на „Заедно в час“ за програмата „Нов път в образованието“ и реших да кандидатствам.

Винаги съм искала да работя като учител

и да запиша да уча „Педагогика“, но така се е случвало, че все отлагах“, казва моята събеседничка.

Приемат я в Програмата, записва да учи така желаната специалност, и съвсем скоро ѝ предстои да се дипломира като магистър по „Начална училищна педагогика“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.

И така различните сфери, в които е работила през живота си, и целият житейски опит, който е натрупала, много ѝ помагат в работата с децата.

„За разлика от всички други учители без опит, ние от „Заедно в час“ имахме едно голямо предимство – вече бяхме преминали лятна академия и въвеждащо обучение“, допълва тя.

Практически опит получава в продължение на три седмици в 119. СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ в София. Там се докосва до учителската професия и толкова ѝ харесва, че в момента не може и да помисли да работи нещо друго. За себе си като най-голям късмет и привилегия определя възможността да бъде част от педагогическия екип на ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ в Бургас. Благодарна е много на тогавашния директор на училището Михаил Ненов, който изключително много ѝ помага в началото на професионалния ѝ път, като я подкрепя и ѝ дава ценни уроци и напътствия. Отчита като предимство и това, че в училището преди нея е имало още трима преподаватели, преминали обучението на „Заедно в час“. Така че безспорно и това много ѝ помага бързо да навлезе в работната атмосфера.

„Със сигурност това повлия да ме вземат на работа.

Г-н Ненов вече беше работил с колеги, преминали през обучението „Нов път в преподаването“, казва още учителката.

Днес е благодарна за свободата, която има в работата си, и за прекрасния екип от млади учители, с които работи.

Педагогическата практика, с която печели наградата на „Заедно в час“ и образователният сайт prepodavame.bg, се казва „Ателие по фантазии“ и се осъществява в рамките на часовете за занимания по интереси – веднъж седмично по два часа.

„И не кои да е два часа, а последните два в петък“, обяснява Попова.

Признава, че това е най-голямата трудност, с която се сблъсква в работата си по проекта – да привлече и задържи вниманието на учениците си в края на учебната седмица. Иновативната ѝ практика е приложена сред четвъртокласниците в рамките на една учебна година, която все още не е приключила.

Учениците сами изработват куклите, декора и костюмите за представянето на своите истории пред публика

А сега нека разкажем в какво точно се състои тя. Идеята на Тодора Попова е

децата да могат да правят мисловна връзка между различни учебни предмети,

като човекът и природата, човекът и обществото, български език и литература и информационни технологии. Първо се разделят на отбори, като всеки отбор си изтегля по една думичка от няколко купички, които Попова предварително е подготвила. На единия отбор са дават следните думи: лековити билки, енциклопедия, маймуна, слушалки, Старопланинска област, смешна история, планетите в Слънчевата система и Питър Пан. Като краен продукт тази група от ученици трябва да създаде смешна история, в която да са включени всички опорни думи. Тя трябва да бъде разказана и оформена като електронна книга. „И това научихме – как се прави електронна книга, кои текстове и картинки трябва да бъдат включени в нея и как се редактира“, обяснява Тодора.

И след като вече малките писатели са написали своята творба, идва ред да влязат в нови роли – на актьори, сценаристи и режисьори, и да разкажат историята пред публика. За представянето си учениците дори сами правят куклите, костюмите и декорите.

„За да се справят с поставените задачи, учениците трябваше да научат материала много добре, като прочетат и допълнителна литература“, обяснява учителката.

Разказва, че първоначалната ѝ идея – децата да научат сложния учебен материал чрез игра, се е получила, а историите, които са измислили малчуганите, са повече от увлекателни и интересни.

Моята събеседничка се надява, че догодина отново ще направи „Ателие по фантазии“, но този път с по-малките ученици – третокласниците.

„За мен е предизвикателство да видя дали и как ще се справят“, казва тя и е сигурна, че малчуганите ще развият въображението си и ще покажат най-доброто от себе си.

Ако до всяко добро същество застане поне още едно

„Как коледните картички зародиха едно междуучилищно приятелство“ – така се казва първата практика, с която началната учителка Тодора Попова участва в миналогодишното издание на „Добрите практики на фокус“. Възпитаниците от Основно училище „Александър Георгиев-Коджакафалията“ в Бургас изпращат картички на второкласниците на Виолета Миленина от Обединено училище „Христо Ботев” в село Калугерово, област Пазарджик. Идеята е да ги зарадват и да ги накарат да се усмихнат.

Освен че се учат да правят добро, образователните ползи от тази успешна практика също са налице. В часовете по самоподготовка учениците на Тодора Попова упражняват правописните правила и своя краснопис, учейки се как да напишат картичка по повод, а възпитаниците на Виолета Миленина, от своя страна, тренират четене с разбиране. Учениците самостоятелно подготвят картичките, като всяка е адресирана поименно до конкретно дете от класа на Виолета Миленина. От своя страна пък, учителката от ОбУ „Христо Ботев“ заснема клип как всяко дете отваря и чете своята картичка, и изпраща видеото на учениците от Бургас. По този начин децата разбират, че за да зарадваш някого, са нужни само желание, добра дума и постъпка. Ценното в тази практика е, че след реализирането ѝ всички участници си дават сметка, че могат да имат приятели не само в училище, но и извън него.

Your Image Description

Свързани статии:

Мисия касова бележка Учителски практики за пример Красотата на момента 79,5 паралелки с прием в нови специалности

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Ателие по фантазииДобри практикиДобрите практики на фокусконкурсОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – БургасТодора Поповафондация „Заедно в час“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Петима директори с награда „Св. Иван Рилски“ (ГАЛЕРИЯ + ВИДЕО)

Следваща статия

Неделно училище разказва историята на световноизвестния художник Стоимен Стоилов

Следваща статия
Неделно училище разказва историята на световноизвестния художник Стоимен Стоилов

Неделно училище разказва историята на световноизвестния художник Стоимен Стоилов

Диктовка за 24 май

Диктовка за 24 май

Увеличено заплащане за работа по време на официални празници: какво предвижда Кодексът на труда?

Увеличено заплащане за работа по време на официални празници: какво предвижда Кодексът на труда?

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"