Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023

Признание за добри практики за работа с деца от уязвими групи

Ivo Hristov от Ivo Hristov
17-10-2023
в Новини 2023
A A

Министерството на образованието и науката и Синдикатът на българските учители отличиха 50 добри практики в образователния процес с деца от уязвими групи, съобщават от МОН. Това стана по време на финала на осмия Национален конкурс за добри педагогически практики в прилагането на образователното приобщаване на деца и ученици от уязвими групи. В него участват над 150 учители, директори и други педагогически специалисти, както и експерти от регионалните управления на образованието.

„Конкурсът мотивира учителите да постигат по-добри резултати в работата си. Учителите имат нужда също от свое споделено пространство, от място за вдъхновение, за разпалени дискусии и за намиране на подходящи решения“, коментира в приветствието си зам.-министърът на образованието и науката Емилия Лазарова. Тя отбелязва, че е много полезно да се споделят идеи за приобщаването, за допълнителните обучения по български език, за работа с децата, учителите и семейството за преодоляване на взаимните негативни предразсъдъци и стереотипи, интердисциплинарни уроци. Зам.-министърът призовава педагозите да предложат своите уроци за платформата „Дигитална раница“, за да достигнат до много повече колеги и да провокират и тяхното желание за споделяне.

„Конференцията дава възможност за изграждане на нови мисловни хоризонти за всички – педагогически специалисти, директори на образователни институции, образователни експерти, преподаватели от висши училища и други заинтересовани страни“, посочва Лазарова. По думите ѝ приобщаващото образование гарантира осъществяването на диференциран и индивидуализиран подход към всяко дете и ученик спрямо неговите потребности, способности и интереси. Това е гаранция и за прилагането на политики за приобщаване, при които образователната система се адаптира спрямо потребностите на децата и учениците, вместо да изисква, на първо място, те да се адаптират към системата.

Лидерът на СБУ Янка Такева благодари на учителите, че са създали в своите детски градини и училища методики, форми и похвати, които помагат в много трудната работа да мотивират да учат ученици от рисковите групи, както и техните родители.

По време на форума фокус на дискусиите бе също работата с деца със специални образователни потребности, както и деца с таланти.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН сезира прокуратурата за нарушенията в СУ „Найден Геров“ в Пловдив Премиерът акад. Николай Денков: Сътрудничеството между учените ще постави България по-силно на световната карта в областта на технологиите Да дигитализираш „Не се сърди човече“ Три медала от Балканската олимпиада по информатика

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2023, година XXXI

Следваща статия

Близо 14 000 ученици усвояват професия в реална работна среда

Следваща статия
Близо 14 000 ученици усвояват професия в реална работна среда

Близо 14 000 ученици усвояват професия в реална работна среда

236 000 са издадените електронни бележки за извинение на отсъствията

236 000 са издадените електронни бележки за извинение на отсъствията

Европриз за родна млада репортерка

Европриз за родна млада репортерка

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"