Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 21, 2023

Предимствата на виртуалната и добавената реалност в клас

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-05-2023
в Брой 21, 2023
A A

Критерий за модерното средно образование е да персонализира обучението в клас чрез технология и да дава възможност на учениците да виждат и взаимодействат с автентични репрезентации на научни термини, процеси и явления. Това разбиране се различава значително от традиционните средства за обучение по природни науки, технологии и математика. То предполага изместване от плоските двуизмерни изображения и сглобени мултимедийни презентации чрез триизмерна проекция и създаване на ефективно и практически ориентирано учебно „изживяване“.

В допълнение, образователна технология, която обединява триизмерните, интерактивните (позволяващи взаимодействие) и виртуалните технологии, създава усещане за реализъм чрез зрение, допир и звук. Изследвания в тази посока показват, че виртуалните учебни среди предлагат богато и смислено учебно изживяване, което е едновременно реалистично и ангажиращо вниманието на учениците.

Виртуална и добавена реалност в клас

Днес в употреба има разнообразие от иновативни технологични конфигурации, базирани на виртуална или добавена реалност, включително десктоп системи, VR очила, стереоскопични дисплеи или лаптопи и други. Малко обаче от тях са специално създадени с образователна цел. Към момента две от най-често използваните конфигурации от подобен тип са: VR очила и стереоскопичните дисплеи и лаптопи zSpace.

zSpace е цялостно комплексно решение, насочено към STEM обучението, състоящо се от хардуер (стереоскопичните лаптопи zSpace Inspire), софтуер (по различни теми и направления) и учебно съдържание (подготвени уроци и академични разработки). Лаптопите zSpace Inspire са последно поколение образователна VR/AR технология, съчетаваща елементи на виртуална и добавена реалност, чрез която учениците работят с виртуални 3D холограми, които могат да докосват, дисектират, разглобяват, сглобяват и поправят. Технологията може да се използва най-вече от ученици и студенти, изучаващи STEM дисциплини или конкретни професионални направления, като медицина, автомобилостроене, ветеринарна медицина и други.

zSpace и учителите

След запознаването си с технологията на zSpace голяма част от действащите учители споделят, че използват zSpace като обучителна технология заради потенциала ѝ да повиши интереса на учениците в областта на природните науки и креативните индустрии и заради възможностите за персонализирано обучение, отговарящо на нуждите на учениците им.

В допълнение преподавателите също споделят и своето виждане, че обучението в класната стая следва да бъде ориентирано около използването на технологии и инструменти, до които учениците трудно биха имали достъп извън рамките на училището. Това, от една страна, води до пряко повишаване на ангажираността и интереса към учебния процес в училище, а от друга – повишава имиджа на образователната институция като такава.

zSpace и учениците

Виртуалните среди в процеса на обучение в класната стая използват реализъм и интерактивност, за да завладеят учениците и да изградят учебна среда, отговаряща на техните нужди и интереси. Обучението чрез виртуална и добавена реалност със zSpace предлага страхотни възможности за учениците да експериментират, тестват и работят в по-рискови ситуации от практиката без абсолютно никаква заплаха за живи организми или за самите тях. В допълнение учениците могат да изследват, извършват дейности и да взаимодействат със STEM съдържание без засягане на икономически или етични въпроси за скъпи краткотрайни материали и устройства или защитени видове животни. Освен това имат повече възможности да тестват и усетят на практика контролирана експериментална грешка, от която да извадят изводи и да затвърдят познанията си.

zSpace в контекста на процедурата „Училищна STEM среда“

Предстои една от най-сериозните модернизации на учебния процес като част от Националния план за възстановяване и устойчивост. Процедурата е част от по-мащабния европейски финансов план NextGenEU, който почива на шест основни принципа, два от които са фокусирани върху зеления преход и цифровата трансформация. В този контекст zSpace е технология, която е насочена към изучаването на STEM съдържание по напълно нов начин. Той позволява осъществяването на невъзможни за стандартна класна стая дейности и наблюдения, давайки възможност на учениците да тестват и надграждат своите познания и умения в контролирана, безопасна и максимално доближаваща се до реалността виртуална среда без никакъв отпечатък върху околната среда. А ние, от „Юнион Интерактив“ сме убедени, че бъдещето вече е тук.

Your Image Description

Свързани статии:

STEM, XXI век и технологиите Детство мое – реално и вълшебно Поход на буквите Интердисциплинарни уроци сменят маркера и черната дъска

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Union interactiveТехнологииЮнион Интерактив

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Училището на Александър Стамболийски на 140 години

Следваща статия

Това ме смее?!

Следваща статия
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Това ме смее?!

Стартира кандидастването на училищата по проект „Успех за теб“

Стартира кандидастването на училищата по проект „Успех за теб“

38 000 деца и ученици изучават  български език зад граница

38 000 деца и ученици изучават български език зад граница

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"