Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 44, 2021

Участвай в промяната

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-11-2021
в Брой 44, 2021
A A
Децата от СУ „Георги Бенковски“ – Тетевен, се включват в различни инициативи против насилието

Зина СОКОЛОВА

Средно училище „Георги Бенковски“ – Тетевен, е средищно и иновативно, най-голямото на територията на общината. В него в дневна, самостоятелна, индивидуална и дистанционна форма се обучават над 420 ученици в прогимназиален и гимназиален етап. Педагогическият персонал е 42 души, сред които педагогически съветник, ресурсен учител и психолог. Училището предлага прием след VII клас в профил „Софтуерни и хардуерни науки“ с интензивно изучаване на английски език и в професиите „Хотелиер“ и „Финансист“ с разширено изучаване на английски език. През последните две години, след извършен мащабен ремонт по проект, финансиран от Държавен фонд „Земеделие“, физическата среда в училище е изцяло обновена и модернизирана. Сега тя съответства на изискванията за безопасност и комфорт и на съвременните насоки за модернизация на учебната среда.
„Десетилетия наред училището ни е известно сред местната общност с нарицателното име Гимназията – казва директорката Маринела Маркова. – То е разположено на едно от най-живописните места в нашия град, откъдето се открива прекрасна панорама към населеното ни място и обграждащите го върхове. Училището обаче не е сградата, а човешкият ресурс – учители, ученици, служители. Всеки ден те насищат с енергията си училищното пространство. Училището е набор от визия, ценности, норми и правила, организационна култура и живот. В съответствие с основната ни мисия, екипът ни полага целенасочени усилия за изграждане на позитивна, подкрепяща и приобщаваща учебна среда. Тя трябва да стимулира всеки ученик да се развива според своите възможности, работен ритъм и стил на учене. Бих уверила всеки родител, чието дете пристъпва нашия праг, че тук то ще намери уютна среда. Екипът ни от професионалисти, със своята добронамереност и толерантност, е ангажиран с подкрепата на всеки ученик по пътя на неговото личностно израстване.
Нашият основен стремеж е да бъдем модерно, приобщаващо и активиращо училище, което ефективно сътрудничи с родителите и местната общност. Съзнаваме, че най-голямата ни отговорност днес, като учители, е да развиваме у децата такива умения, които ще им помогнат да се справят в непознати ситуации. Важно е всяко дете да мисли критично. Да осъзнае по свой начин света около нас и своето място в него. Сега, когато учебният процес се случва и във виртуалното пространство, екипът ни се променя в движение. Всички осъзнаваме, че училището е мрежа от отношения на подкрепа и сътрудничество, общност от ученици, учители и родители, които взаимно се учат, споделят опит и идеи и израстват заедно.“
В тази посока е и училищната иновация „Участвай в промяната“ – въвеждане на часове по дигитално-медийна грамотност за учениците от VIII клас, профил „Софтуерни и хардуерни науки“ с интензивно изучаване на английски език. Основната цел е да се създаде у младежите нагласата да бъдат не само консуматори, но и автори. И сами да създават атрактивно, смислено и етично съдържание и да се възползват от дигитално-медийната среда по безопасен и полезен за тях начин. В рамките на занятията се разглеждат теми като фалшивите новини, авторското право, правата на потребителите на социалните мрежи. Учениците се запознават в дълбочина с възможностите и капаните на дигиталния свят, развиват силните си страни, овладяват говоренето пред публика, развиват социалните си умения и уменията си за работа в екип. Всичко това се случва както в присъствена, така и в електронна среда. Това доказва, че не е достатъчно само учебната среда да бъде обновявана и модернизирана, а е необходима трансформация на начина на преподаване и учене, подчертава директорката.
Немалко са и проектите, по които СУ „Георги Бенковски“ продължава да работи и през настоящата учебна 2021/2022 г. Наред с дейностите по национални програми и по проектите, финансирани от Европейските структурни фондове, то е едно от петте училища в страната по съвместната програма на УНИЦЕФ и МОН за превенция на насилието и тормоза – „Стъпки заедно“. Училищният екип, съвместно с ученици и родители, вече разработва цялостна политика за прилагане на модел за изграждане на сигурна и безопасна училищна среда.
Като част от процеса на приобщаващо образование в Средно училище „Георги Бенковски“ се осигурява допълнителна подкрепа на 17 ученици със специални образователни потребности. „Убедени сме, че ако сме помогнали и на едно дете да израсне и да открие хоризонти пред себе си, сме изпълнили мисията си“, категорична е Маринела Маркова.
Акцентите в работата на педагогическия екип са създаването на позитивна атмосфера в класната стая, преодоляване на негативните ситуации и провокативно поведение, насърчаване на родителите да поемат отговорност в изграждането на класната общност, и въвличането им в осъществяване на училищни инициативи. Сред най-големите предизвикателства пред училищната общност са да мотивира и вдъхновява учениците да учат и да израстват, да запазят живо любопитството им, да ги научат да живеят заедно и да работят в общност.
„Вече трета поредна година освен с предизвикателствата, породени от демографската криза в нашата малка община, намаляващия брой ученици и нарастване броя на учениците от уязвими групи, се сблъскваме и с тежките последици от продължителното обучение в електронна среда от разстояние – подчертава директорката. – И тук трудностите са не толкова в липсата на устройства и интернет, тази материална страна на нещата в голяма степен е осигурена. Проблемът е в недостатъчните умения за работа в дигитална среда на част от учениците и техните семейства, които са с нисък образователен статус, както и липсата на мотивация за учене. Предизвикателствата при този тип обучение са свързани с необходимостта от трансформация на учебния процес в онлайн среда. Това е истинско изпитание пред професионализма, креативността и дигиталните умения на учителите.“
Независимо от трудностите през миналата учебна година възпитаници на училището достойно се представят в състезания и конкурси на национално ниво. Немалка част от събитията в училищния живот са инициирани и осъществени от представителите на ученическото самоуправление. Така съвсем спонтанно се ражда мотото „Нито ден без успех!“.
В трудната година на изолация и страхове учениците успяват да извоюват своите успехи, с които екипът на училището се гордее.
„През миналата учебна година Васил Трифонов, днес ученик в Х клас, който заслужава поздравления за таланта и смелостта си, написа и издаде първата си приключенска книга – „Отряд Сторм“ – разказва директорката. – Особено се радваме на успехите на Изабела Янкова от XI клас и нейното израстване като спортист и като личност. Само на 17 години, още със своя дебют тя успя да спечели абсолютно всичко в планинското колоездене за своята възраст – национален шампион, носител на Европейската и на Световната купа за девойки. От 4 години тя се занимава активно с планинско колоездене и професионално каране в страната и чужбина.
С това Изабела е пример и вдъхновение за приятели, съученици и подрастващи ученици. Гордост за малкото ни населено място и за нашата гимназия е и един от най-младите академици в България, който е завършил средното си образование тук – акад. Николай Витанов, водещ учен в света по квантова информатика и кохерентен контрол на квантови системи и един от най-добрите учени в света според класацията на престижния Станфордски университет.“

Your Image Description

Свързани статии:

И учението, и възпитанието искат грижи В царството на щъркелите Дигитално надграждане в Абланица STEM център за бъдещи модни новатори в Русе

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Не искаме, не искаме…

Следваща статия

„Коперник“ вдига летвата на обучението

Следваща статия
„Коперник“ вдига летвата на обучението

„Коперник“ вдига летвата на обучението

В ход е дигиталното обучение

91 професионални гимназии получават спортно оборудване

В ход е дигиталното обучение

Превенция на риска

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"