Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 35, 2021

Учителите ни са с висок образователен ценз

в Брой 35, 2021

Над 160 екопроекта са представени на традиционния годишен форум на Синдиката на българските учители

Българските учители имат най-висок образователен ценз спрямо всички учители в Европа.
89% от българските преподаватели, от детската градина до XII клас, са магистри с висше образование, като около 45% имат висока квалификационна степен. В тежката пандемична среда българската образователна система се очерта като една от системите, които се справят най-добре, учителите ни показаха чудеса от нови подходи и креативност.“
Това коментира председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева пред в. „Аз-буки“ по време на VIII международен конкурс „Извънкласните и извънучилищните дейности (занимания по интереси) – за устойчиво качествено обучение, възпитание, развитие и социализация на децата и учениците – 2021“. Форумът се проведе в комплекс „Камчия“ край Варна.
„Направихме всичко възможно да обхванем децата – и там, където нямаше интернет, и родителите нямаха възможност да помагат на по-малките ученици. Колкото и негативи да отчитаме по време на дистанционното обучение, нямаме толкова задълбочени дефицити, както имат други страни“, допълни Такева и даде оценка „много добър“ за работата на учителите в пандемична среда.
По отношение на старта и протичането на новата учебна година председателят на Учителския синдикат коментира, че те зависят от развоя на пандемията и няма човек в образователната сфера, който да не е притеснен. „На нас, българските учители, ни се иска да сме присъствено, дано нещата да се развият благоприятно. По-големите ученици имат осъзнат начин на отношение към учебно-възпитателния процес. Но в условията и в етапа на ограмотяване е пагубно за малките деца в I и II клас, както и за родителите и за учителите, да сме онлайн“, допълни Такева. Според нея благодарение увеличаването на работните заплати и подобряването на училищната среда, която е важна за мотивацията на всички,
значително са се увеличили желаещите да станат учители.
Заедно с представители на Министерството на образованието и науката Янка Такева раздаде наградите на победителите в конкурса за извънкласни и извънучилищни дейности (занимания по интереси).
Общо 160 ученически проекта с разработки, свързани с екология и иновации, участват в конкурса на Синдиката на българските учители.
За втора поредна година темата е „Развитие на техническото и природонаучното творчество на децата и учениците за формиране на екологична култура и интерес към иновации“.
„Отново обръщаме внимание на климатичните изменения от гледна точка опазване на околната среда, флората, фауната и човешкия живот. Имаме потребност да възпитаме у младото поколение поведение, което да се пренесе в семействата, по отношение опазване здравето на обществото и на планетата Земя – особено актуално в условията на пандемия“, коментира Янка Такева пред в. „Аз-буки“ акцентите на конференцията, организирана от Синдиката на българските учители, съвместно с фондация „Устойчиво развитие за България“ и СОК „Камчия“ и под патронажа на Министерството на образованието и науката, откъдето е осигурен паричният награден фонд за победителите.
Награди бяха раздадени в раздел „Добри практики“ – категории „Подготвителна група в детска градина/училище“, „Извънучилищни дейности“, „Извънкласни дейности – І – ХІІ клас“, и в раздел „Искам думата“.
Специалния приз на МОН получи Йорданка Славчева – главен учител по БЕЛ, 1. СУ „Пенчо Славейков“, София, за научно есе на тема „Лидерството на учителя по време на кризи“. С грамоти бяха удостоени Галина Димиева – учител в 14. ДГ „Дружба“, Варна; Мая Петрова – старши учител в ДГ „Слънце“, Ловеч; Стефка Николаева – старши учител начален етап, СУ „Никола Катранов“, Свищов; Татяна Любенова – старши учител, и Маргарита Григорова – старши учител в Професионалната гимназия по търговия и ресторантьорство, Враца.
Раздадени бяха и специални награди на председателя на Синдиката на българските учители, на фондация „Устойчиво развитие за България“, на областния управител на област София, на Националния дворец на децата, на Българския национален комитет към Световната организация за предучилищно образование – ОМЕП, на Департамента за информация и усъвършенстване на учителите към СУ „Св. Климент Охридски“ и др.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Експерт
СподелянеTweet
Предишна статия

От детските школи към голямата сцена

Следваща статия

Глобалният отговор

Следваща статия
Глобалният отговор

Глобалният отговор

3 млн. лв. за геномни данни в България

3 млн. лв. за геномни данни в България

Най-пъстрата рисунка

Най-пъстрата рисунка

Последни публикации

  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2021, година XXX
  • Годишно съдържание на сп. „Природните науки в образованието“, 2020 г.
  • Сп. „Химия“, книжка 6/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 5/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 4/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 3/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 2/2020
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Абонамент
  • Контакт

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG