Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2016 Брой 15, 2016

Как се развива вниманието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-04-2016
в Брой 15, 2016
A A

Според френския учен Жан-Люк Бертие отговорът е „не”. За специалистите отдавна е ясно, че много ученици изпитват трудности при усвояването на материала точно заради този факт. Бертие и негови колеги се опитват да ги променят чрез прилагане на елементи от неврокогнитивните науки. „Работя с екип от 100-тина преподаватели – разказва той. – За първи път в историята науката може да се прави образна диагностика на мозъка, когато той изпълнява когнитивни задачи, с помощта на ядрено-магнитен резонанс.“ Екипът от учени изследват как функционират видовете памет, по какъв начин се осъществява контролът на мисълта, защо ученикът трябва да е активен в процеса на учене. Човешкият мозък съдържа около 100 млрд. неврони и при учене там протичат два процеса. Невроните се свързват един с друг, като връзките са изключително много – един неврон може да се свързва до 100 000 пъти с други неврони. При учене конфигурацията се променя – всеки неврон се трансформира, има окончания, за да се свърже с други неврони. Постепенно в центъра на преобразуванията се получава уплътнение, което позволява информацията да минава по-бързо. Това се нарича мозъчна пластичност. Когато детето учи, в мозъка му се задействат едновременно 4 функции. Първата е как то разбира информацията и как я свързва с други информации. Постепенно му се налага да изпълнява все по-сложни задачи, като за тази цел е необходимо в паметта да се натрупа запас от познания, умения, ситуации. Ако детето не знае нищо, няма как да разбира и да изпълнява. „Опираме се на трудовете на германския учен Херман Ебингхаус, който установява как информацията се интегрира в мозъка – казва Жан-Люк Бертие. – Според него първоначално е необходима голяма енергия, за да се създадат първите следи в мозъка. Отначало тези следи избледняват лесно и е необходимо повторно учене, което е по-малко уморително, а избледняването е по-бавно. След 3 – 4 повторения следата най-накрая се затвърждава и информацията се задържа в мозъка. Но трябва да знаем, че забравянето е нещо естествено. Ние през цялото време забравяме и за да задържим информация, е необходимо да извършваме доста работа. Когато започнат да се натрупват следи, трябва да ги затвърждаваме, така че да можем лесно да си спомним за тях при необходимост.“

„Срещите на бъдещето“ е поредица дебати, организирани от Френския институт, в която водещи учени говорят за предизвикателствата на нашето време. Жан-Люк Бертие работи върху приноса на когнитивните науки в процесите на преподаване и в частност как мозъкът ни възприема, разбира, запомня и забравя. Резултатите от научните му трудове намират приложение в работата по подобряването на капацитета на внимание при учениците.

Четете повече в бр. 15, 14 – 20 април 2016 г.

Normal 0 21 false false false BG X-NONE X-NONE „Само за година променихме немалко неща. Предприемачеството вече е факт в учебния план на първокласниците.

Your Image Description

Свързани статии:

Проф. Цветан Дачев, БАН: Космосът не е гостоприемен за хората Default ThumbnailЗапочва оценяване на „Хоризонт 2020“ Под замръзналата шапка на Пирин Удължава се срокът за участие в конкурса на „Аз-буки“ за научна статия „Природни науки и иновации в образованието“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Чуждоезиково обучение, книжка 2, година XLIII, 2016

Следваща статия

Български език и литература, книжка 2, година LVIII, 2016

Следваща статия

Български език и литература, книжка 2, година LVIII, 2016

Педагогика, година LXXXVIII, книжка 3, 2016

Строг контрол на изпитите

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"