ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА
Цифровая коммуникация и проблемы перевода (на материале болгарских и русских сетевых текстов)
Людмила Карпенко
Самарский университет (Россия)
https://doi.org/10.53656/for21.31cifr
Резюме. Рассматривается проблема эквивалентности цифрового перевода в глобальной сети Интернета…
La didactique du FLE à la croisée des sciences cognitives et discursives
1) Elena G. Tareva 1), Elena Porshneva 2), Indira Abdulmianova
1)Université pédagogique municipale de Moscou – Moscou (Russie)
2)Université linguistique de Nijni Novgorod – Nijni Novgorod (Russie)
https://doi.org/10.53656/for21.32dida
Résumé. L’aspect interdisciplinaire de la didactique des langues lui permet de rester toujours en phase active de son développement…
МЕТОДИКА
Развитие на професионални и комуникативни умения на студенти в инженерни дисциплини
Цветелина Вукадинова 1), Сеня Терзиева 2), Младен Попов2), 3)
1)Минно-геоложки университет „Св. Иван Рилски“
2)Химикотехнологичен и металургичен университет
3)Институт по молекулярна биология „Акад. Румен Цанев“ – БАН
https://doi.org/10.53656/for21.33razv
Резюме. Статията представя изследване, проектирано с цел развитие на професионални и комуникативни умения на студенти от специалност „Химично инженерство“ с преподаване на немски език в Химикотехнологичния и металургичен университет…
Интегриране на приложението Duolingo for Schools в обучението по трети език
Петър Тодоров
Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – Свищов
https://doi.org/10.53656/for21.34duol
Резюме. Статията представя възможностите за интегрирането на иновативна методика в обучението по трети език чрез приложението Duolingo for schools…
За някои по-типични особености, свързани с процеса на преподаване и изучаване на испански юридически език за чужденци
Радомира Видева
Университет Саламанка (Испания)
https://doi.org/10.53656/for21.35osob
Резюме. Настоящата статия е посветена на преподаването и изучаването на испански юридически език за чужденци като език за професионални и академични цели…
Online Collaborative Writing: a Tool for Enhancing Students’ Business Skills and Cross-Cultural Awareness
Aneta Stefanova
University of Economics – Varna (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/for21.36writ
Abstract. This paper describes a project implemented by students from the University of Economics in Varna and the University of Costa Rica as part of their respective English Language instruction…
ЕЗИК И КУЛТУРА
Совершенствование иностранного (русского) языка в школе посредством пословиц и поговорок
Маржана Каролчук
Университет в Белостоке (Польша)
https://doi.org/10.53656/for21.37sove
Резюме. Результаты изучения пословиц и поговорок в лингвистике, психологии, дидактике и методике обучения показывают, что паремии обадают познавательным, образовательным и воспитательным значением почти во всех областях жизни и науки…
ХРОНИКА
Десети международен есенен научно-образователен форум на Департамента за информация и усъвършенстване на учители
Петър Петров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
Прилагателното име в турския език: опит за морфосинтактическа интерпретация
Йорданова, М., 2020. Морфосинтаксис на прилагателното име в турския език. (Рецензенти: проф. д-р Ирина Саръиванова, проф. д-р Стоянка Кендерова; научен редактор: проф. д.ф.н. Димитър Веселинов) София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“. 272 с., ISBN 978-954-07-5089-7
Мария Михайлова-Мръвкарова
Софийски университет „Св Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for21.38dese
ВИЖ ПОВЕЧЕ
За един стойностен и полезен труд
Георгиева-Тенева, О., 2020. Литературното образование
в гражданска перспектива (VIII – XII клас). София: НБУ.
Кирилка Демирева
https://doi.org/10.53656/for21.39tur
Речник на лингвистичните термини за студенти слависти – втора част (О – Я)
Сталянова, Н. & Крейчова, Е., 2020. Речник на лингвистичните термини за студенти слависти. О – Я. София: Парадигма. 118 с. ISBN: 978-954-326-425-4
Росица Н. Стефчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for21.310stoi