Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. "Български език и литература"

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2016 г.

от
01-12-2016
в Съдържание на сп. "Български език и литература"
A A

БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА
НАУЧНО СПИСАНИЕ
ГОДИНА LVIII 2016

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE
SCIENTIFIC JURNAL
VOLUME 58, 2016

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENTS

Книжка 1 / Number 1: 1 – 104
Книжка 2 / Number 2: 105 – 216
Книжка 3 / Number 3: 217 – 328
Книжка 4 / Number 4: 329 – 440
Книжка 5 / Number 5: 441 – 552
Книжка 6 / Number 6: 553 – 656

METHODOLOGY / МЕТОДИКА
111 – 126 Актуални аспекти на обучението по български език – комуникативни стратегии за социализация [Conterporary Aspects of the Bulgarian Language Education – Communication Strategies for Socialization] / Фани Бойкова / Fani Boykova
223 – 233 Типологични характеристики на задачите за възприемане на текст при четене [Typological Characteristics of Reading Comprehension Tasks] / Димка Димитрова / Dimka Dimitrova
335 – 349 Образователни практики за повишаване на резултатността в обучението по български език [Educational practices for Better results in studying Bulgarian] / Ганка Янкова, Снежана Георгиева / Ganka Yankova, Snezhana Georgieva
350 – 366 Художественият текст – лаборатория за компетентности [Literary Text – Laboratory for Competencies Development] Соня Александрова, Фани Бойкова / Sonya Alexandrova, Fani Boykova
447 – 457 Предизвикателства пред обучението по български език в V клас (като резултат от новата учебна програма) [Challenges Faced by the Training in Bulgarian Language in 5th Grade (as a Result of the New Curriculum)] / Ангел Петров, Мая Падешка / Angel Petrov, Maya Padeshka
458 – 477 Фолклорен/традиционен календар и новата учебна програма по литература за V клас [Folkloric/Traditional Calendar and New Literature Curriculum for 5th Grade] / Красимира Танева / Krasimira Taneva
478 – 490 Развиване на стратегии за четене в контекста на стратегиите за учене [Developing Reading Strategies in the Context of Learning Strategies] / Деспина Василева / Despina Vasileva
491 – 508 Граматичната и правописната норма при членуване на имената в българския книжовен език (с оглед изучаването на книжовните езикови норми в VIII – XII клас) [Grammatical and Spelling Norm of the Nouns Using the Definite Article in Literary Bulgarian Language (in View of Learning the Literary Language Norm in 8th – 12th Grade)] / Илиана Горанова / Iliana Goranova

 

LITERATURE SCIENCE / ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ
127 – 140 Битието на спомена ридание и спомена утеха в стихотворенията „Елегия“ от Димитър Бояджиев и „Аз искам да те помня все така“ от Димчо Дебелянов“ [The Being of Memory-Suffering and Memory-Comfort in Dimiter Boyadjiev’Elegy and Dimcho Debelyanov’ I want to Remember you Like That] / Стефка Караиванова / Stefka Karaivanova
234 – 248 Драматургията на Йордан Радичков – невъзможната словесност [Yordan Radichkov’s Dramaturgy – the Impossible Speech ] Николай Кирилов / Nikolay Kirilov
249 – 260 Поетът, съдбата и любовта (непубликувани писма на Теодор Траянов) [The poet, Fate and Love (Unpublished Letters of Teodor Trayanov)] / Румен Шивачев / Rumen Shivachev
367 – 376 Диалогът на Д. Дебелянов с Бодлер, Верлен, Жам, и Рембо [D. Debelyanov’s Dialogue with Baudelaire, Verlaine, Jammes and Rimbaud] / Магдалена Петрова / Magdalena Petrova

559 – 567 Париж: отвъд своето и чуждото. Модернистични интепретации на големия град [paris: Behind Own and Foreign. Modernistic interpretations of the city] / Надежда Стоянова / Nadezhda Stoyanova
568 – 578 Музикалният подход и словотворчеството като бумеранг на интелекта [the musical approach and word creativity as a boomerang of intellect] / Владимир Стоянов / Vladimir Stoyanov

 

LINGUISTICS / ЕЗИКОЗНАНИЕ
287 – 306 Специфични особености на българския разговорен синтаксис [Specific Features of Bulgarian Spoken Syntax] / Радослав Цонев / Radoslav Tsonev
307 – 314 Води ли неправилната артикулация и перцепция на съгласната Л до грешки при писане?[ Does the Incorrect Articulation and Perception of Consonant Leads to Spelling Mistakes?] / Гергана Падарева-Илиева, София Мицова / Gergana Padareva-Ilieva, Sofia Mitsova
315 – 321 Българският език в исторически граници – разпространение през вековете и обучение в настоящето [Bulgarian Language in Historical Borders – Spreading over the Centuries and Training at Present] / Лучия Антонова-Василевa, Илияна Гаравалова / Luchia Antonova-Vasileva, Iliyana Garavalova
377 – 393 Езиковите технологии и ресурси – нови перспективи в обучението по български език (Българската лексикално-семантична мрежа БулНет и Българският национален корпус) [Language Technologies and Resources – New Advances in Bulgarian Language Teaching (The Bulgarian Lexical Semantic Nnet BulNet and the Bulgarian National Corpus)] / Светла Коева, Светлозара Лесева, Ивелина Стоянова, Мария Тодорова / Svetla Koeva, Svetlozara Leseva, Ivelina Stoyanova
394 – 403 Съвременни лексикални ресурси и тяхното приложение в обучението по български език [Modern Lexical Resources and Their Application in the Bulgarian Language Education] / Сия Колковска, Диана Благоева, Ванина Сумрова / Sia Kolkovska, Diana Blagoeva, Vanina Sumrova
404 – 408 Предизвикателствата пред съвременното обучение по български език: използване на изследователски методи и интерактивно представяне на учебното съдържание [The Challenges Faced by Modern Bulgarian Language Teaching: Research Methods and Interactive Presentation of the Subject] / Иво Панчев / Ivo Panchev

 

TEACHER`S EXPERIENCE / ОПИТЪТ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ
141 – 143 Проектът „Образование в пиксели“ – идея с продължение [Еducation in Pixels – an Idea with Sequel] / Даниела Иванова / Daniela Ivanova
509 – 519 Нереализираният празник в „Последна радост“ [The Unrealized Holiday in “Posledna Radost”] / Валентин Стоянов / Valentin Stoyanov
520 – 525 Борбата и родът: идейно-смислови позиции в стихотворението „Пристанала“ на Христо Ботев [The Fight and the Family – Ideological and Meaningful Messages in Hristo Botev’s Poem “Pristanala”] / Костадинка Христова / Kostadinka Hristova
579 – 595 Развиване на трансверсални компетентности чрез обучението по литература в VIII клас [Development of Transversal Competences by Teaching Literature in VIII Grade] / Нели Минкова / Neli Minkova
596 – 607 Развиване на комуникативна компетентност чрез интерактивни методи (работа по проект) в обучението по български език V – VII клас [Developing Communicative Competence through Interactive Methods in Bulgarian Language Teaching in 5th – 7th Grade (Function of Teamwork)] / Десислава Нейкова / Desislava Neykova
608 – 614 Походът на Ахил в „Илиада“ – поход към славата и завръщане към човечността (Разработка на урок върху 24-та песен на „Илиада“) [The Crusade of Achilles in „The Iliad“ – March to Glory and a Return to Humanity [Developing Lesson on the 24th Song of „Iliad“] / Маргарита Илчева / Margarita Ilcheva
615 – 616 Доброто образование е невъзможно без съвременните технологии [Good education is impossible without modern technology] / Радка Атанасова / Radka Atanasova

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE IN PRIMARY SCHOOL /
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ
9 – 22 Осмисляне на фолклорната песен в началното училище [The Understanding of the Folklore Song in Primary School] / Румяна Йовева / Roumyana Yoveva
23 – 32 Модели на учебни ситуации за работа с вълшебна приказка в началното училище [Models of Teaching Situations for Working with Fairy Tale in Primary School] / Калина Йочева / Kalina Yocheva
33 – 44 Комуникативните упражнения в електронна среда (I – IV клас ) [Communicative Exercises in the Digital Eenvironment (1th – 4th grade)] Виолета Кюркчийска / Violeta Kyurkchiyska

 

BULGARIAN LANGUAGE AND CULTURE ABROAD /
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И КУЛТУРА ПО СВЕТА
71 – 78 Обмяна на добри педагогически практики във виртуалното образователно пространство [Exchange of Good Practices in the Virtual Educational Environment] / Росица Пенкова, Мирена Легурска / Rositsa Penkova, Mirena Legurska
279 – 286 За принципите в работата на преподавателя по български език като чужд [About the Principles in the Work of the Teacher in Bulgarian as a Foreing Language] / Бонка Василева / Bonka Vassileva
526 – 530 За мисията на един лектор (Интервю с проф. д-р Людмил Димитров, лектор по български език, литература и култура в Люблянския университет – Словения) / [About the Mission оf а Lecturer (An Interview with Prof. Dr. Lyudmil Dimitrov, Lecturer in Bulgarian language, Literature and Culture at the University of Ljubljana – Slovenia)] / Мая Падешка / Maya Padeshka

 

Втори форум на българските училища в Западното полукълбо
151 – 156 Мястото на онлайн обученито днес. Пътища за успешно преподаване във виртуална среда [The Place for Online Learning in the Modern School System. Roads for Successful Teaching in a Virtual Environment] / Ваня Налбантова / Vania Nalbantova
157 – 166 Добри практики при преподаването на български език в англоговоряща среда [Best Practices in Teaching Bulgarian Language in Foreign Language Еnvironment] / Живка Бубалова-Петрова, Велина Драмска, Симона Шкьопу / Jivka Bubalova-Petrova, Velina Dramska, Simona Schiopu
167 – 173 Алтернативи в обучението по българска литература зад граница. Ролята на интегрираното обучение в изграждането на национално самосъзнание [Teaching Alternatives of Bulgarian Literature abroad. Part-playing of Integrated Teaching Practices in Building the National Self-awareness] / Виолета Петрова / Violeta Petrova

 

Годишна конференция на Асоциацията на българските училища в чужбина София – Бачково 2016
409 – 416 Предложение за адаптирани учебни програми в гимназиален курс на българските училища в чужбина [Proposal for Adaptation of the Literature Syllabus for the Bulgarian Secondary Schools Abroad (School Years 9 – 12)] / Здравка Владова-Момчева / Zdravka Vladova-Momcheva
Проектът „Живописна България“
79 – 81 Пространство и език. Литературната топография на България [Space and Language. Bulgarian Literary Topography] Силвия Шиедлецка / Sylwia Siedlecka
82 – 90 Добруджа. Символизмът в Полша и България [Dobrudzha. Symbolism in Poland and Bulgaria] / Анджелика Кошиерадзка / Angelika Kosieradzka
187 – 200 Българският Джеймс Бонд или Господин Никой – няколко криминални сюжета в българската литература [Literary Route “Bulgarian James Bond or Mr. Nobody” – Several Criminal Plots in Bulgarian Literature”] / Гергина Кръстева, Илонка Георгиева, Мария Панова / Gergina Krasteva, Maria Panova, Ilonka Georgieva
261 – 272 Мелодиката на думите и лирическата структура като музика [The Melody of Words and the Lyrical Structure as Music] / Любкa Липчева-Пранджева, Гертруде Крайнц / Lyubka Lipcheva-Prandzheva, Gertrude Krainz
417 – 426 Родопската музика и песен през погледа на Иван Вазов [Rhodope Music and Song through the Eyes of Ivan Vazov] / Анастасия Папагеоргиу / Anastasia Papageorgiou
617 – 628 Въобразяването на София: град, памет и индивид в българската литература на ХХ и XXI век [Imagining Sofia: City, Memory and Individual in 20th and 21st Century Bulgarian Literature] / Благовест Златанов, Ане Либиг / Blagovest Zlatanov, Anne Liebig

 

STUDENTS’ FORUM / СТУДЕНТСКИ ФОРУМ
45 – 59 Развиване на умения за писане на аргументативен текст в осми клас (върху изучаван художествен текст) [Developing skills for writing argumentative text in 8th grade (based on studied literary text)] / Райка Славчева / Rayka Slavcheva
60 – 70 Фолклорният празничен календар в пети клас и неговите проекции в мултиетническа среда [Folklore Holiday Calendar in Fifth Grade and Its Projections in Multiethnic Environment] / Калинка Ежова / Kalinka Ejova
144 – 150 Как образованието по български език и литература може да оказва съпротива на започналото в интернет „разобразоване на homo sapiens“ (Матю Крауфорд)? [How the Education in Bulgarian Language and Literature Can Provide Resistance to “dis-education of homo sapiens”, Which Has Aready Begun on the Internet (Matthew Crawford)?] / Емил Иванов / Emil Ivanov
273 – 278 Ще спасят ли технологиите образованието? [Will Technology Save Education?] / Полина Иванова / Polina Ivanova
REVIEWS AND INFORMATION / РЕЦЕНЗИИ И ИНФОРМАЦИЯ
91 – 97 Приносен труд за теорията и практиката на езиковото обучение [Contribution for Theory and Practice of Language Education] / Ваня Кръстанова / Vanya Krastanova
201 – 203 Оригинални помагала по български език и литература [Original Textbooks in Bulgarian Language and Literature] / Ангел Петров /Angel Petrov
204 – 209 Между две книги и две култури, между съвременно и универсално, между литературна критика и литературно образование [Linking Two Books and Two Cultures, Modern and Universal, Literary Criticism and Literary Education ] / Мая Горчева / Maya Gorcheva
427 – 429 За обучението по литература, което „ухае на обич“ [On Literature‘s Education, which “smells like love”] / Наталия Христова / Nataliya Hristova
430 – 433 Тържества по случай 150-годишнината от рождението на Пенчо Славейков [Celebrations on the Occasion of the 150-th Anniversary of Pencho Slaveykov‘s Birth] / Александра Антонова / Alexandra Antonova
531 – 541 Диалектната делитба на българския език, отразена в най-новата карта на Института за български език, БАН [The Differentiation of Dialects in Bulgarian Language as Reflected in the Newest Map of the Institute for Bulgarian Language – BAS] / Ана Кочева / Ana Kocheva
629 – 631 Стойностен труд по методика на обучението по български език [High-level Analysis on the Methodology of Bbulgarian Language Eeducation] Ангел Петров /Angel Petrov
632 – 637 Ценен исторически поглед върху методиката на обучението по български език [A Valuable Historical Perspective on the Methodology of Bulgarian Language Teaching] / Диана иванова / Diana Ivanova
638 – 642 Представяне на Официалния правописен речник на българския език. Глаголи [Presentation of Official Dictionary of Bulgarian Language. Verbs] / Лилия Крумова-Цветкова / Lilia Krumova-Tsvetkova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 1, година LIV, 2012 Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 2, година LIV, 2012 Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 1, година LVI, 2014 Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 4, година LVII, 2015

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „История“, 2016 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2016 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2016 г.

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2016 г.

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2016 г.

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"