Евгени Йорданов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/voc22-664prou
Резюме. Ограничената двигателна активност в условията на пандемия и дистанционно обучение влияе негативно върху физическата годност и мотивацията за занимания със спорт на хора от всички възрастови групи, включително и студентите, участващи в учебно-тренировъчния процес по тенис в СУ. Тенисът е спорт, отличаващ се с голяма вариативност на пространствените, времевите и силовите характеристики на двигателната дейност. Това го определя като трудна за овладяване игра. Постигането на добро ниво на техническа подготвеност изисква многократно изпълнение на различните технически елементи, като величината на физическото натоварване е доста висока. Постигането на целта и задачите в обучението по тенис в Университета в голяма степен зависи от фактори като желанието за системни тренировъчни занимания, наличието на трайни интереси към практикуването на играта, съзнателното отношение и активното участие при изпълнението на различни упражнения. Всичко това ни насочи да си поставим за цел да проучим отношението, желанията и интересите на студентите към учебната дисциплина тенис и да установим дали са се променили вследствие на епидемичните ограничения.
Това би ни позволило да водим пълноценно обучение и да постигнем по-бързото възстановяване на нормалния ритъм на живот и учебно-тренировъчна работа в Университета.
Ключови думи: тенис; обучение; отношение; желания; интереси; мотивация