Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2017 Брой 46, 2017

Родители искат повече психолози в образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-11-2017
в Брой 46, 2017
A A

„Темата за мандатност на директорите не се обсъжда за първи път, но не влезе в Закона за предучилищното и училищното образование, за да има устойчивост при провеждане на образователните политики“, коментира заместник-министър Таня Михайлова. Тя обаче напомни, че на всеки 4 години директорите са атестират, а началниците на РУО – всяка година. И още, има система за строг подбор на кандидатите за тези длъжности. „Сигурността на деца, ученици, учители, на всички работещи в системата е приоритет на МОН , но използването на технически средства за постоянно наблюдение може да бъде само част от мерките за сигурност и опазване на здравето на децата“, коментира още Таня Михайлова. Тя напомни и за последователната политика, провеждана от МОН, за назначаване на специалисти – психолози, логопеди, сурдопедагози, в училища и детски градини.
Работодателите в системата на образованието приемат с разбиране някои тези и предложения на родителите. Например телевизия и интернет да се използва в яслите и детските градини единствено с учебна цел; да се оптимизира процедурата за учредяване на учителски синдикати, тъй като съществуващите в момента учителски синдикати не защитават учителите; да бъде увеличено финансирането в системата на образованието, като до 2121 г. достигне нивото от 6.5% от БВП; системата да разполага с необходимия брой специалисти – психолози, логопеди, педагози социални работници, и това е залегнало в стратегическите документи на МОН; държавна програма да финансира квалификацията на учители и директори; по-малко деца да има в яслените и градинските групи, а за всяко дете със СОП да има помощен персонал.
„Нека не забравяме, че много от нещата, за които настоява гражданската инициатива, вече се случват благодарение на Закона за предучилищното и училищното образование. Но е много важна ролята на родителите, за която в Закона също много е казано“, припомни депутатът Ася Пеева. А колегата й Ирена Анастасова коментира: „Аз съм „за“ мандатността на директорите, но това няма да реши проблемите в образованието. Проблемът е в това кой и как си върши работата“. „За мен е важно в гражданската позиция да видя уважението към учителя. Нужно ни е обединение, ако искаме да имаме добро образование. А повод за такова обединение могат да бъдат добрите послания на родителите както към учениците, така и към учителите“, коментира депутатът Галя Захариева.

 

Четете повече в бр. 46, 16 – 22 ноември 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Разпознават ли младите коруцията Default ThumbnailСтрог контрол на изпитите Държавният образователен стандарт за институциите пояснява кой кой е в системата Минимум субективност в оценките

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Реформи

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Стратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 6, 2017

Следваща статия

Екипната работа – умение на XXI век

Следваща статия
Екипната работа – умение на XXI век

Екипната работа – умение на XXI век

Съвместни усилия връщат децата в училище

Съвместни усилия връщат децата в училище

Бъдещето принадлежи на ценностните системи

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"