Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 5, 06-12.02.2025

Всекидневна работа за положителна промяна

Почти двойно успява да увеличи броя на учениците от 2018 г. насам директорът на СУ „Антон Попов“ в Петрич Александър Главчев

Диляна Кочева от Диляна Кочева
11-02-2025
в Брой 5, 06-12.02.2025
A A

Директорът на СУ „Антон Попов“ в Петрич Александър Главчев е сред носителите на наградата „Константин Величков“ за 2024 г. Той получава отличието за целенасочената политика, която провежда, за да обхване и ангажира с учебния процес учениците от уязвими групи.

Ръководи училището от 2018 г. насам и успява за кратък период да направи много положителни промени както в материалната база, така и в разширяването на учебната програма и повишаването на качеството на преподаване.

Въвежда дуална форма на обучение за придобиване на професия „Оператор в производството на облекло“. Благодарение на неговите усилия и на екипа му са обхванати 100% от подлежащите на задължително обучение ученици.

Голямата награда Главчев приема с благодарност и удовлетворение за добре свършената работа. И обещава, че оттук нататък ще продължи да работи с още по-голяма енергия и хъс.

Тайната за успеха се крие в неуморна работа всеки ден“, разказва пред „Аз-буки“ директорът на СУ „Антон Попов“ в Петрич Александър Главчев.

Категорията, в която получава отличието е „Постигнати резултати при обхвата и включването на деца и ученици в образователната система“. А това е проблем, с който много директори от страната се сблъскват всекидневно.

Когато Главчев поема ръководството на училището,  учениците са 255, а днес те са почти двойно повече – 470.

Учениците завоюват второ място на общинския турнир по футбол

Другата положителна тенденция, която не е за пренебрегване, е, че близо 90% от тях са се включили както в различни дейности от богатия календар на занимания по интереси, така и по националните програми на МОН – „Успех за теб“ и „Подкрепа за успех“.

Извънкласната програма на школото обхваща почти всички области на познанието – математика, български език и литература, история, география, природни науки, изобразително изкуство, музика и спорт.

Учениците редовно участват в конкурси и състезания. Сред отличията им са и грамотите от конкурса за детска рисунка на Ордена на рицарите тамплиери на Йерусалим Велик Приорат България. В него с голямо желание участват ученици от всички класове.

Възпитаниците им са единствените представители от областта, които се включват в надпреварата заедно с още близо 2000 деца от страната. Гордеят се и с множеството си спортни награди.

Тайната на успеха

Преди да стане директор, моят събеседник работи като зам.-директор в същото училище. Разковничето за повишаване мотивацията на неговите възпитаници според Александър Главчев се крие в това, че е успял да реорганизира педагогическия колектив и да започне да работи с много млади учители.

„Моят екип е прекрасен. Всички те са много креативни, дейни и отдадени на работата си“, подчертава той.

Благодарение на тях постепенно успяват да внедрят различни иновации в учебния процес и да направят часовете интересни и различни. А когато в училище е хубаво, и децата идват с удоволствие.

И противно на статистиката, че голяма част от младите учители не се задържат в образователната система повече от три години, тук не е така.

„Когато млад колега започне работа при нас, той получава преди всичко подкрепа и знае, че мнението му ще бъде чуто“, посочва директорът Главчев.

Впечатление правят добрата работна атмосфера и възможността за помощ или съвет по всяко време и при всяка трудност.

„Стремим се да поощряваме материално учителите и да им подсигурим добра материална база за осъществяване на учебния процес. Когато имат най-добрите условия, лесно могат да покажат това, на което са способни“, допълва още той.

Като работодател, Главчев се опитва да разбере и да влезе в положението на колегите си. Опитва се да даде шанс на всеки от тях да развие потенциала си.

Модерна база и атрактивни специалности

„Заедно разработихме редица инициативи, модернизирахме материалната база и въведохме професионални паралелки“, посочва още той.

С усмивка разказва, че тази година ще изпратят първия си випуск от професионалните паралелки. Понастоящем те са две – „Горско стопанство“ с професия „Лесовъд“, и „Оператор в производството на облекло“, като втората е в дуална форма на обучение.

Споделя, че за много кратко са извървели дългия път от профилирано училище до професионална гимназия.

„Ние сме първите в област­та, които успяхме да въведем дуалната форма на обучение. Имаме специализирани и добре оборудвани кабинети за професионална подготовка на младежите. Всичко това изключително много допринесе за развитието на училището“, обяснява още директорът.

Местата в дуалната паралелка се запълват още на първо класиране. Тя се радва на голям интерес не само от страна на учениците, но и на техните родители. Те оценяват възможността, че след завършване на средното си образование децата им ще имат в ръцете си професия, с която могат да си изкарват хляба занапред.

Освен практически умения възпитаниците на гимназията получават и много добра теоретична подготовка от висококвалифицираните си преподаватели с богат професионален опит.

Обучението в училището е на двусменен режим. Всички класни стаи са ремонтирани и технологично обезпечени. Разполагат с два компютърни кабинета и с фитнес зала. За подобряването на материалната база изключителен принос има ръководството на училището. Директорът Главчев работи по редица програми – общински и национални, и успява да подсигури необходимите средства, с които да обнови и модернизира малко по малко училищната сграда. Ремонтира се покривът, подменят се дограмата и остарялото обзавеждането, успяват дори да облагородят училищния двор.

Съвсем скоро предстои да открият и свой STEM център, който ще бъде специализиран в областта на математиката, информатиката и природните науки. Проектът им вече е получил одобрение и се очаква строителната дейност да започне през лятото, за да не се възпрепятстват часовете в училище. Така ще могат да посрещнат учебната 2025/2026 г. с нов STEM център. Той ще бъде разположен на отделен етаж и до него ще имат достъп всички ученици – от начален до гимназиален етап на обучение.

Мечтаят да станат иновативно училище

СУ „Антон Попов“ в Петрич все още няма статут на иновативно училище на МОН, но екипът има мечта да постигне и това.

От няколко години работят по НП „Иновации в действие“. Радват се, че са имали възможността да видят какви нововъведения прилагат техните колеги от училища в Разград, Добрич, Албена, Перник, Абланица и много други.

„Смогнахме „да откраднем“ някои новости в преподаването и да ги приложим при нас“, обяснява Главчев.

Въвеждат часове по роботика, конструиране и лего още от I клас. Включват ги в програмата като факултативен учебен час. А в гимназиален етап провеждат бинарни уроци по изобразително изкуство и специализираните предмети от професионалната подготовка в специалността  „Оператор в производството на облекло“.

„Изключително интересен бе и интердисциплинарният урок по литература, математика и химия. Учениците бяха разделени на три отбора и всеки от екипите показа много добра подготовка и солидни знания. Общообразователните предмети са свързани помежду си. Ролята на преподавателите е да покажат това на децата“, казва още директорът.

Главчев не пропуска възможността да благодари на учителите, с които работи.

„Водач без силна армия след себе си не е никакъв водач. Искам да благодаря на всички хора, с които заедно всеки ден пишем историята на СУ „Антон Попов“ и без които нямаше да успеем да постигнем толкова много. Армията, която създадох, смело мога да кажа, е една от най-силните, знаещите и можещите. Пожелавам им да продължават да работят все така отдадени на каузата да обучават и възпитават децата. Бъдете здрави и посоката е една – само напред и нагоре“, пожелава за новата година директорът.

 

Александър Главчев, директор
Александър Главчев, директор

„В училището всички сме голямо семейство. В него са както учителите и помощният персонал, така и прекрасните ни деца и техните родители. Майките и бащите се включват във всяка наша инициатива – от благотворителен базар до организация на патронен празник.

При нас има и много силно изразена форма на ученическо самоуправление. Възпитаниците ни работят усилено в посока на благотворителни инициативи и с голямо желание се включват във всяка добра кауза. Последната им мисия бе набиране на средства за подпомагане дейността на Дневния център „Надежда“ в Петрич. Финансово през годините са подпомагали и много болни деца и техните семейства за осъществяването на животоспасяващи операции както в България, така и в чужбина.“

Your Image Description

Свързани статии:

Разпалете любознанието Що е то „Дигитален хуманизъм“ Формулата е: настояване и упоритост Започването на нова работа е свързано с подписването на трудов договор, който е основният документ, регламентиращ отношенията между вас и вашия работодател.Какво да проверите в трудовия договор преди подписване

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Александър ГлавчевПетричПризнаниеСУ "Антон Попов"

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Столичната 7. ДГ „Детелина“ стимулира желанието на децата за среща с различни литературни произведения

Следваща статия

Рекорден брой сигнали за онлайн насилие над деца през 2024 г.

Следваща статия
Рекорден брой сигнали за онлайн насилие над деца през 2024 г.

Рекорден брой сигнали за онлайн насилие над деца през 2024 г.

Влияние на мутационните изменения на гласа върху музикалната дейност на подрастващите

Проучване на когнитивни стратегии за саморегулирано учене на студенти в професионално-педагогическата им подготовка

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"