Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Поставяне на учениците в центъра на учебния процес чрез използване на STEAM проектно базирано обучение в прогимназиален етап на обучение – методически насоки за учители

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-04-2024
в Uncategorized
A A

Станислава Йорданова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“,
ЧОУ „Цар Симеон Велики“ – Иваняне, София

https://doi.org/10.53656/nat2024-1-2.06

Резюме. В статията е аргументиран изборът на проектно базирания подход като основен метод за повишаване на интереса към учебните предмети човекът и природата, физика и астрономия, информационни технологии, български език чрез поставянето на учениците в центъра на учебния процес. Представена е успешна практика, използвана в обучението на ученици в прогимназиален етап, в която те се превръщат в главни действащи лица. STEAM проектно базираното обучение се явява като полезен инструмент за постигане на добри резултати в съвременните нужди на обществото, както и за развиване на научна грамотност у учащите. Проектът, разгледан в настоящата статия, акцентира върху теми, заложени в учебната програма по физика и астрономия VII клас, човекът и природата VI клас, технологии и предприемачество VII клас и информационна технология VI клас. Той включва етапите генериране на идеи, планиране, изпълнение, обсъждане на резултати. Статията има методически и практико-приложен характер и може да бъде адаптирана за конкретни ситуации и да послужи на други учители като основа за разработване на STEAM проекти, базирани на проблеми от различно естество.
Ключови думи: проектно базирано обучение, STEAM подход, научна грамотност, ученикоцентрирано обучение, процес на обучение по човекът и природата и физика и астрономия

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailУроци за университетското образование – какво е полезно да заимства от училищното? Default ThumbnailGoogle Sites като образователен инструмент в контекста на традиционното и проектно базираното обучение Default ThumbnailЛичностни детерминанти на субективното усещане за кариерен успех при учители Default ThumbnailInfluence Of Optimism Upon The Accumulation Of Stress, Mental State And Perceived Risks For The Future Of Students, In The Conditions Of Covid–19 Pandemic
Етикети: STEAM подходнаучна грамотностпроектно базирано обучениепроцес на обучение по човекът и природата и физика и астрономияученикоцентрирано обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

A Joint Macro- and Microscopic Authentication Key for Pharmacognostic Analysis of Croci Sativi Stigma and Its Common Adulterants on the Bulgarian Market

Следваща статия

Уроци за университетското образование – какво е полезно да заимства от училищното?

Следваща статия

Уроци за университетското образование – какво е полезно да заимства от училищното?

Възможности за неформално екологично обучение чрез образователна програма „Околна среда“

STEM математическо ателие за малки и големи в обучението по математика в подготвителна група на детската градина

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"