Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Общата подкрепа в училище – предпоставка за приобщаване на първокласниците към мултикултурната класна стая

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
14-06-2024
в Uncategorized
A A

Гл. ас. д-р Вяра Цветанова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-5.04

Резюме. Общата подкрепа за първокласниците за приобщаване към училищната образователна среда е естествен процес, обусловен, от една страна, от кризата в психо-социалното развитие на 7 – 8-годишните деца в прехода от игрова към учебна дейност, и от друга – от новия тип отговорности и начин на живот в училищната общност. Общата подкрепа е важен фактор за преодоляване от малкия ученик на предизвикателствата при общуване и учене, особено в мултикултурната класна стая. Разпознаването и анализът на тези предизвикателства, възможностите за преодоляването им са основна цел на настоящото изследване. Данните от експертните карти за педагогически специалисти, работещи с изследваната мултикултурна паралелка, очертават параметрите на социално-педагогическата атмосфера в класа. Приложените проективни методики, анкета и въпросник за първокласниците изясняват социалните им нагласи към училището и отношението им към семейството. Данните визират необходимостта от проследяване и индивидуализиране на формалните и неформалните взаимоотношения в рамките на мултикултурното образователно пространство.
Ключови думи: обща подкрепа, мултикултурна класна стая, първокласници, приобщаване

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailАвторът за себе си. Литературни автопортрети Default ThumbnailМодел за обучение по рекреология в медицинската козметика Default ThumbnailBest E-Learning Platforms for Blended Learning in Higher Education Default ThumbnailA Review of Mortality Analyses and Life Safety in an Indian Context
Етикети: мултикултурна класна стаяобща подкрепаприобщаванепървокласници

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Features of Speech Comprehension Training of Children with Autism Spectrum Disorders

Следваща статия

Addressing Challenges in Enhancing Team Collaboration and Evaluating Interdisciplinary Projects

Следваща статия

Addressing Challenges in Enhancing Team Collaboration and Evaluating Interdisciplinary Projects

Overview of the STEM Education in Israel

The Role of Family for Formation of Key Competences in Children

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"