Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Концептуална рамка за използване на изкуствения интелект във вис­шето образование

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
04-10-2024
в Uncategorized
A A

Акад. д.н. Христо Белоев,
проф. д.н. Валентина Войноховска,
проф. д-р Ангел Смрикаров
Русенски университет „Ангел Кънчев“

https://doi.org/10.53656/str2024-5s-1-con

Резюме. С нарастващата интеграция на изкуствения интелект (ИИ) във всички аспекти на живота, той има потенциал да се справи с някои от най-големите предизвикателства в съвременното образование. Осъзнавайки тази възможност, интердисциплинарен екип от преподаватели на Русенския университет разработва концептуална рамка, която описва нов и иновативен начин за интегриране на ИИ в учебния процес. Целта на концепцията (програмата) е запознаването на преподавателите със системите с изкуствен интелект с оглед на тяхното ефективно използване в учебната работа и научната им дейност и ускоряване на дигиталната трансформация на образованието. Настоящата публикация представя преглед на иновативен подход, като подчертава ключовите компоненти, насочени към революционизиране на преподавателските и обучителните практики и към въвеждане на иновациите в преподаването и ученето. Рамката постулира, че чрез прилагане на изкуствения интелект се цели не само подобряване на образователните стратегии, но и осигуряване на нова перспектива за насърчаване на индивидуалния подход с цел повишаване на ефективността на учебния процес.
Ключови думи: Русенски университет, изкуствен интелект, висше образование, концептуална рамка

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailУсловия и специфики в международните конкурси за академична заетост Default ThumbnailМежду Омир и ChatGPT Default ThumbnailИзкуствен интелект, фотография и права върху интелектуална собственост Променят експресно Закона за висшето образование
Етикети: висше образованиеизкуствен интелектконцептуална рамкаРусенски университет

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Модно дюкянче и забавна химия на открито

Следваща статия

Изкуственият интелект в бизнеса – финансови, икономически и маркетингови аспекти

Следваща статия

Изкуственият интелект в бизнеса – финансови, икономически и маркетингови аспекти

Изкуственият интелект в научните изследвания

Recent Trends and Applications of the Artificial Intelligence in the Education

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"