Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Features of Speech Comprehension Training of Children with Autism Spectrum Disorders

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
14-06-2024
в Uncategorized
A A

Dr. Maryna Branytska
Charitable Foundation “Caritas – Кhmelnytskyi UGCC” – Кhmelnytskyi (Ukraine)
Prof. Dr. Svitlana Myronova,
Dr. Svitlana Mykhalska, Assoc. Prof.
Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University – Kamianets-Podilsky (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2024-5.03

Abstract. Children with autism have significant difficulties in communication, which negatively affects their further development and socialization. The study showed that the comprehension of speech depends on the intellectual level of development of students, speech development in General, and individual characteristics. The concreteness of children’s thinking, its lack of flexibility, and the inertia of neural connections require long-term development of each skill, its retaining in new situations and everyday life. The article presents the results of experimental teaching of speech comprehension development of children with autism according to a special program. Positive learning results let us suggest that children with autism are able to perceive and understand emotions if they are trained for a long period of time. Experimental training aimed at developing the understanding of speech among children with autism has shown that when choosing methods and techniques for working with this category of children, it is necessary to take into account not only autism spectrum disorders, but also the intellectual level of development of students, the speech development, and individual characteristics.
Keywords: autism spectrum disorders, comprehension of speech, communicative activity, severe speech impairment, intellectual disabilities, non-verbal means of communication

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailИнтерпретации на смирението в педагогически контекст Default ThumbnailПроблемът с дискриминацията в предучилищна възраст и засягането му в гражданското образование Default ThumbnailTeaching English Pronunciation During The Covid Pandemic Default ThumbnailSТЕМ подход в обучението по математика във втори клас
Етикети: autism spectrum disorderscommunicative activitycomprehension of speechintellectual disabilitiesnon-verbal means of communicationsevere speech impairment

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Vision of Digital Competences of Primary School Students and Teachers in Bulgaria in Educational Documentation of All School Subjects

Следваща статия

Общата подкрепа в училище – предпоставка за приобщаване на първокласниците към мултикултурната класна стая

Следваща статия

Общата подкрепа в училище – предпоставка за приобщаване на първокласниците към мултикултурната класна стая

Addressing Challenges in Enhancing Team Collaboration and Evaluating Interdisciplinary Projects

Overview of the STEM Education in Israel

Последни публикации

  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"