Дафина Пандин
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-7.9
Резюме. Във връзка с реформите, които настъпват в българското образование през 1991 г., се поставя началото на внедряването на идейни проекти, концепции, програми и програмни системи в условията на междуетническа среда. Няколко детски градини апробират иновативни авторски педагогически технологии за взаимодействие в условията на детската градина съобразно държавния образователен стандарт за предучилищно образование (2016 г.) в съответните поднормативни документи. С настоящия доклад ще бъде направен опит за историографски анализ на детските градини у нас, работещи по иновативни програмни системи в условията на междуетническа среда.
Ключови думи: иновативни програмни системи; междуетническа среда; историографски анализ; организирано предучилищно образование