Проф. д.п.н. Дора Левтерова-Гаджалова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2025-9.03
Резюме. В статията са представени резултати от изследване перспективите на дигиталното приобщаващо образование с използване на изкуствен интелект от страна на бъдещи и настоящи учители, чието мнение метафорично се обозначава като „естествен интелект“. Целта на изследването е да се проучат предиспозициите на студенти и учители относно възможности и заплахи от използването на изкуствения интелект за реализиране на дигитално приобщаващо образование. За целите на изследването е създаден въпросник, чрез който се проучват атитюдите на 230 студенти и учители за използването на изкуствения интелект за реализация на дигиталното приобщаващо образование. Получените резултати демонстрират проучени, апробирани и/или предполагаеми силни и слаби страни на прилагането на изкуствения интелект в дигиталното приобщаващо образование. Резултатите са дискутирани в контекста на педагогически и дигитални компетентности на респондентите и резултати от научни изследвания. В заключение, професионалното и субективно приемане и използване на прилагането на изкуствен интелект в дигиталното приобщаващо образование среща предиспозиции и експертиза, което води до необходимост от специализирани обучения на педагогическите специалисти.
Ключови думи: изкуствен интелект, дигитално приобщаващо образование
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

