Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2014

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
20-12-2014
в Стратегии на образователната и научната политика
A A

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА

НАУЧНО СПИСАНИЕ

STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE AND EDUCATION

EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XXII / VOLUME 22, 2014

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENT 

СТРАНИЦИ / PAGES

КНИЖКА 1 / NUMBER 1:   1–112

КНИЖКА 2 / NUMBER 2:   113–224

КНИЖКА 3 / NUMBER 3:   225–336

КНИЖКА 4 / NUMBER 4:   337–448

КНИЖКА 5 / NUMBER 5:   449–568

КНИЖКА 6 / NUMBER 6:   569–680

DISCUSSION / ДИСКУСИЯ 

169-182: За по-хуманистична традиционно-иновационна образователно-възпитателна стратегия у нас. Концептуална разработка в помощ на подготовката на нов закон за образованието [For a More Humanistic Academic Educational Strategy in Bulgaria. A Concept Study Assisting the Drawing of a New Education Act] / Любен Димитров / Lyuben Dimitrov

540-548: Айсбергът от проблеми на училищната География [The Aceberg of Problems in Geography Education] / Иван Дреновски, Анко Иванов/ Ivan Drenovski, Anko Ivanov

EDUCATIONAL ASSESSMENT / ОЦЕНЯВАНЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ 

67-80: Резултати и изводи от участието на България в PISA 2012 [Results and Conclusions from Bulgaria’s Participation in PISA 2012] / Светла Петрова / Svetla Petrova

81-105: Using the Results of a National Assessment of Educational Achievement / Thomas Kellaghan, Vincent Greaney, T. Scott Murray

185-208: Оценяване на компетентността да се решават проблеми в PISA 2012 [Assessment оf Problem-Solving Competence in PISA 2012] / Светла Петрова / Svetla Petrova

209-217: Using the Results of a National Assessment of Educational Achievement / 

Thomas Kellaghan, Vincent Greaney, T. Scott Murray

285-316: Оценяване на компетентността да се решават проблеми в PISA 2012 [Assessment оf Problem-Solving Competence in PISA 2012] / Светла Петрова / Svetla Petrova

317-329: Using the Results of a National Assessment of Educational Achievement / Thomas Kellaghan, Vincent Greaney, T. Scott Murray

415-427: Modern Dimensions of the Monitoring in Secondary Education in Terms of Decentralization / Rumyana Gyoreva

428-441: Using the Results of a National Assessment of Educational Achievement / Thomas Kellaghan, Vincent Greaney, T. Scott Murray

551-561: Оценяване на природонаучната грамотност в PISA 2015 – тенденции и промени в концепцията  на изследването [Assessing Scientific Literacy in Pisa 2015 – Tendency and Changes in the Study Framework  ] / Светла Петрова/ Svetla Petrova

639-668: Анализ на постиженията на българските ученици  по природни науки в PISA 2006, 2009, 2012 през призмата на трите фактора – учебни програми, преподаване и оценяване  [Analysis of the Results of the Bulgarian Students in Science Literacy in PISA 2006, 2009, 2012 Through the Lens of Three Factors – Curriculum, Teachinig andAssessment] / Галя Шуманова, Катя Минева, Лили Самуркова, Надка Филипова / Galya Shumanova , Katya Mineva, Lili Samurykova, Nadka Filipova

EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT / ОБРАЗОВАНИЕ  ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ 

9 – 28: Социалните функции на съвременната наука през призмата на взаимоотношенията наука – управленска сфера [Social Functions of Modern Science Through the Prism of Science – Government Interactions] /  Людмила Иванчева / Ludmila Ivancheva

231-248: Ролята на секторна програма „Леонардо да Винчи“ за развитието на системата на професионалното образование и обучение в България, 2007 – 2010 г. [The Role оf “Leonardo Da Vinci Programme” for the Development of Vocational Education and Training in Bulgaria, 2007 – 2010] / Димитър Асенов / Dimitar Assenov

249-266: Дидактически подход за обосноваване на педагогически умения на учи- телите [Didactic Approach for Argumentation of Teachers’ Basic Pedagogic Skills] / Николай Колишев / Nicolai Kolishev

352-360: Видимостта на европейското висше образование по света – приоритет на образователната политика на ЕС [Тhe Visibility of the European Higher Education Around the World – A Priority of EU Educational Policy] / Елена Благоева / Elena Blagoeva

455-475: Съвременното висше образование – европейски и национални измерения и предизвикателства [The Modern Higher Education – European аnd National Dimensions аnd Challenges] / Вяра Гюрова/  Viara Gyurova 

476-490: Кохерентност на политики [Coherence оf Policies] / Албена Вуцова, Лиляна Павлова /  Albena Vutsova, Liliana Pavlova

491-508: Иновации и комерсиализация на научните резултати: национални и европейски политики и стратегии [Innovation аnd Commercialization оf The Scientific Results: National аnd European Policies аnd Strategies] / Владимир Манолов / Vladimir Manolov

623-636: The Educational System in Cyprus / Melpo Thoukididou

EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY / ОБРАЗОВАНИЕТО В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО

160-168: „За“ или  „против“ използването на електронните уроци [Electronic Lessons – Advantages and Disadvantages] / Бисерка Василева / Biserka  Vasileva

EVENTS / ХРОНИКИ 

275-282: Рационалност и интуиция в човешките решения (академично слово) [A Rationality and Intuition in Human Decision Making (Academic Speech)] / Георги Менгов / Georgi Mengov

INTERCULTURAL EDUCATION / ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ

343-351: Съвременната образователна политика на Унгария и интеграцията на ромите [Roma Integration аnd  Contemporary Educational Policy оf Hungary] /Станислав Пандин, Роберт Леви / Stanislav Pandin, Robert Levy

LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ

267-274: Lifelong Learning аs а Strategic Direction in Educational Policy of Modern Higher Educational Institution / I.A.Nigmatullina, N.I.Boltakova

RESEARCH AND PARADIGMS / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ 

38-64: Рефлексията в интегративното поле на методиката на обучението по биология [Reflection in Integrative Field of Methodology of Biology Education] / Иса Хаджиали, Наташа Цанова, Надежда Райчева, Снежана Томова / Isa Hadjiali, Natasha Tzanova, Nadezhda Raycheva, Snezhana Tomova

119-125: Науката и образованието в условията на Модус 2 общество [Science and Education in Mode 2 Society] / Людмила Иванчева / Ludmila Ivancheva

126-137: Professional Development of University Faculty: A Sociological Analysis / Gulnar Balakayeva, Alken Tokmagambetov, Sapar Ospanov

138-159: Осигуряване на качеството на изпълнение на обученията чрез прилагане на изискванията за избор на изпълнители посредством открита процедура по ЗОП [Assurance of Quality Trainings Execution Trough Implementing  Transparent Selection Procedures of Subcontractors] / Петър Зарев / Petar Zarev

391-400: Achievements and Drawbacks of Innovative Education In Technointellectual Society / Vitaliy Yevgenovych Karpenko

401-411: Една визия за образованието през призмата на генеалогичния човек от ХХI век [A Vision for Education Through the Perspective of the Genealogical Human of the 21st Century] / Yana Rasheva-Merdjanova / Яна Рашева-Мерджанова

598-613: Синдромът „неприемане на другия“ и другостта във философско-педагогически план [Philosophical and Pedagogical Understanding of the Syndrome of Intolerance for Others and Rejections of Diversity] / Лучиян Милков/  Luchiyan Milkov

614-622: Статус на наративната педагогика в системата на педагогическото мислене [Status  of  Narrative Pedagogy  in  System  of Pedagogical Thinking] / Любомир Попов /  Lubomir Popov

RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

361-390: Познава ли българският учител мотивите за учене на своите ученици [Does Bulgarian Teacher Know the Motives for Learning of His Students] / Бисерка Василева / Biserka Vasileva

509-527: Познава ли българският учител мотивите за учене на своите ученици [Does Bulgarian Teacher Know the Motives for Learning of His Students] / Бисерка Василева / Biserka Vasileva

575-597: Aдаптиран модел ALACT за развитие на рефлексивна компетентност чрез обучението по биология [Adapted Model ALACT for Development of Reflective Competence through the Teaching Biology] / Иса Хаджиали, Наташа Цанова, Надежда Райчева / Isa Hadjiali, Natasha Tzanova, Nadezhda Raycheva

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

412-414: Образованието по правата на човека през погледа на доц. Цецка Коларова [Human Rights Education Trough the Tsetska Kolarova’s View] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova

UNITING EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ 

29-37: Изследване на педагогическите условия за включване на децата със СОП в общата образователна среда [Study of Educational Conditions for Inclusion of Children with SEN in Mainstream Education Environment] / Пелагия Терзийска / Pelagia Terziyska

528-539: Създаване на развиваща среда, подпомагаща корекцията на познавателната дейност на деца с умствена изостаналост от началния етап на основната образователна степен [Creating of Developing Environment That Supports the correction of Cognitive Activity of Children with Mental Retardation at Primary School] / Пелагия Терзийска/ Pelagia Terziyska

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2012 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2015 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2016

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2014 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2014 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2014 г.

Годишно съдържание на сп. "Български език и литература", 2014 г.

Годишно съдържание на сп. „История“, 2014 г.

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"