Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2017

Стратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 2, 2017

от
20-04-2017
в Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2017
A A

CONTENTS / СЪДЪРЖАНИЕ

 

RESEARCH AND PARADIGMS / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ

„Химерните групи“ в училище и практики на наследяването: „загубата на бащата“
[Chimera Groups at School and Inheritance Practices: The Absence of the Father]
/ Николай Цанков, Веска Гювийска / Nikolay Tsankov, Veska Gyuviyska – 119 стр.
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Университетското обучение по турски език в България – aктуално състояние и перспективи
[Turkish Language Teaching at Universities in Bulgaria – Actual Status and Perspectives]
/ Милена Йорданова / Milena Yordanova – 137 стр.
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT / ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
Етика и етично поведение в оценяването на изпълнението на публичните програми
[Ethical Issues in the Process of Public Program Evaluation]
/ Ивайло Илиев / Ivaylo Iliev – 143 стр.
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

За средния аритметичен успех и проблемите, свързани с неговата логическа състоятелност
[The Nature and Logic of the Indicator Average Grade]
/ Маргарита Ламбова / Margarita Lambova – 159 стр.
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

INTERCULTURAL EDUCATION/ ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ
Образователната интеграция в измеренията на приобщаващото и на интеркултурното образование
[Educational Integration in the Context of Inclusion and Intercultural Education]
/ Пламен Макариев / Plamen Makariev – 175 стр.
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Team teaching и/или Cо-tеаching в контекста на приобщаващото и интеркултурното образование
[Team Teaching and/or Co-Teaching in the Context of Inclusion and Intercultural Education]
/ Наталия Витанова, Нели Митева / Natalia Vitanova, Neli Miteva – 190 стр.
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Някои методологически проблеми при изучаването на съвременните младежки субкултури
[Some Methodological Issues Concerning the Study of Modern Youth Subcultures]
/ Кремена Йорданова / Kremena Iordanova – 209 стр.
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

READ IN THE LATEST ISSUES OF THE „AZ-BUKI“ JOURNALS / В НОВИТЕ БРОЕВЕ НА СПИСАНИЯТА НА ИЗДАТЕЛСТВО ,,АЗ-БУКИ“ ЧЕТЕТЕ

 

GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ

 нагоре


 „ХИМЕРНИТЕ ГРУПИ“ В УЧИЛИЩЕ И ПРАКТИКИ НА НАСЛЕДЯВАНЕТО: „ЗАГУБАТА НА БАЩАТА“

 

Николай Цанков
Веска Гювийска
Факултет по педагогика
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград

 

Резюме. Статията разглежда проблема за химерните групи, наподобяващи престъпни групировки, в българското училище като нова социално-педагогическа реалност. Независимо от разнородните научни предложения в названието на престъпните групировки като основно понятие използваме „химерна група“. Причината за това е ценностната неутралност на понятието, свързано с отклоняващо се поведение на деца и подрастващи в училище, както и невъзможността тази група да бъде локализирана. Прочитът на „девиантността“ е направен в контекста на идеите на френската социологична мисъл в лицето на Пиер Бурдийо и в частност механизмите на „социогенеза“. Последната е сдвояване на биографично и социално начало в съдбата на подрастващите и формиране на идентичност. „Социогенезата“ на наследяването позволява да видим „раждането на бащата“, като механизъм на насилието, в химерната група и неговото възпроизводство. Изследването на химерната група в училище в най-голяма степен зависи от социалната чувствителност на педагозите и внасяне на нови граници в педагогическия дискурс.
Keywords: chimera group, sociogenesis, inheritance practices, mechanisms of power, discourse practices

 

CHIMERA GROUPS AT SCHOOL AND INHERITANCE PRACTICES: THE ABSENCE OF THE FATHER

Abstract. The study explores the problem of chimera groups emulating criminal groups as a new sociopedagogical reality. Regardless of the diversity of scientific suggestions on signifying these criminal groups, we use ‘chimera group’ as a main concept. The reason for that is the evaluative neutrality of the concept, which is associated with deviant behavior of children and adolescents at school and with the impossibility for this group to be detected. The concept ‘deviance’ is interpreted in the context of the ideas of French sociological studies as presented by Pierre Bordieu and, more specifically, through the mechanisms of “sociogenesis”, which is conceived as a duality of the biographical and the social in the life of adolescents and the formation of their identity. The “sociogenesis” of inheritance uncovers ‘the birth of the father’ as a mechanism of production and reproduction of violence in the chimera group. The analysis of chimera groups at schools is strongly dependent on teachers’ social sensitivity and the expansion of pedagogical discourse.

Dr. Nikolay Tsankov, Assoc. Prof.
Dr. Veska Gyuviyska, Assoc. Prof.
South-West University – Blagoevgrad

 нагоре


 УНИВЕРСИТЕТСКОТО ОБУЧЕНИЕ ПО ТУРСКИ ЕЗИК В БЪЛГАРИЯ – АКТУАЛНО СЪСТОЯНИЕ И ПЕРСПЕКТИВИ

Милена Йорданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Резюме. В статията се разглежда историята на обучението по турски език в България, като акцентът е поставен на преподаването му понастоящем в университетите. Проследяват се причините за необходимостта от подготовка на висококвалифицирани специалисти турколози и тюрколози.
Keywords: language teaching at universities, Turkish language, Ottoman language, Turkology

TURKISH LANGUAGE TEACHING AT UNIVERSITIES IN BULGARIA – ACTUAL STATUS AND PERSPECTIVES

Abstract. The paper discusses the history of Turkish language education in Bulgaria and focuses on current practices in Turkish language teaching at universities. It considers the reasons for necessity of language training and of qualified specialists in Turkish or Turkic Studies in the country.

Dr. Milena Yordanova, Assoc. Prof.
University of Sofia

нагоре


ЕТИКА И ЕТИЧНО ПОВЕДЕНИЕ В ОЦЕНЯВАНЕТО НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПУБЛИЧНИТЕ ПРОГРАМИ

Ивайло Илиев
Университет за национално и световно стопанство

Резюме. В настоящата статия се разглеждат етичните проблеми и конфликти, които възникват в процеса на оценяване на публичните програми.
Авторът анализира етиката и етичното поведение на индивидите, а после конкретно и в публичния сектор. Изследва съществуващите към момента
методологии в областта, техните характеристики и особености. Очертават се конкретни проблеми, които могат да възникнат в оценяването на публичните програми с примери от образователния сектор. Изследват се различни гледни точки и подходи в областта относно етичните конфликти, които възникват в процеса на работа. Като резултат на направените изследвания на конфликтните области авторът предлага набор от качества, които оценителите следва да притежават, за да провеждат етично коректни оценки на публични програми.
Кeywords: ethics, evaluation, public, programs, issues, education

ETHICAL ISSUES IN THE PROCESS OF PUBLIC PROGRAM EVALUATION

Abstract. The article reviews the ethical issues and conflicts arising in the process of public program evaluation. The author analyses the ethics and ethical
conduct in the public sector and reviews the existing methodologies in the field. Specific issues that can arise in the process of public program evaluation are
considered, providing examples from the educational sector. Different perspectives and approaches are given regarding the ethical conflicts in the field that arise in the process of evaluating. The author offers a set of qualities that the evaluators should have to be able to conduct ethically correct evaluations of public programs.

Mr. Ivaylo Iliev
Department of Public Administration
Faculty of Management and Administration
University of National and World Economy

нагоре


ЗА СРЕДНИЯ АРИТМЕТИЧЕН УСПЕХ И ПРОБЛЕМИТЕ, СВЪРЗАНИ С НЕГОВАТА ЛОГИЧЕСКА СЪСТОЯТЕЛНОСТ

Маргарита Ламбова
Икономически университет – Варна

Резюме. Представени са разсъждения относно същността и логиката на индикатора среден успех, изчислен като средна аритметична величина. Засегнати са проблеми, свързани, от една страна, с процеса на измерване и формиране на успеха, а от друга – с предпоставките за приложение на средната аритметична от гледна точка на статистическата методология, поставящи под въпрос логическото съдържание на средния аритметичен успех, особено когато той се използва за сравнения. В съответствие с поставената цел на изследването се предлага аргументация на тезата за логическата несъстоятелност на сравненията на успеваемостта с помощта на средна аритметична величина.
Keywords: average grade, measurement, statistical methodology, arithmetic mean, ordinal scale

 

THE NATURE AND LOGIC OF THE INDICATOR AVERAGE GRADE

Abstract. Reflections on the nature and logic of the indicator average grade, calculated as an arithmetic mean, are presented. Certain issues are concerned – on
one hand with the process of measurement and formation of the grades, and on the other – with the factors for the use of the arithmetic mean from the viewpoint of statistical methodology, calling into question the logical substance of the average arithmetic grade, particularly when it is used for comparisons.

Dr. Margarita Lambova, Assoc. Prof.
Department “Statistics and Applied Mathematics”
University of Economics – Varna

 нагоре


 ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ИНТЕГРАЦИЯ В ИЗМЕРЕНИЯТА НА ПРИОБЩАВАЩОТО И НА ИНТЕРКУЛТУРНОТО ОБРАЗОВАНИЕ

Пламен Макариев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Резюме. През периода 2004 – 2015 г. в МОН беше разработена, преработвана и допълвана Стратегия за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства. Статията има за цел да разгледа въпроса за отношението между нея и двата държавни образователни стандарта, които имат отношение към проблематиката на образователната интеграция, а именно – стандартите за приобщаващото образование и за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование.
Keywords: integration, inclusive education, intercultural education, state educational standards

EDUCATIONAL INTEGRATION IN THE CONTEXT OF INCLUSION AND INTERCULTURAL EDUCATION

Abstract. From 2004 through 2015 a Strategy for Educational Integration of Children and Students from Ethnic Minorities has been worked out and elaborated
by the Ministry of Education. This article aims to examine the relationship between the Strategy and the state educational standards, regarding the problems of
educational integration – the standards for inclusive education and for civic, health, environmental and intercultural education.

Prof. Plamen Makariev, DSc.
University of Sofia

нагоре


TEAM TEACHING И/ИЛИ CО-TЕАCHING В КОНТЕКСТА НА ПРИОБЩАВАЩОТО И ИНТЕРКУЛТУРНОТО ОБРАЗОВАНИЕ

Наталия Витанова, Нели Митева
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

Резюме. В тази статия е разгледан въпросът за Team Teaching и/или Co-Teaching. Представена е кратка история на възникване на Team teaching и/или Co-Teaching, разпространени дефиниции на понятията, описани са варианти за използване на Team Teaching и/или Co-Teaching, както и фазите на неговото протичане. Посочени са позитивите, възможностите, рисковете и предпоставките, отнасящи се до него.
Keywords: Team teaching, Co-Teaching, teachers, students, inclusive education, intercultural education

TEAM TEACHING AN/OR CO-TEACHING IN THE CONTEXT OF INCLUSION AND INTERCULTURAL EDUCATION

Abstract. This article discuses the issue of Team teaching and/or Co-Teaching. The paper looks for a brief history of occurrence of the Team teaching and/or Co-Teaching. There different definitions of the concepts are presented and variants of using Team teaching and/or Co-Teaching are described. The phases of its passing are also introduced. The positives, the opportunities, the risks and the assumptions relating to the both constructs are indicated.

Prof. Natalia Vitanova, Dr. Neli Miteva, Assoc. Prof.
Faculty of Humanities
University of Shumen “Bishop Konstantin Preslavsкi”

нагоре


НЯКОИ МЕТОДОЛОГИЧЕСКИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ИЗУЧАВАНЕТО НА СЪВРЕМЕННИТЕ МЛАДЕЖКИ СУБКУЛТУРИ

Кремена Йорданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Резюме. Целта на тази статия е да се обърне внимание на някои кръгове от проблеми, част от изследването на младежките субкултури, с които са се сблъсквали редица изследователи, проучващи субкултурите, в това число и аз самата в изследванията си върху групата на футболните запалянковци.
Keywords: youth subcultures, methodological issues, football fans

 

SOME METHODOLOGICAL ISSUES CONCERNING THE STUDY OF MODERN YOUTH SUBCULTURES

 

Abstract. The purpose of the article is to draw attention to some problems, which a number of researchers studying youth subcultures, have faced, including
my experience in researching the the group of football fans.

Dr. Kremena Iordanova, Assist. Prof.
University of Sofia

нагоре


 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 3, 2017 Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 4, 2017 Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 6, 2017 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2017

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Географията – история на властта

Следваща статия

Чуждоезиково обучение, книжка 2, година XLIV, 2017

Следваща статия

Чуждоезиково обучение, книжка 2, година XLIV, 2017

„Данониада 2017“ тръгва от Пловдив

„Данониада 2017“ тръгва от Пловдив

От фитнеса до звездното небе

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"