Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Професионално образование Съдържание на сп. "Професионално образование", 2017 г.

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2017 г.

от
15-12-2017
в Съдържание на сп. "Професионално образование", 2017 г.
A A

VOCATIONAL EDUCATION
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH

ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ

VOLUME 19, 2017 / ГОДИНА XIX, 2017

Annual Contents / Годишно съдържание

PAGES / СТРАНИЦИ
Number 1 / Книжка 1: 1 – 116
Number 2 / Книжка 2: 117 – 236
Number 3 / Книжка 3: 237 – 356
Number 4 / Книжка 4: 357 – 484
Number 5 / Книжка 5: 485 – 612
Number 6 / Книжка 6: 613 – 748

EVENTS / ХРОНИКА
519 – 526 Пътища за подобряване на оценяването и признаването на резултати на учащите [Ways for Improving Assessment and Recognition of Student Outcomes] / Емилияна Димитрова / Emiliana Dimitrova
693 – 698 ЕК приема инициатива за насърчаване на чиракуването в Европа [EC Adopts Initiative to Boost Apprenticeships in Europe] / Генерална дирекция „Заетост, социални въпроси и приобщаване“ на EK / DG Employment, Social Affairs & Inclusion of EC

 

LETTERS TO THE EDITOR / ПИСМА ДО РЕДАКТОРА
169 – 171 Помощ за обучаващите се: oбучение на възрастни по счетоводство [Help for Students: Adult Education in Accounting] / Ирена Димитровска-Андреева / Irena Dimitrovska-Andreeva
172 – 176 Церемонията „Ученик на годината“ – да изберем най-достойния от най-достойните [The “Student of the Year” Ceremony – to Choose the Best among the Best] / Емил Иванов Терзийски / Emil Ivanov Terzijski
282 – 288 Най-добрият начин да предвидиш бъдещето, е да го създадеш сам [The Best Way to Predict the Future Is to Create It Yourself] / Йорданка Чавдарова / Yordanka Chavdarova
393 – 398 Училище на село – член на Системата на асоциираните към ЮНЕСКО училища [About a Village School, Мember of the UNESCO Associated Schools Project] / Маруся Бочукова / Marussia Bochukova
690 – 692 Мобилното приложение VEO и опитът на един български директор [The Mobile Application VEO and the Experience of a Bulgarian Principal] / Снежана Ангелова / Snejana Angelova

 

LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ
29 – 32 Професионалното развитие на учителите – гаранция за добри резултати и предпоставка за реформа [Vocational Development of Teachers – a Guarantee about Good Results and a Prerequisite for Reforms] / Емилияна Димитрова / Emiliana Dimitrova
143 – 145 Нови възможности за квалификация с нови специалности [New Opportunities for Training in New Specialties] / Янка Василева / Janka Vassileva
261 – 265 Scientix – общността за научно образование в Европа [Scientix – the Community for Science Education in Europe] / Цеца Христова / Tzetza Hristova
513 – 518 Прилагане на услуга за професионална ориентация и реализация на лица с увреждания в Република Кипър [Implementation of Service for Professional Orientation and Realization of Persons with Disabilities in the Republic of Cyprus] / Милен Замфиров, Михайлица Хараламбус / Milen Zamfirov, Mihaylitsa Charalambous

 

METHODOLOGY & EXPERIENCE / МЕТОДИКА И ОПИТ
8 – 19 Рефлексивното ученическо портфолио като средство за активизиране на самопознанието [Self-Reflection Student Portfolio as Means of Accelerating Self-Knowledge] / Мария Проданова / Mariya Prodanova
20 – 21 Професионалното образование в област Кюстендил [Vocational Education in Kyustendil Region] / Радостина Новакова / Radostina Novakova
22 – 28 Професионалното образование в област Пазарджик – традиции, постижения, предизвикателства [Vocational Education in Pazardzhik Region – Traditions, Achievements, Challenges] / Кирил Белев / Kiril Belev
123 – 132 The “Food on Canvas” Training Course as a Creative Approach to Cross-Curricular Learning / Elena Sayanova
133 – 142 Синергия между функциите фасилити мениджмънт и управление на човешките ресурси в съвременните организации [Synergy Between the Functions Facility Management and Management of Human Resources in Modern Organizations] / Александър С. Марков / Alexander S. Markov
363 – 369 Издръжката като компонент от държавния бюджет – фактор за постигане на основните цели на средното образование [Funding as a Component of Delegated Budgets – a Factor for Achieving the Main Goals of Secondary Education] / Самуил Шейнин / Samuil Sheynin
243 – 260 Използването на проектобазиран метод и интердисциплинарен подход към учебния процес в професионалното образование [Fostering the Project-based Method and Interdisciplinary Approach in Vocational Education] / Елена Саянова / Elena Sayanova
491 – 498 Проучване на потребителския интерес към селскотуристическия продукт в региона на Средните Родопи [Studying Consumer Demands for Rural Tourism Products in the Region of the Middle Rhodopes] / Иванка Лулчева, Славена Димитрова / Ivanka Lulcheva, Slavena Dimitrova
499 – 502 Училището среща икономиката [The School Meets the Business] / Кармен Щрук / Carmen Struck
621 – 630 Спортът – алтернатива на агресивното поведение [Sport as Alternative of Aggressive Behavior] / Татяна Янчева / Tatiana Iancheva
631 – 648 Форми и политически инструменти за стратегическо направляване на образователни институции и спортни организации [Modes of Governance and Policy Instruments for Steering Educational Establishments and Sport Organisations] / Иван Сандански / Ivan Sandanski
649 – 656 Тютюнопушене или здраве – изберете сами [Smoking or Health – Choose by Yourself] / Ученически съвет и XII„в“ клас на Средно училище „Пенчо П. Славейков“ – София / Student Council and 12c Grade of “Pencho V. Slaveykov” Secondary School – Sofia
657 – 668 Щастливи и здрави заедно [Happy and Healthy Together] / Гергана Петрова, Анета Русева / Gergana Petrova, Aneta Ruseva

 

RESEARCH ACTIVITIES / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
33 – 44 Прилагане на медиацията като доказана добра педагогическа практика за справяне с агресията в българското училище. Опитът на област Сливен [Applying Mediation as Proved Good Practice for Dealing with Aggression in School (Based on the Experience of the Region of Sliven)] / Бисерка Михалева / Biserka Mihaleva
146 – 154 Същност и ползи от CLIL обучението [Nature and Benefits of CLIL Training] / Иванка Пукнева, Людмила Рижук / Ivanka Pukneva, Liudmyla Ryzhuk
155 – 157 Обучение на инструктори по хранене – мениджмънт на промяната [Training of Nutrition Instructors – Management for Change] / Диана Кирева / Diana Kireva
158 – 168 Медиацията – една доказано добра педагогическа практика за справяне с училищната агресия [Mediation – Well Established, Good Pedagogical Practice for Dealing with School Aggression] / Бисерка Михалева / Biserka Mihaleva
266 – 271 Портфолиото на учителя – средство за самооценяване и кариерно развитие на учителя по професионална подготовка [The Teachers’ Portfolio – a Tool for Self-Assessment and Career Development of a Teacher in Vocational Training] / Светлана Янкова Гурмева-Иванова, Здравка Георгиева Костадинова / Svetlana Gurmeva-Ivanova, Zdravka Kostadinova
272 – 281 Училищен медиатор – предизвикателство и реалност [School Mediator – Challenge and Reality (а Pilot Survey among Mediators from the Region of Sliven)] / Марина Николова, Бисерка Михалева / Marina Nikolova, Biserka Mihaleva
370 – 378 Разрешаване на конфликтни ситуации в училище от ученици медиатори [Resolving Conflicts at School by Students Mediators] / Татяна Дронзина, Бисерка Михалева / Tatyana Dronzina, Biserka Mihaleva
379 – 384 Валидирането на професионални компетенции като педагогически проблем [Validation of Professional Competences as a Pedagogical Problem] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova
385 – 392 Приложение на софтуерната програма „Енвижън“ в обучението по математика в първи клас [Application of Envision Software in the 1st Grade Mathematics Training] / Ивалина Костадинова / Ivalina Kostadinova
503 – 512 Разрешаване на конфликтни ситуации в училище от учители медиатори [Conflict Resolution in Schools by Teachers-Mediators] / Татяна Дронзина, Бисерка Михалева / Tatyana Dronzina, Biserka Mihaleva
669 – 682 Бизнес план за създаване на пчелин [Business Plan for Establishing a Bee Farm] / Наталия Стоянова / Natalya Stoyanova
683 – 689 Описание на практическа работа с програмата „Енвижън“ в обучението по математика във втори клас [A Description of the Envision Training in Mathematics in Second Grade] / Светлана Колева / Svetlana Koleva

 

SCHOOL FOR TEACHERS / УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ
71 – 74 Съвременната класна стая, или защо смартфоните не са враг на учителя [The Contemporary Classroom – or Why the Smart Phones are not Enemies of the Teacher] / Десислава Куманова / Desislava Kumanova
75 – 78 Дърворезбарството – математика с пергел, компютър и длето в ръце – било е, е и ще бъде! [Wood Carving – Mathematics with Pergamum, Computer and Chisel in Hands – Was, Is and Will Be!] / Диана Василева / Diana Vassileva
79 – 86 „Круг друзей“ – клубът, клубната дейност и кръгът на приятелите на руския език [“Krug Druzey” – the Club, Club Activities and the Circle of Friends of Russian Language] / Дафинка Ботева / Dafinka Boteva
87 – 91 Художествената галерия и децата – творческо общуване [The Art Gallery and the Children – Creative Communication] / Здравко Тошев / Zdravko Toshev
92 – 97 Приложение на интерактивни методи в обучението на учениците в VII клас по „Биология и здравно образование“ [Application of Interactive Methods in Studying Biology and Health Education in 7th Grade] / Красимира Желева / Krasimira Zheleva
98 – 103 Приложение на „Енвижън“ в обучението на учениците от начален етап [Implementation of Envision in Training Primary School Students] / Ивалина Костадинова, Светлана Колева / Ivalina Kostadinova, Svetlana Koleva
104 – 110 Комплексна методика за усъвършенстване на обучението по хандбал на ученици от основна образователна степен [Comprehensive Methodology for Improvement of Handball Training of Primary School Students] / Красимир Станков / Krasimir Stankov
197 – 210 Създаване на мобилни приложения в извънкласната работа по информатика [Creating Mobile Applications in Extracurricular Lessons in Informatics] / Сюзан Феимова / Suzan Feimova
211 – 213 Стъпалата [The Stairs] / Митко Кунчев / Mitko Kunchev
214 – 218 Не само с линийка и пергел [Not Only with a Ruler and Compasses] / Боряна Куюмджиева / Boryana Kuymdjieva
219 – 226 Let’s Catch the Gold Fish! Места за учене [Let’s Catch the Gold Fish! Places for Studying] / Вяра Гунева / Viara Guneva
227 – 229 Развитие на техниката и информационната мрежа в „Баба Тонка“ [Development of Technologies and Information Network of “Baba Tonka” High School of Mathematics] / Галина Бобева / Galina Bobeva
313 – 320 Мотивация на учителите за повишаване на професионалната квалификация [Motivation of Teachers for Increasing Their Professional Qualification] / Ирена Анас-тасова / Irena Anastasova
321 – 323 За „различните“ и „другите“ [For the “Different” and the “Others”] / Ирена Тасева / Irena Tasseva
324 – 330 Малките ежедневни решения водят до големите сбъднати мечти, или За удов-летворението да работиш в едно страхотно училище [The Small Decisions of the Everyday Turn Big Dreams into True, or About the Satisfaction to Work in One Great School] / Стефана Петрова / Stefana Petrova
331 – 336 Работата на класния ръководител и извънкласните дейности – важен фактор за педагогическата подкрепа на учениците [The Work of the Class Teacher and Extracurricular Activities – an Important Factor for Pedagogical Support of Students] / Малинка Маринова / Malinka Marinova
337 – 346 Темата за приятелството и общуването [For the Friendship and the Communication] / Детелина Георгиева Христова / Detelina Georgieva Hristova
347 – 349 Възможности за развиване на умения и прилагане на теоретичните знания в практиката [Opportunities to Develop Skills and Apply Theoretical Knowledge in Practice] / Петя Христова / Petya Hristova
421 – 426 Заедно да начертаем пътя, по който да поеме българското образование [Shaping Together the Road for the Bulgarian Education] / Петър Кокарчев / Peter Kokarchev
427 – 430 Наставничеството – предизвикателство и цел [The Mentorship – a Challenge and a Vision] / Мима Фратева / Mima Frateva
431 – 434 Мултимедийни уроци по история и цивилизация – идеи и практики [Interactive History Lessons – Useful Ideas and Practices] / Красимир Иванов / Krassimir Ivanov
435 – 438 Обучение чрез игра и забавление с активното участие на родителите [Training through Games and Fun with the Active Participation of Parents] / Кръстинка Митракиева / Krastinka Mitrakieva
439 – 444 Графичен метод за решаване на уравнения [A Graphic Method for Solving Equations] / Красимир Димитров / Krassimir Dimitrov
445 – 452 Вируси в атака! Моля, помогнете! [Viruses in Attack! Please, Help!] / Антоанета Донева / Antoaneta Doneva
453 – 460 Участието в проекти – качествен инструмент за мотивация на ученици и учители [Project Participation – Quality Instrument for Movement of Students and Teachers] / Ивайло Старибратов / Ivaylo Staribratov
461 – 466 Физичният експеримент в обучението по физика [The Essence of the Physics Experiment] / Боряна Генева / Boryana Geneva
467 – 477 Компютърни тримерни модели на сечения – нов дидактически метод в преподаването по стереометрия [3D Computer Models of Multistage Sections – New Didactical Method in Teaching Stereometry] / Николинка Бъчварова / Nikolinka Bachvarova
543 – 548 Управление на промените [Management of Change] / Диана Димитрова / Diana Dimitrova
549 – 556 Педагогически етюди [Pedagogical Studies] / Диана Димитрова / Diana Dimitrova
557 – 565 Трудно е да бъдеш различен [How Difficult is to be Different] / Стефанка Пампорова / Stefanka Pamporova
566 – 570 Изкуството на древните майстори във виртуална работилница [The Ancient Masters’ Arts in a Virtual Workshop] / Диана Димитрова / Diana Dimitrova
571 – 575 Лидер в иновациите [Innovations Leader] / Гергана Петрова/ Gergana Petrova
576 – 587 Междупредметните връзки – мотивиращ фактор за ново качество [Interdisciplinary Connections – Motivating Factor for Better Quality] / Ивайло Старибратов, Цветана Димитрова / Ivaylo Staribratov, Tsvetana Dimitrova
588 – 593 Проблеми на функционално-стилистичния подход в обучението по български език в прогимназиалния училищен етап [Problems of Functional-Stylistic Approach in Training in Bulgarian Language at Secondary School Stage] / Пенчо Раянов / Pencho Rayanov
594 – 600 Компютърна графика в математическа гимназия [Computer Graphics at High School of Mathematics] / Румен Манолов, Ваня Шипчанова / Rumen Manolov, Vanya Shipchanova
601 – 606 Високотехнологична идея за обучение на високотехнологичните ни ученици [Hi-Tech Ideas for Training the Hi-Techs] / Ивайло Старибратов, Борис Михайлов / Ivaylo Staribratov, Boris Mihailov
711 – 723 93 години ПГГСД „Николай Хайтов“ – гимназия с традиции, доказана във времето [93 Years of “Nikolay Haitov” Vocational School – a High School with Traditions, Proved in Time] / Мария Георгиева, Мая Рогашка / Maria Georgieva, Maia Rogashka
724 – 726 Дуалното обучение – мираж или реалност [Dual Education – a Mirage or a Reality] / Мария Георгиева / Maria Georgieva
727 – 729 Партньорство с родителите на ученици със СОП [Cooperating with Parents of Students with Special Educational Needs] / Мая Рогашка / Maia Rogashka
730 – 735 Добри практики за повишаване качеството на практическото обучение [Good Practices for Increasing the Quality of Practical Training] / Надежда Илиева / Nadejda Ilieva

 

STEPS TO SUCCESS / ПЪТЯТ КЪМ УСПЕХА
45 – 54 Удобства и рискове при използване на интернет за лични цели [Conveniences and Risks of Using Internet for Personal Purposes] / Аделина Балиева / Adelina Balieva
55 – 62 Развитие на универсалната пощенска услуга [Development of the Universal Postal Service] / Айше Узунова / Aishe Uzunova
63 – 70 Статистически анализ на приетите обаждания в Call Centre за една седмица по часове [Statistical Analysis of Received Calls in a Call Centre] / Анна Данова / Anna Danova
177 – 187 Съвременна инфраструктура за запазване на данни [The Modern Backup Infrastructure] / Асен Захариев / Asen Zahariev
188 – 196 Поведение на потребителите при покупка на куриерски услуги [Customer Behaviour in buying Courier Services] / Десислава Янгънова / Desislava Yanganova
289 – 297 Защита на информацията на комуникационни и компютърни мрежи [Protection of Information of Communication and Computer Networks] / Живко Милов / Zhivko Milov
298 – 303 Защита на информацията в автоматизираните информационни системи в област-та на сигурността и отбраната [Data Protection in Automated Information Systems in the Security and Defence Field] / Иванка Димитрова / Ivanka Dimitrova
304 – 312 Основни характеристики на научната и иновационната политика в програмата на Доналд Тръмп [Major Characteristics in the Program of President-elect Donald Trump] / Марияна Димитрова Димитрова / Mariyana Dimitrova Dimitrova
399 – 403 Въвеждане на нови методи на обучението по „Бизнес статистика“ [Introduction of new methods of teaching “Business Statistics”] / Милена Такиева / Milena Takieva
404 – 411 Как функционират операционните системи? [How do the operating systems work?] / Себастиян Янев / Sebastian Yanev
412 – 420 Пазарна стратегия на куриерски оператор [Market Strategy of а Courier Operator] / Силвия Гочева / Silvia Gocheva
527 – 531 Мотивацията като фактор от обучението [Motivation as a Learning Factor] / Милена Такиева / Milena Takieva
532 – 542 Оценка на конкурентоспособността на телекомуникационен оператор [Evaluating the Competitiveness of Telecom Operator] / Таня Киркова / Tania Kirkova
699 – 703 Основни видове RAID конфигурации за обезпечаване сигурността на данните [RAID Technology. Main Types of Configurations] / Христо Йорданов / Hristo Yordanov
704 – 710 Информационна сигурност и технологии за защита в IP мрежите [Information Security and Protection Technologies in IP Networks] / Цветан Митов / Tzvetan Mitov

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПрофесионално образование, година XIX, книжка 1, 2017 Default ThumbnailПрофесионално образование, година XIX, книжка 2, 2017 Default ThumbnailПрофесионално образование, година XIX, книжка 4, 2017 Default ThumbnailПрофесионално образование, година XIX, книжка 6, 2017

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2017 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2017

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2017

Различното училище

Различното училище

Общността поражда доверие

Общността поражда доверие

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"