Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Философия Съдържание на сп. „Философия“, 2023 г.

Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
26-12-2023
в Съдържание на сп. „Философия“, 2023 г.
A A
ФИЛОСОФИЯ
НАУЧНО СПИСАНИЕ
FILOSOFIYA-PHILOSOPHY JOURNAL
ГОДИНА XXXI / VOLUME 32, 2023
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENTS
СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1 – 130
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 131 – 254
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 255 – 348
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 349 – 472
AESTETICS / ЕСТЕТИКА
9 – 25: Естетически бележки по края на романтизма [Aesthetic Notes on the end of Romanticism] / Силвия Борисова / Silvia Borissova
ETHICS / ЕТИКА
173 – 185: Феминизмът в спорта: предизвикателства пред философията на пола [Sporting Feminism: Challenges to Philosophy of Gender] /
Боряна Ангелова-Игова / Boryana Angelova-Igova
186 – 202: Етични и правни проблеми, свързани със субектността и изкуствения интелект [Ethical and Legal Problems Related to Subjectivity and Artificial Intelligence] / Веселина Славова, Дарина Димитрова /
Veselina Slavova, Darina Dimitrova
PHENOMENOLOGICAL PROBLEMS /
ФЕНОМЕНОЛОГИЧНИ ПРОБЛЕМИ
255 – 269: Style and Habitus: Husserl’s Shift from Empathy to Communication /
Boris Pantev
412 – 429: Феноменология и математика при Оскар Бекер [Phenomenology and Mathematics in Oscar Becker] / Ясен Андреев / Jassen Andreev
ONTOLOGY / ОНТОЛОГИЯ
26 – 41: Домът и роботът: опит по онтотопология [The Home and the Robot: an Onto-Topological Attempt] / Яким Петров / Yakim Petrov
203 – 213: Irritability (Need) and An-irritability (Fatigue): A Disorder of Rhythms – the Ontological Burnout (Part A) / Marina Christodoulou
214 – 225: Въведение към една дълбинна онтология на изкуството [Introduction to a Depth Ontology of Art] / Никифор Аврамов / Nikifor Avramov
PHILOSOPHICAL TRADITIONS /
 ФИЛОСОФСКИ ТРАДИЦИИ
293 – 311: Еднолинейност и/или вариативност. Източни и западни разбирания за предопределеността [Unilinearity and/or Variability. Eastern and Western Concepts of Predestination] / Антоанета Николова / Antoaneta Nikolova
312 – 321: Развитието на „индийската нишка“ в Европа: пренос и рецепция на източните идеи на Запад [The Development of “The Indian Thread” in Europe: Transmission and Reception of Eastern Ideas in the West] / Яна Стефанова / Yana Stephanova
373 – 393: Нишката, станът и зависимият произход – във и отвъд линейното време (Древна Индия) [The Thread, the Loop and the Dependent Origination – In and Beyond Linear Time (Ancient India)] / Гергана Русева / Gergana Ruseva
ENERGY AND CLIMATE / ЕНЕРГИЯ И КЛИМАТ
355 – 372: Разказът за нашия дом: Екологията, философията и силата на местата [The Narrative of Our Home: Ecology, Philosophy and the Power of Places ] / Стоян Ставру / Stoyan Stavru
CONTEMPORARY PHILOSOPHY / 
СЪВРЕМЕННА ФИЛОСОФИЯ
81 – 92: Философия на храненето и идентичност [Food Philosophy and Identity] / Силвия Петрова / Silvia Petrova
131 – 145: Трансценденталният вход в постглобалното [The Transcendental Entrance into the Post-Global] / Валентин Канавров / Valentin Kanawrow
146 – 156: Socio-cultural Nature of the Infodemic and its Appearances under Global Turbulence / Yurii Kalynovskyi
157 – 172: За автоимунните заболявания на отвореното общество [On Open Society‘s Autoimmune Diseases] / Николай Ценков / Nikolay Tsenkov
PHILOSOPHY OF ART / ФИЛОСОФИЯ НА ИЗКУСТВОТО
270 – 283: Дедукция на категориите в една дефиниция за изкуство [Deduction of Categories in a Definition of Art] / Иван Колев / Ivan Kolev
PHILOSOPHY AND POLITICS / ФИЛОСОФИЯ И ПОЛИТИКА 
393 – 410: Българската политическа култура: пластове на формиране [Bulgarian Political Culture: Layers of Formation] / Димитър Ганев / Dimitar Ganev
PHILOSOPHY AND PUBLIC SPHERE: NEW BOUNDARIES /
ФИЛОСОФИЯ И ПУБЛИЧНОСТ: НОВИ ГРАНИЦИ
284 – 292: Digital Media and Dynamics of Contemporary Public Sphere: Towards a Theoretical Framework / Vesselina Valkanova, Nikolai Mihailov
PHILOSOPHY OF SCIENCE / 
ФИЛОСОФИЯ НА НАУКАТА
42 – 54: Политически практики и механизми на влияние върху обществените представи за наука [Political Practices and Mechanisms of Influence on Public Perceptions of Science] / Светлана Александрова / Svetlana Alexandrova
PHILOSOPHICAL ANTHROPOLOGY / 
ФИЛОСОФСКА АНТРОПОЛОГИЯ
55 – 69: Послеслов към историята за човека в контекста на развитие на биотехнологиите [Afterword to the Story of Man in the Context of the Development of Biotechnology] / Гергана Попова / Gergana Popova
PSYCOLOGY / ПСИХОЛОГИЯ
70 – 80: Отвъд примката на рефлексията: блогова теория и хиперверие [Beyond the Snare of Reflection: Blog Theory and Hyperstition] /
Стефан Гончаров / Stefan Goncharov
PHILOSOPHY OF EDUCATION / 
ФИЛОСОФИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
93 – 108: Толерантността на студентите в контекста на основни демок­ратични ценности [Student Tolerance in the Context of Basic Democratic Values] / Блага Благоева, Стоянка Георгиева / Blaga Blagoeva, Stoyanka Georgieva
11 – 35: Paradigm Shifts in Cognition / Nevena Ivanova 22 COVID-19 and the Shift in the Concept of Education / Hristina Ambareva 36 – 46: An Innovative School for Successful and Happy Children / Silvia Pencheva, Mariana Pencheva
47 – 60: Exploring the Impact of Digital Technologies on Bulgarian Education System and the Uniqueness of the Finnish Education Model / Mariana Todorova
61 – 71: Re-conceptualizing of Education and Re-framing the School as a Place for Preventing Radicalization / Bogdana Todorova
72 – 86: Knowledge in the Educational Context: Social Dimensions and Specifics / Albena Nakova, Valentina Milenkova
87 – 95: Social-Media (Un)Supporting E-Learning and Education: Reproducing Digital Inequalities and Cultural Capital beyond Virtual Identities / Oana Șerban
96 – 115: Educational Perspectives within the Global Changes 2030 / Ani Dimitrova
430 – 439: Как технологиите и изкуственият интелект влияят на училищното образование [How Artificial Intelligence Affects School Education] / Веселина Качакова / Vesselina Kachakova
BOOK REVIEWS / НОВИ ЗАГЛАВИЯ
109 – 116: Човекът като минало (реаллитератур и техники на забравата след смъртта на авангарда) [The Human Being as Past (Realliteratur and Techniques of Forgetting after the Death of Avant-garde)] / Мария Калинова / Maria Kalinova
226 – 231: Емблематичен философски випуск на Софийския университет на 40 години [Emblematic Philosophical Class of Sofia University 40 years later] / Цветан Давидков / Tsvetan Davidkov
232 – 237: Надживяванията и сложността на живота, който живеем [Overlivings and the Complexity of the Lives we Live] / Стоян Ставру / Stoyan Stavru
322 – 324: A Brilliant Example of How Philosophy Could Help Solve Some of the Greatest Contemporary Puzzles in Physics / Vladimir Bozhilov
325 – 329: Аристотеловата „Метафизика“ в български превод [Aristotle‘s Metaphysics in Bulgarian Translation] / Ясен Андреев / Jassen Andreev
440 – 446: „За българската философска култура“. Атанас Стаматов / [“On Bulgarian Philosophical Culture”. Atanas Stamatov] / Ясен Захариев / Iassen Zahariev
447 – 451: „Бог с машина“. Миглена Николчина / [“God with a Machine” . Miglena Nikolchina] / Николай Генов / Nikolay Genov
PHILOSOPHICAL FORUM / ФИЛОСОФСКИ ФОРУМИ
330 – 337: Осемнадесета национална конференция по етика: Вяра и доверие – етически аспекти и морални ценности [Eighteenth National Ethics Conference Faith and Trust – Ethical Aspects and Moral Values] / Васил Лозанов / Vasil Lozanov
451 – 460: Семинар върху апориите за душата в „Енеади“ на Плотин /
[The fifteenth meeting of the Southeast-European Association for Ancient Philosophy, “Difficulties concerning the soulˮ, Plotinus, Enn. IV.3.1 – IV.4.5.] / Димка Гичева-Гочева / Dimka Gicheva-Gocheva
IN MEMORIAM
238 – 239: Владимир Теохаров [Vladimir Theoharov] / Иван Колев / Ivan Kolev
338 – 340: Нучо Ордине [Nuccio Ordine] / Владимир Градев / Vladimir Gradev
Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII Default ThumbnailСп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII Default ThumbnailСп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII Default ThumbnailСп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Семинар върху апориите за душата в Енеади на Плотин

Следваща статия

Приложение на електронните образователни ресурси в инtердисциплинарните STEM уроци

Следваща статия

Приложение на електронните образователни ресурси в инtердисциплинарните STEM уроци

Ученическото самоуправление за развитие на училищната общност и формиране на ценности

Има ли място „Новото изкуство“ в класните стаи? Алтернатива ли е моделът 1:1

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"