Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Дуалното обучение ще подкрепя социалното включване

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-07-2025
в Новини 2025
A A
Снимки Пресцентър на МОН

Заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова участва в публична лекция, по време на която е представен иновативен модел на професионална реализация и социална интеграция на млади хора, включително и такива, които срещат трудности с намирането на работа, съобщава Пресцентърът на МОН.

„Всяко дете заслужава шанс да развие своя потенциал. Наша отговорност е да създадем условия за това – чрез професионално обучение, което не просто подготвя за пазара на труда, но и изгражда увереност, самочувствие и принадлежност“, заяви зам.-министър Михайлова.

По думите ѝ, подкрепящата среда е неотменна част от този процес – тя дава сила на най-уязвимите да продължат, да вярват и да успяват.

Лекцията в Националната финансово-стопанска гимназия в София е изнесена от Люк Ламбер –

заместник-директор на швейцарския Център за специализирано професионално обучение Le Repuis. Институцията прилага практики за успешна реализация и социална интеграция на учениците, залагайки на подготовка в реална среда с индивидуална подкрепа от учители и психолози. Тези методи на работа показват положителни резултати, като младите успяват да си намерят по-сигурна работа, стават по-уверени и по-лесно се адаптират към изискванията на пазара на труда.

Швейцарският център ще бъде една от трите партньорски организации по проекта „ДОМИНО 2“,

който предстои да бъде започнат от МОН. Той ще се изпълнява по втората Швейцарско-българска програма за сътрудничество.

„В него поставяме фокус върху социалното включване на децата от уязвими групи чрез дуално обучение, с което целим да достигнем до всеки ученик и да подкрепим неговата социална реализация“, обясни зам.-министър Михайлова.

В друга от дейностите е предвидено

да се работи за създаването на по-устойчива координация между образованието и работодателите

на регионално ниво. Предвижда се създаване на клъстери и информационни фокус точки в областните градове, които да спомагат за пряката връзка между работодателите, училищата и учениците.

По време на срещата стана ясно, че

70% от младите хора в Швейцария преминават през професионално образование,

което се подпомага от държавата, кантоните и специализираните структури.

„Центровете работят и предоставят качествено обучение, но също така гарантират добри заплати”, обясни Люк Ламбер.

Стажовете продължават между 2 и 4 години и се провеждат в предприятия или в професионални училища.

По отношение на децата със специални потребности те залагат на подход, в който се идентифицират силните страни на всеки, както и неговите възможности в професионалната му реализация. Работи се активно за осигуряване на различни пространства и материална база, която да е подходяща за различните ученици със специфични потребности.

В края на срещата зам.-министър Михайлова изрази надежда, че

събитието ще помогне за разгръщането на нови идеи и подходи на работа, които да са полезни за обществото.

На лекцията присъства и Томас Щауфер – ръководител на Швейцарското бюро за сътрудничество. Събитието се организира съвместно от Министерството на образованието и науката и Швейцарския офис за сътрудничество към Посолството на Швейцария у нас. Форумът обедини както представители на образователни институции, така и на неправителствения сектор.

Your Image Description

Свързани статии:

Носител на наградата „Тюринг“ с публична лекция в Софийския университет Над 46 000 студенти ще получат подкрепа за професионалната си реализация Заместник-министър Таня Михайлова участва във фестивала „Дом на каузите“ Зам.-министър Михайлова представи мерките на България за разширяване на обхвата на професионалното образование на форум на страните от Г-7

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денятдуално обучениезаместник-министър Таня МихайловаЛюк Ламбернови идеи и подходиподкрепяща средапрофесионална реализация и интеграцияпублична лекцияСоциално включване

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Мис България Симона Петрова даде начало на кампания за закупуването на дефибрилатори за всяко училище

Следваща статия

ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в Ботевград с нови кабинети по STEM и по хуманитарни науки

Следваща статия
ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в Ботевград с нови кабинети по STEM и по хуманитарни науки

ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в Ботевград с нови кабинети по STEM и по хуманитарни науки

Отличия за младите ни огнеборци от турнир в Чехия

Отличия за младите ни огнеборци от турнир в Чехия

Последни публикации

  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"