Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 4, 25 - 31.02.2024 г.

Педагози и медиатори на обучение в Норвегия

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-01-2024
в Брой 4, 25 - 31.02.2024 г.
A A

Директори на детски градини, учители и образователни медиатори от 11 български общини бяха на обучителна визита в Норвегия, съобщава пресцентърът на МОН.

Те придобиха нови компетентности за включване и трайно приобщаване на деца от уязвими групи в образователния процес, както и за запазване на културната им идентичност като представители на различни етноси. Участниците се запознаха и с методи за изграждане на безопасна и приобщаваща образователна среда.

Акцент в обучението е поставен върху интеркултурното образование, подкрепата на медиаторите в целия процес по приобщаване на децата, както и на работата със семействата и участието на родителите. Участниците усвоиха знания за изграждане на цялостен училищен подход за демократично образование. Те бяха запознати с Рамката на компетенциите за демократична култура на Съвета на Европа и с придобиването на нови методи и похвати за интегрирането ѝ във всекидневната си работа.

Българската група е ръководена от зам.-министъра на образованието и науката д-р Емилия Лазарова. Визитата е по проект „Изграждане на капацитет за образователно и социално включване“, който се реализира от Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства (ЦОИДУЕМ) в партньорство със Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и Европейския Вергеланд център (EWC) в Осло. Той се финансира по Програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“ на Финансовия механизъм на ЕИП 2014 – 2021 г.

Обучението се проведе в Европейския Вергеланд център

Директорите, медиаторите и учителите посетиха местни детски градини и на терен се запознаха с работата с деца от имигрантски семейства от различни националности. Разгледаха разнообразни форми и технологии за усвояването на норвежкия език от децата, за които той не е майчин.

Участниците посетиха и Ромския културен и ресурсен център за ромската култура и история – „Романо кхер“. Те усвоиха практики за осигуряване на равен достъп до образование на деца и ученици от уязвими групи и за осигуряване на допълнителна подкрепа за личностно развитие.

Включилите се учители, медиатори и директори са представители на Столична община, Пловдив, Бургас, Кюстендил, Перник, Самоков, Лом, Бойчиновци, Мъглиж, Николаево и Стамболийски. Те бяха приветствани от извънредния и пълномощен посланик на Република България в Норвегия Десислава Иванова и от изпълнителния директор на Европейския Вергеланд център Ана Перона. В професионалното обучение се включиха още д-р Лало Каменов – ръководител на Проекта, и Грета Ганчева – директор на дирекция „Приобщаващо образование“.

Your Image Description

Свързани статии:

Подкрепа за педагози относно деца в риск Студентите плащат за обучение средно по 1010 лв. МОН подкрепя висшите училища да привличат чуждестранни студенти Още 30 учители на обучение в ЦЕРН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: медиаториНорвегияОбучениеРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Кой уши байряка, кой му тури знака

Следваща статия

Да откриеш първи сигнали за шизофрения

Следваща статия
Да откриеш първи сигнали за шизофрения

Да откриеш първи сигнали за шизофрения

Нов разговор за промени във висшето образование

Нов разговор за промени във висшето образование

Да оцелееш при инцидент в морето

Да оцелееш при инцидент в морето

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"