Всеки ученик в България може да ползва безплатно лицензиран офис пакет на „Майкрософт“ на до 5 устройства. Такива лицензи имат и 67 500 учители. Това е заложено в действащия договор между МОН и технологичната компания.
Проектът на МОН за изграждане на единна национална идентификационна система в предучилищното и училищно образование, както и за платформата „Дигитална раница“ за онлайн уроци, е един от най-големите в световен мащаб по отношение на внедряването на над 1 милион лицензи за всички учители и ученици. Това стана ясно на среща на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с директора на „Майкрософт България“ Калин Димчев. Данните са на компанията и са на база проекти за електронно обучение, реализирани с различни образователни институции по целия свят. В срещата участие взе и зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева.
Министър Цоков акцентира на бързата реакция на компанията, която по време на ковид пандемията e реагирала с ИТ решения, които да направят възможно онлайн обучението. „За нас, като екип, дигитализацията на образователната система е водещ приоритет. Искаме да проучим най-добрите примери на глобално ниво и да обсъдим как да ги внедрим на национално“, обясни министър Цоков. По думите му, затова и стратегически партньорства с водещите компании в света в тази сфера са от ключово значение.
Представителите на компанията запознаха министъра и екипа му със световните новости в областта на дигиталното обучение, някои от които в момента все още се разработват. Според тях най-новите технологии, включително изкуственият интелект, могат да намерят място в образователния процес и да улеснят работата на учителите. Изкуственият интелект може да ги подпомогне при създаване и структуриране на съдържание, както и да предостави персонализирано обучение, като автоматично анализира индивидуалния напредък на всеки ученик. А след анализ да определи къде се нуждае от подобрение ученикът и на какво трябва да обърне внимание в подготовката си, указвайки конкретните ресурси, които да помогнат. Целта е не да се замести учителят, а да му спести време, което той сега изразходва за техническа и административна дейност.
Технологията би имала приложение и във висшето образование. Например може да се ползва за синтезиране и подбор на научна информация от бази данни. Технологията вече може да засича плагиатство и да се ползва от преподаватели и дипломни ръководители при проверка на работите на студенти и докторанти. Аз-буки
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg