Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 50, 2022

Приобщаването

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-12-2022
в Брой 50, 2022
A A

Антоанета НАЙДЕНОВА

Годишният Обзор на образованието и обучението за 2022 г. на Европейската комисия включва нов, осми показател, насочен към корените на неравенството в образованието – социално-икономическия статус на учениците, който оказва огромно влияние върху образователните резултати. Защото при младите хора в неблагоприятно социално-икономическо положение вероятността на 15-годишна възраст да имат под средните учебни постижения, е цели 6 пъти по-голяма в сравнение с връстниците им с благоприятен статус.
Неслучайно анализаторите от „Евридика“, които се опитват да разберат какви са причините за по-слабото представяне на учениците на международните проучвания за четивна грамотност, по математика и природни науки при четвъртокласниците и 15-годишните – PIRLS, TIMSS и PISA, питат децата и за броя на книгите у дома. Според тях книгите също са мерило за социално-икономически статус. И са прави. Колкото повече книги има в една къща, толкова по-грамотни се очаква да са родителите и да държат детето им да получи добро образование, за да си гарантира по-добро бъдеще.
Крайната цел на тези проучвания е ясна – да се даде равен шанс на всички деца да развият своите таланти и да достигнат пълния си потенциал, независимо от своя пол, специални образователни потребнос-
ти, социално-икономически статус или етнически произход.
В основата на равнопоставеността на младите хора стои приобщаването към образованието. Най-вече на децата от уязвимите групи, за които то не е приоритет. Затова е нужно сътрудничество между образование, здравеопазване, социални услуги, заетост, жилищно настаняване. След това идва ред на учителите, които да мотивират децата да учат, и да ги насочат по кой път да тръгнат, за да се реализират успешно.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Невидимата цена Вестник "Аз-буки"Кръстопътища Вестник "Аз-буки"За да има утре Вестник "Аз-буки"Двоен ефект

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Нови инвестиции в образованието

Следваща статия

Ново оръжие срещу устойчиви на антибиотици бактерии

Следваща статия
Ново оръжие срещу устойчиви на антибиотици бактерии

Ново оръжие срещу устойчиви на антибиотици бактерии

Съживиха вирус на 48 500 години

Съживиха вирус на 48 500 години

Откриха непознати минерали в метеорит

Откриха непознати минерали в метеорит

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"