Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 33, 2021

Успехът ги обич@

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-08-2021
в Брой 33, 2021
A A
Учениците в СУ „Йордан Йовков“ изучават иновативни предмети, свързани с информационните технологии

Три нови иновативни предмета в областта на информационните технологии въведе СУ „Йордан Йовков“ в Тутракан, област Силистра, през изминалата учебна година. Формирани са общо 4 групи. Учениците от I и II клас изучават допълнително по един час в седмицата „Дигитална математика“, тези в V клас – „Интерактивен графичен дизайн“, а в VIII клас – „Уебпрограмиране“. Това става през платформата obrazovanieto.info, където всички деца и учителите имат собствени акаунти. За всеки час има отделна тема и учениците трябва да изпълнят определените им задачи.
„При заниманията по „Дигитална математика“ децата решават различни ребуси и програмират да изпълняват различни математически задачи – разказва директорът на СУ „Йордан Йовков“ в Тутракан Анка Атанасова. – Този иновативен предмет ще им помогне при прехода към III клас, когато започват да се занимават с компютърно моделиране, тъй като вече ще са усвоили работата с мишката, клавиатурата и другите периферни устройства. Освен това се оказва, че дигиталната математика е много полезна и при работата с деца със специални образователни потребности.
В едната от групите имаме дете със СОП, на което в другите часове му е по-трудно, но в този се справя много добре.“
При обучението по интерактивен графичен дизайн петокласниците усвояват основни знания и умения в областта на графичния дизайн. Всеки час имат различни задачи, по които работят до получаването на крайния графичен продукт – изработка на лого или друга визуализация. В уебпрограмирането пък учениците се учат да правят сайтове, като в техните часове има много междупредметни връзки. Поставят им се задачи в различни области: един ученик прави сайт за литература, друг за природни бедствия, трети за водата, четвърти за исторически забележителности и т.н. Така освен че се учат да програмират, те развиват своите познания и в други тематични области, за да могат да направят сайта.
„Надяваме се с тези иновативни предмети да запалим искрицата у тях, да ги провокираме, да ги накараме да мислят – обяснява Анка Атанасова. – Освен това
в графичния дизайн, а и в уебпрограмирането има много креативност,
което помага за развитието и на т.нар. меки умения. И не на последно място, дава им се възможност да се ориентират в тези професии и да се реализират в тях по-бързо и лесно, ако им допадат. Графичният дизайн е в основата на рекламата и е доста предпочитана специалност, която не изисква да имаш фиксирано работно място. Когато имаш умения, можеш да работиш отвсякъде, стига да има интернет. Същото важи и за уебпрограмирането, което е много търсено на пазара на труда.“
Одобреният проект, с който СУ „Йордан Йовков“ в Тутракан влиза в списъка на иновативните училища на МОН, се казва „Успехът ни обич@“ . Той ще продължи общо четири години, до края на учебната 2023/2024 г.
Целта му е да повиши качеството на образованието, като предлага актуални STEM направления и прилагане на ИКТ технологии в учебния процес, които да подобрят още повече дигиталните умения на учениците. Екипът обмисля как може да продължи иновацията. Един от вариантите е да се направят групи за занимания по интереси по проект „Образование за утрешния ден“ на МОН. В тях децата, проявяващи интерес към графичния дизайн и уебпрограмирането, ще имат възможност да продължат да надграждат познанията си в тези области и в следващите класове.
За втора година по проект „Образование за утрешния ден“ в училището се сформират групи по интереси под формата на извънкласни дейности за допълнителни занимания по ключови дигитални умения за учениците от прогимназиален и гимназиален етап на обучение. За шестокласниците това е клуб „С технологиите – напред!“, за ученици от VII и VIII клас – „В света на ИТ“, а за тези от IX, X и XI клас е „Дигитален свят“.
Училището работи и по Националната програма на МОН „Иновации в действие“. Поддържа междуучилищни партньорства с иновативното СУ „Йордан Йовков“ в Сливен и ОУ „Христо Ботев“ от с. Асеновци, Плевенско. През юни гостуват в Сливен на 4-дневен форум за обмяна на добрите практики в иновативното образование, в който участват 11 иновативни училища от област Сливен и три – от страната. В края на юни пък са домакини на ученици и учители от двете партньорски училища от Сливен и Асеновци и им показват как работят в областта на компютърните технологии, като изнасят открити уроци и презентации по уебпрограмиране.
Тутраканското училище разполага с 24 класни стаи, оборудвани специализирани кабинети по български език и литература, чужди езици, математика, история, химия, биология, физика, музика, както и с четири компютърни кабинета с постоянен достъп до интернет. То има богата училищна библиотека и осигурява възможности за забавления и спорт в своите физкултурни салони и спортни площадки за футбол, баскетбол, волейбол. Разполага и с оборудвана фитнес зала, училищен стол и център за извънкласна дейност, където учениците работят съвместно по проекти и извънкласни форми.
СУ „Йордан Йовков“ участва и в проекта „Обичам моето училище“, по който се организират различни базари. Със събраните средства се правят дребни ремонти и се закупуват различни фототапети за стаите и коридорите. Нюансите на фототапетите са зелено-жълти.
Учителите сами избират какъв да е фототапетът в тяхната стая – с какви цитати, формули,
които допълнително разширяват кръгозора на учениците.
В коридорите на училището пък основната тема е водата и фризовете са на тема реки и океани.
„Предлагаме добри условия за обучение, но имаме проблем с покрива на училището“, споделя Анка Атанасова. Тя е изпратила писмо до МОН, за да поиска средства за ремонта, защото това не е по силите на бюджета на училището и на общината.
416 са учениците в тутраканското школо и за тяхното обучение се грижат 46 учители. Децата със специални образователни потребности са 26 и се подпомагат от двама ресурсни учители. По проекта „Подкрепа за приобщаващо образование“ имат също логопед и помощник на учителя. Разполагат с педагогически съветник, който изпълнява и функцията на психолог.
За приобщаване на децата от уязвимите групи училището работи с Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“. Организират съвместно обучение за ролята на родителя при обучението на детето и сформират клуб по интереси „Фолклор на етносите“
Тутраканското училище работи и по НП „Участвай и променяй – родителят, активен партньор в училищния живот“ на МОН. Организирани са няколко срещи с родители на ученици от начален етап и VII клас с участието на лектори психолози, с техния педагогически съветник, както и с класните ръководители. По този проект се провежда празнично събитие в парка на града с ученици и от СУ „Христо Ботев“ в Тутракан с различни ателиета по рисуване, апликиране, разучаване на народни танци и други, в които се включват деца и родители от двете училища.
По проект „Подкрепа за успех“ на МОН училището има социален работник, който изпълнява ролята на медиатор и много помага при учебния процес. Особено по време на дистанционното обучение, когато класният ръководител сигнализира, че някой ученик не е бил в час. Тогава социалният работник сам или заедно с педагогическия съветник прави посещения по къщите и разговаря с родителите да вземат мерки. Децата, които не разполагат с крайни устройства, получават лаптопи от училището, от „Амалипе“ също дават 10 нови таблета и така се осигурява необходимата техника за присъствие във виртуалните класни стаи.
Училището ще посрещне новата учебна с две нови паралелки с разширено изучаване на английски език след VII клас с профили „Природни науки“ и „Софтуерни и хардуерни науки“. Паралелките с първокласниците също са две, но едната е маломерна. Децата в региона намаляват, а има две училища в Тутракан и две в околните села в общината – ОУ „Стефан Караджа“ в с. Цар Самуил и ОУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Нова Черна.
По традиция в края на юни СУ „Йордан Йовков“ организира празник за бъдещите първокласници и техните родители под мотото „Ученик ще бъда аз в първи клас“. Те се запознават със сградата на училището, разглеждат класните стаи, включително кабинета по дигитална математика, запознават се с класните ръководители. През този ден за тях се организират различни забавни игри, а тази година има и една по-специална – учениците от образователен театър „Арлекин“ представят театралната постановка „Дванадесетте месеца“.

Your Image Description

Свързани статии:

Търси се новото, но и добре обоснованото Деца от Велико Търново учат португалски и китайски По пътя на дигиталната икономика Артуикенди в село Чавдар

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Рифове, атоли и корали

Следваща статия

Търси се новото, но и добре обоснованото

Следваща статия
Търси се новото,  но и добре обоснованото

Търси се новото, но и добре обоснованото

Деца от Велико Търново учат португалски и китайски

Деца от Велико Търново учат португалски и китайски

По пътя на дигиталната икономика

По пътя на дигиталната икономика

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"