Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 16, 2021

Учителят лидер и ментор

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-04-2021
в Брой 16, 2021
A A
Павлина Чочова

Столичното 107. ОУ „Хан Крум“ е единственият български представител в проект, посветен на учителя лидер, финансиран по програма „Еразъм+“. Проектът започва в края на 2018 г., като неговата цел е създаване на три интелектуални продукта – наръчник за лидерството в образованието, стандарти за учителя лидер и обучението на учители лидери. Повече за българското участие в Проекта и за целите, които преследват участниците в него, научаваме от преподавателката по музика и координатор на Проекта в 107. ОУ „Хан Крум“ Павлина Чочова.
„Основната цел е да се дадат насоките, в които трябва да бъде трансформирано образованието, за да стане по-адекватно на съвременните условия и да отговаря на очакванията и изискванията на днешните деца. През последните две години и половина страните, които участвахме в Проекта, се стремихме преди всичко да бъдем полезни. Нашите продукти са насочени към крайния потребител – учители, директори, ръководители на образователните институции, разбира се, и родителите“, казва Павлина Чочова. С полезните и иновативни неща в наръчника и стандартите, изработени от шестте участника в проекта, всеки може да се запознае на сайта на 107. ОУ. Над 100 страници съдържат най-важ-
ното и полезното за всеки учител или ръководител в образователната система.
Като най-значим елемент от трите съвместни продукта Павлина Чочова откроява практическото обучение. Тя споделя, че от всички участници в Проекта само екипът на 107. ОУ е провел реално практическо обучение, макар и в онлайн среда заради мерките, свързани с COVID-19. Така столичното училище успява да изпълни много от практическите задачи и най-важното – да покаже как събраната информация и теория от наръчника може да се приложи успешно в практиката. Макар че тренингът е онлайн, 238 преподаватели от цялата страна вземат активно участие, изпълнявайки практическите задачи. Благодарение на тази обратна връзка екипът установява, че 98% от всички участници биха препоръчали това обучение на свои колеги.
По време на съвместната си работа страните участнички достигат и до други важни изводи, а именно, че проблемите и трудностите за преодоляване в образователните системи на страните участнички са по-скоро общи. И макар, на пръв поглед, отделните образователни системи да изглеждат различни, всъщност те имат повече допирни точки.
В съвместната работа по този проект всяка страна работи по определена главна тема, като екипът на 107. ОУ се концентрира основно върху „Учителят като лидер в класната стая. Учителят лидер като ментор, наставник и коуч. Стандарти за учителя лидер. Добри практики“.
Румъния, в лицето на екип от Университета „Лучан Блага“ в Сибиу търси отговор на въпроса какво означава да си лидер. Представителят на Турция е образователният инспекторат на област Анкара, който концентрира своята работа върху ролята на училищния ръководител. Гърция е представена от образователния инспекторат на област Ламия. Там проучват каква подкрепа е необходима за училищния ръководител. Събрани са исторически сводки, определения и различни видове предложения за организационни промени. Водещият партньор в Проекта е Полша. Институтът за усъвършенстване на учители и кадри в Краков изследва ролята на учителя лидер за усъвършенстването на качеството на работа в училище. Италия е представена от международен образователен институт със седалище във Флоренция. Там се проучват формите на сътрудничество между семейството и училището.
Почти две години и половина съвместна работа води и до ползотворен обмен на мнения, коментари, информация. Другият важен извод, до който достигат страните участнички, е, че въпреки променени заради пандемията, придобиването на лидерски умения и качества и тяхното усъвършенстване винаги стоят на дневен ред. „Днес учителят лидер, освен виртуозно владеене на знания и използване на свои иновативни методи и подходи, трябва да умее да борави и с новите технологични инструменти и да работи професионално в електронна среда на обучение. „Новото нормално“ доведе и до друга „реалност“ за преподавателя – да бъде под постоянен мониторинг от страна на родителите, които често са край своите деца, когато са в онлайн среда. Но това, от своя страна, носи и плюсове, тъй като поддържа обратната връзка преподавател – ученик – родител“, коментира координаторът на Проекта от българска страна Павлина Чочова.

Your Image Description

Свързани статии:

Хляб наш насущний* Незаменимата роля на човека пред бялата дъска От декорация на плодова салата до работа на полето Предприемачеството е процес на създаване

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Професия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Да мотивираш деца билингви

Следваща статия

Гените на човека и на граха са почти еднакви

Следваща статия
Гените на човека и  на граха са почти еднакви

Гените на човека и на граха са почти еднакви

В ход е дигиталното обучение

В началото е природата

В ход е дигиталното обучение

Държавата ще плаща за повече студенти наесен

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"