Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 14, 2020

В надпревара за детския интерес

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
01-04-2020
в Брой 14, 2020
A A

Ако не е кметът на селото и двамата медиатори, моята работа и тази на учителите нямаше да бъде така успешна.“ С тези думи започва разказа си директорът на ОУ „Черноризец Храбър“ в с. Крушаре, област Сливен, Пеню Дичев. Там се обучават 169 деца, които са на 100% от уязвими групи. С тях работят 15 педагогически специалисти.
Учениците са обхванати в 6 паралелки начален етап, като целодневната организация е за I, II, III и IV клас. В прогимназиалния етап паралелките са три.
11 ученици над 16-годишна възраст също залягат над учебниците в самостоятелна форма на обучение. „Денят ни започва с оперативка с кмета. Много помага на училището, с негово съдействие изградихме и спортна площадка. Сега тя пустее, но със сигурност отново ще се напълни с деца“, продължава директорът. Забравя да спомене името на кмета, нарича го просто момчето. А иначе това е Димо Санков.
„Децата ни са много взискателни, винаги трябва да им е интересно, за да задържим вниманието им в час и да ги мотивираме да учат. Предизвикаме ли интереса им, резултатите не закъсняват. Радваме се на представянето на децата ни на външните оценявания миналата година. То е повече от добро.“
И за да не загубят „скоростта“, учителите бързо се пренастройват към необичайната ситуация. В първите дни са подготвени и разпечатани учебни материали, медиаторът ги занася в махалата. „Към днешна дата това не е актуално. Всеки класен ръководител сега е в група с класа си във „Фейсбук“, където се включват според урока и съответните предметчици“, продължава разказа си Пеню Дичев. Разговорът ни не му пречи и той продължава да следи какво се „случва“ във виртуалната класна стая на второкласниците. Заниманието се води от учителката по география.
Има ли учители, които изпитват затруднения. Чистосърдечното признание е, че има. Тогава? Сутрин в пощата на училището вече са пристигнали подготвените от тях учебни материали, които веднага се разпращат до учениците чрез „Фейсбук“. „Забелязах, че първите дни в онлайн пространството работеха около 35% от учениците. Интересът непрекъснато расте и вече са обхванати над 50%. А „часовете“ все повече оживяват. Децата се надпреварват кой по-бързо ще отговори на въпросите на учителя. Е, случва се да е неправилно, но важното е, че са в „клас“ и работят – разказва директорът. – За нашите деца тази необикновена форма на работа е нещо ново и това провокира интереса им.“ Оказва се, че те дотолкова харесват онлайн общуването, че продължават да търсят любимите си учители и до по-късно, когато школският звънец отдавна би трябвало да е сложил край на учебния ден.
Педагозите също много се стараят, например разнообразяват урока с нестандартни идеи – нещо да се нарисува, нещо да се изпее или изиграе.
В ОУ „Черноризец Храбър“ разчитат много и на семействата. Учителите и родителите се познават добре. „Познавам и дядовците на нашите ученици. Някои от тях също са учили в нашето училище. Ако родителите не стягат децата да се занимават, няма как да разберем какво се случва в домовете“, продължава Пеню Дичев. С усмивка споделя, че вече има случаи, когато в урока се включват и родители. „Знам, че резултатите от подобен учебен процес едва ли ще са високи, както ни се иска. Но е важно децата да не забравят, че ваканцията свърши и е време за училище.“
В „Черноризец Храбър“ са подготвени да ползват и учебни платформи. Запознават с техните възможности и родителите. Проблемът е, че достъпът до тях е силно затруднен. „Затова работим както можем – най-важното е да не загубим интереса на децата“, повтаря пак директорът. Това е и причината учителите да се надпреварват как по-атрактивно да провеждат учебните занимания, споделят идеи, провокират се. В помощ идва и телевизията с учебните часове. Ролята на учителя е да проконтролира дали децата са пред екрана.
Не на последно място, Пеню Дичев посочва изключителната роля на медиаторите в тази ситуация. „Без тях не мога да работя. Единият – Илия Тодоров, живее в махалата. Със средно образование е, изключително интелигентно момче е и много ми помага. Плътно до мен остава вторият медиатор – Митко Господинов. При нас е по линия на „Приобщаващо образование“. С него сме, така да се каже, действащият оперативен щаб. По всяко време сме в готовност да получаваме и предаваме нататък актуалната информация.
Митко е на „ти“ със съвременните технологии. Има икономическо образование. Но настоях и той сега продължава подготовката си за придобиване на педагогическа квалификация в Тракийския университет в Стара Загора – „Начална и пред-
училищна педагогика с информатика“, пояснява директорът.
Не крие, че използва всички възможни законови средства за поощряване на този необикновен екип, който работи с любов към професията на учителя и с любов към децата, поверени му от техните семейства.

Your Image Description

Свързани статии:

Традиции и модерен подход Мишел мечтае за по-цветен свят В Бургас има ученически омбудсман Във Видин шият защитни маски

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне28Tweet
Предишна статия

Мишел мечтае за по-цветен свят

Следваща статия

В Бургас има ученически омбудсман

Следваща статия
В Бургас има ученически омбудсман

В Бургас има ученически омбудсман

Във Видин шият защитни маски

Във Видин шият защитни маски

Прекратяват се научните мисии на Марс

Прекратяват се научните мисии на Марс

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"