Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2015 Брой 14, 2015

Как ще живеем заедно, ако не учим заедно

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-04-2015
в Брой 14, 2015
A A

Той представи опита на Шотландия на кръглата маса „Приобщаващо образование – образованието на XXI век“, организиран от Центъра за приобщаващо образование. Събитието бе под патронажа на председателя на парламентарната комисия по образование и наука Милена Дамянова. Основната тема бе как се развива този процес у нас в контекста на законопроекта за предучилищното и училищното образование. В кръглата маса участваха представители на държавни образователни институции, на неправителствени организации, на научната общност и родители. Д-р Рейвънскрофт проследи исторически развитието на приобщаващото образование в Шотландия и призна, че процесът е бил дълъг и болезнен. В началото на всички им се струвало „мисия невъзможна“ всички деца със специални нужди, с изключение на най-тежките случаи, да посещават масовото училище. А днес в Шотландия вече не използват и понятието „специални образователни потребности“, тъй като приемат, че носи негативен заряд. Вместо него се говори за деца, които имат нужда от „допълнителна подкрепа“. В тази група се включват не само деца със заболявания, но и такива от семейства с тежки социални проблеми, както и надарени деца, чийто талант трябва да бъде развиван. Д-р Рейвънскрофт, който е англичанин, подчерта, че в Англия все още се говори за специални образователни потребности (СОП). В Шотландия има 2000 начални училища, 371 гимназии и 151 специални школа (доста повече от България, въпреки че населението на Шотландия е по-малко). През 2014 г. е преценено, че около 140 542 ученици е нуждаят от допълнителна подкрепа. Благодарение на дългогодишните усилия на много специалисти от различни области и на цялото общество днес 95% от тези деца учат заедно със своите връстници.

Четете повече в бр. 14, 2 – 8 април 2015 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Троен тест за родното училище Default ThumbnailМОН затваря училището за насилие 166,5 млн. лв. за професионалното Default ThumbnailПровери грамотността си с тест за VII клас

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Чуждоезиково обучение, книжка 2, година XLII, 2015

Следваща статия

Професионално образование, година XVII, книжка 2, 2015

Следваща статия

Професионално образование, година XVII, книжка 2, 2015

сп. "История", книжка 2, година XXIII, 2015

"Математика и информатика", книжка 2, година LVIII, 2015

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"