Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-11-2024
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.
A A

Езиковите контакти и техните резултати

Иля Златанов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-06-01

Резюме. Редица учени, както и широк кръг неспециалисти си задават въпроса дали българският не е език от креолски тип, т.е. продукт на непълно усвояване от страна на носители на други езици?

виж повече

 

 

 

 

Превключване на езиковия код като феномен на междуезиковото взаимодействие: върху примери от български и турския език

Исмаил Оркун Атасой
Гюлсюм Сонгюл Ерджан
Университет „Докуз ейлюл“ – Турция

https://doi.org/10.53656/for2024-06-02

Резюме. Междуезиковото взаимодействие се отнася до езиковите резултати, които възникват, когато общности, говорещи различни езици, взаимодействат помежду си…

виж повече

 

 

 

Specifics of Pedagogical Speech in Distance Learning

Natalya Zhadko
Moscow City Pedagogical University

https://doi.org/10.53656/for2024-06-03

Abstract. From the perspective of the activity approach, the author examines the difficulties faced by university teachers when conducting classes in a digital environment (in distance learning)…

виж повече

 

 

 

The Parents‘ Perspective: Overcoming the Challenges and Discovering the Benefits of Early Second Language Acquisition

Maria Mladenova
South-West University – Blagoevgrad (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for2024-06-04

Abstract. This article examines the impact of Early Second Language Acquisition (ESLA) on children‘s development from the perspective of parents…

виж повече

 

 

 

Учебно пособие по четене на текстове по козметика (върху материал от руски език)

Ирена Петрова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/for2024-06-05

Резюме. По време на всички етапи на обучение по чужди езици са важни въпросите за създаване на учебни материали…

виж повече

 

 

 

К вопросу о переводе поэтических текстов в романе Евгения Водолазкина „Чагин“

Антония Пенчева
Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/for2024-06-06

Резюме. В статье рассматривается роль и функция поэтических текстов для создания образной характеристики персонажей в романе „Чагин“ Евгения Водолазкина…

виж повече

 

 

 

Компютърните игри с митологично съдържание – бягство от реалността или нов образователен хоризонт

Елица Миланова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/for2024-06-07

Резюме. Статията изследва репрезентацията на китайската митология в компютърните игри и потенциала им като лингводидактичен инструмент при компетентностния подход на обучение в часовете по китайски език и култура…

виж повече

 

 

 

Пространствените измерения на изменението на климата и глобалното езиково разнообразие

Климент Найденов,
Методи Иванов,
Антонина Атанасова,
Димитър Атанасов,
Александър Пейчев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-06-08

Резюме. Сложната връзка между езиковото многообразие и изменението на климата е многостранен феномен…

виж повече

 

 

 

Подходи за промяна в качеството на училищното образование

Светлана Александрова
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/for2024-06-09

Резюме. Статията анализира областта на въздействие от Националната стратегия за учене през целия живот (НСУЦЖ 2014 – 2020), която касае подобряване на качеството на училищното обучение, повишаване на постиженията на учещите, придобиване на ключовите компетентности и развитие на личността, и поставя началото на актуални и днес усилия за промяна в учебната среда и въвеждане на компетентностен подход в образованието…

виж повече

 

 

 

Сирма Данова (12.11.1984 – 22.10.2023)

Владимир Сабоурин
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/for2024-06-10

виж повече

 

 

 

Силата на постистината

Владимир Градев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-06-11

виж повече

 

 

 

Родноезиковото и чуждоезиковото обучение – единна образователна система

Димитър Веселинов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-06-12

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Заместник-министър Наталия Митева откри център за ранно детско развитие

Следваща статия

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII

Следваща статия

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII

Дядо Коледа и „Български пощи“ отново очакват най-красивото писмо

Дядо Коледа и „Български пощи“ отново очакват най-красивото писмо

Не вятърна мелница, я вятърна турбина

Не вятърна мелница, я вятърна турбина

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"