Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Обучение по природни науки
и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Обучение по природни науки и върхови технологии
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2022 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-08-2022
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2022 г.
A A

ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

Предикатите за състояние от гледна точка на фазисната деривация: българско-руски паралели

Доц. д-р Марина Джонова 1)
Гл. ас. д-р Светлозара Лесева 2)
Проф. д-р Елена Иванова 3)
1) Софийски университет „Св. Климент Охридски“
2) Институт за български език – Българска академия на науките
3) Санктпетербургски държавен университет (Русия)

https://doi.org/10.53656/for22.401pred

Резюме. В статията се представят в съпоставителен план възможностите за образуване на инхоативни глаголи от предикатите за състояние в българския и руския език…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Тональные контуры русских да-нет-вопросов в условиях болгарской интерференции

Татьяна Алексиева
Софийский университет имени св. Климента Охридского (Болгария)

https://doi.org/10.53656/for22.408tona

Резюме. Просодия русского языка является самым сложным аспектом даже для выпускников болгарских университетов, изучающих русский язык…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Werbung Im Wirtschaftsdeutsch-Unterricht

Dr. Gergana Fyrkova, Assoc. Prof.
Sofia University (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for22.404werb

Abstrakt. Werbung im Wirtschaftsdeutsch-Unterricht eröffnet große Chancen für einen attraktiven und zugleich pragmatischen Zugang zu einer Fremdsprache…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Деривационното поле на лексемата WIND

Павлина Петкова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/for22.405deri

Резюме. В статията са представени най-продуктивните начини за словообразуване в английския език, като се обръща конкретно внимание на деривационното поле на лексемата wind…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


МЕТОДИКА

Има ли място музиката в обучението по чужд език?

Доц. д-р Пенка Тодорова Кънева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/for22.421imal

Резюме. В статията се представят и анализират резултатите от анкетно проучване, проведено през 2022 година с учители и преподаватели по чужд език на ученици от различни възрасти и студенти, което има за цел да установи мнението на анкетираните относно използването на музикални дейности в чуждоезиковото обучение, а така също и техния опит в тази област…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Чуждоезиковото обучение – цел на инженерното образование, и инструменти в образователната среда

Цветелина Вукадинова 1), Сеня Терзиева 2),
Юлияна Яворова 2)
1) Минно-геоложки университет „Св. Иван Рилски“ – София
2) Химикотехнологичен и металургичен университет – София

https://doi.org/10.53656/for22.422cujd

Резюме. Статията представя изследване, касаещо разработване и апробиране на иновативни образователни подходи за развитие на езикови компетентности сред студентите от инженерните специалности…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ЕЗИК И КУЛТУРА

Черният монах на Емилиян Станев и неговите готически събратя

Доц. д-р Огнян Ковачев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.431cern

Резюме. Незавършената повест Черният монах от Емилиян Станев все още остава в периферията на неговото творчество, а също и на изследователския интерес от страна на българското литературознание…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ХРОНИКА

„Андре Малро – писател и борбен интелектуалец“ – празник на духа

Гл. ас. д-р Соня Александрова-Колева,
доц. д-р Мая Тименова-Коен
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/for22.441andr

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

За едно социолингвистично изследване на обществените надписи в градското пространство в контекста на многоезичието и лингводидактологията

Весела Белчева, Свилен Станчев
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий”

https://doi.org/10.53656/for22.451edno

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

За едно социолингвистично изследване на обществените надписи в градското пространство в контекста на многоезичието и лингводидактологията

Следваща статия

Антропогенната екологична катастрофа*

Следваща статия
Антропогенната екологична катастрофа*

Антропогенната екологична катастрофа*

В ход е дигиталното обучение

Ледените „хладилници“ на света*

В ход е дигиталното обучение

Приливите и отливите около нас и в нас

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1-2/2024, година XXXIII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX
  • Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"