Катя Стоянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-1.10
Резюме. В статията се разглежда медийното и дигиталното образование като необходимо условие за прилагане на съвременните тенденции в образователната система и адаптирането ѝ към потребностите и спецификите на дигиталното общество на XXI век. Лансира се идеята то да започва от предучилищна възраст, когато децата вече целенасочено взаимодействат с различни медийни продукти. Поставен е акцент върху разбирането за дигиталната и медийната грамотност отвъд техническата способност за боравене с медийни продукти, която сама по себе си е важен, но недостатъчен елемент в набора от знания и умения, необходими за разбиране, овладяване и участие в необятната и постоянно променяща се медийна среда.
Ключови думи: медийна педагогика; медийна грамотност; медийно образование; дигитална грамотност; критично мислене; креативност