Усвояване на речниковия състав на езика чрез съпоставка на официални преводи и превод от изкуствен интелект
Ваня Бояджиева
Частно средно училище „Българско школо“
https://doi.org/10.53656/voc24-4-01
Резюме. Изследователската задача има за цел да подкрепи изучаването на вулгаризмите като част от речниковия състав на езика…
Основна, транспозиционна и модална употреба на сегашно време в български език и техните релации в английски и испански език
Георги Джумайов
Основно училище „Любен Каравелов“
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/voc24-4-02
Резюме. Настоящото проучване има за цел да представи различни случаи на употреба в рамките на общото значение на българското сегашно време и съответните релации в английски и испански език…
Изследване на уменията за четене – среща между наука и образование
Христина Кукова
Институт за български език „Проф. Л. Андрейчин“ – БАН
Гергана Будинова
21. СУ „Христо Ботев“ – София
https://doi.org/10.53656/voc24-4-03
Резюме. Статията си поставя за цел да представи едно изследване, проведено сред български ученици…
Проблемно ориентирано обучение като възможност за развиване на критическото мислене на учениците
Деспина Василева
Софийски университет „Свети Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/voc24-4-04
Резюме. В статията се представят особеностите на проблемно ориентираното обучение и възможността чрез него да се развива критическото мислене на учениците…
Възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект в проектно ориентираното обучение
Стойка Чакърова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Факултет по славянски филологии
https://doi.org/10.53656/voc24-4-05
Резюме. В статията се анализират възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект (ИИ) в образованието…
Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор
Катя Иванова
Първо ОУ „Иван Вазов“ – Свиленград
https://doi.org/10.53656/voc24-4-06
Резюме. Проведеното изследване на тема „Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор“ има за цел да подпомогне работата на учители и ученици в прогимназиален етап…
Дейности за стимулиране на творческите способности на ученици (обучение по български език в прогимназиален етап)
Невяна Тодорова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)
7. СУ „Св. Седмочисленици“ (България)
https://doi.org/10.53656/voc24-4-07
Резюме. Мисленето винаги е началото на всеки проект за писане и се изразява в изследване на поставената тема, умът да се движи свободно между идеите, които се генерират. Децата често избягват да мислят, защото предимно разчитат на паметта си…
