Д-р Славомир Кжишка
Университет „Адам Мицкевич“ – Познан
Педагогическо-артистичен факултет – Калиш
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-2
Резюме. Авторът засяга въпроса за използването на баснята в оформянето на емоционални социални способности при децата. Показва мястото ѝ в библиотерапията от гледна точка на изключителното ѝ въздействие. Баснята затвърждава народните възгледи за междуличностните отношения, представя идеала за добро и справедливост, а също така и критериите за оценка на човешките постъпки. Благодарение на това стимулира моралния развой и позволява да се усвои приемането на обществените образци на поведение. Чрез басните се представят проблемите на човешкия живот и се прави опит да се отговори на въпроса какъв е обкръжаващият ни свят, от какви закони се ръководи и как да се справим със страховете и опасностите.
Ключови думи: социална компетентност, емоционална компетентност, арттерапия, библиотерапия, басня