"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 38, 2022

Търсят се 24 топ професионални гимназии

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-09-2022
in Брой 38, 2022
A A

Петя НИКОЛОВА

Министерството на образованието и науката разработи и утвърди методологията, с която ще се определят най-подходящите професионални гимназии, които ще получат статут на Център за високи постижения в професионалното образование и обучение.
Процедурата е в рамките на Инвестиционен проект 2 „Модернизация на образователна инфраструктура“ на Националния план за възстановяване и устойчивост. По него 24 професионални гимназии ще се модернизират и оборудват в съответствие с най-високите технологични изисквания. Преобразувани в Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение, от тях се очаква да бъдат ядрото на регионалните образователни екосистеми, допринасящи за повишаване на конкурентоспособността на регионално ниво и работещи въз основа на партньорства между професионални гимназии, висши училища, компании, местни власти и други образователни институции.
Предвижда се центровете да осигурят модерно и иновативно образование и обучение по професии, необходими на регионалния пазар на труда, като предложат кратък преход от училище към работа. Ще се акцентира върху надграждането на традиционни отрасли (транспорт, селско стопанство) за дигитална и зелена трансформация, както и върху подпомагането на нововъзникващи производства, каквито са роботиката, зелената енергия, електромобилите. Специално внимание се отделя на връзката между интегрираните стратегии за развитие на регионите на ниво 2 и областите на образование в Списъка на професиите за професионално образование и обучение.
Утвърдената методология съдържа критерии и подход за избор на гимназиите, включително форма за индивидуална оценка на образователната институция. Всяка гимназия получава възможност и за самооценка. Критериите са свързани с изпълнението на план-приема, в това число – предлагат ли се дуални паралелки, STEM професии и защитени специалности, какви са резултатите от обучението.
Ще се взима предвид и какъв капацитет е проявило училището – има ли участие в състезания по професии и олимпиади, въведени ли са иновации, каква е активността по отношение на проекти по национални програми и повишаване квалификацията на учителите.
До края на септември регионалните управления на образованието трябва да предложат на МОН професионални гимназии, които имат потенциал да се трансформират в центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение.

Your Image Description

Свързани статии:

Училището дава тон на промените Мерки за намаляване на отпадналите от училище Default ThumbnailПедагогическата квалификация гони качество Грипът настъпва

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

МОН подготвя нов закон за иновациите и научните изследвания

Next article

Време е да сменим чипа

Next article
Вестник "Аз-буки"

Време е да сменим чипа

Родни астрономи участват  в публикация в Nature

Родни астрономи участват в публикация в Nature

Dasein-Psyche Research: Between Plato and Heidegger

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"