"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Subscribe now
  • Contact
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Subscribe now
  • Contact
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 4, 2019

Мерки за намаляване на отпадналите от училище

in Брой 4, 2019

Национална програма ще подпомага общините за образователна десегрегация от април.

„Ефективното включване на всяко дете в образователната система и намаляването на дела на рано отпадналите от предучилищното и училищното образование е първата и най-важна тема за нас. Предотвратяването на отпадането е ключово и от това зависи дали ще продължим да се развиваме като проспериращо и хармонично общество.“ Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на дискусия с представители на дарителите в образованието.
Затова усилията на МОН са фокусирани върху училищата с концентрация на деца в риск, ежедневната посещаемост и ефективното им включване в учебния процес. Това предполага индивидуална подкрепа за всяко дете, прилагане на комплекс от мерки и интензивна работа с родителите.
С пари от ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ ще се финансира допълнително обучение по български език за тези деца, за които той не е майчин. Ще се покриват и таксите за детски градини в някои общини, избрани най-вече по определени социално-икономически критерии. Според доклада на Световната банка тази мярка ще бъде най-ефективната за разширяване обхвата на децата в предучилищното образование.
Стартира и нова Национална програма „Подпомагане на общините за реализиране на дейности за образователна десегрегация“. Факт е, че много родители на деца от обособени квартали вече искат те да учат извън тях. Правилната общинска политика е тези деца да бъдат насочени към училища в други райони, за да няма риск от вторична сегрегация. В случая особено ценно е да има система за ранно предупреждение, и когато децата в риск се увеличат, да се вземат мерки за пренасочването им към други училища.

 

Четете повече в бр. 4, 24 – 30 януари 2019 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags АКЦЕНТ на броя
shareTweetshare
Previous article

100 хора

Next article

81% от училищата с увеличени заплати още през януари

Next article

81% от училищата с увеличени заплати още през януари

Българите в Англия запазват правата си и след Брекзит

Ученето като предизвикателство

Ученето като предизвикателство

Последни публикации

  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2021, vol. 30
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2021, vol. 30
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2021, vol. 30
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2021, vol. 30
  • Годишно съдържание на сп. „Природните науки в образованието“, 2020 г.
  • Сп. „Химия“, книжка 6/2020
  • Chemistry, Number 5/2020, Volume 29
  • Сп. „Химия“, книжка 4/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 3/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 2/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 1/2020
  • Сп. „Химия“, книжка 6/2019
  • Сп. „Химия“, книжка 5/2019
  • Сп. „Химия“, книжка 4/2019
  • Сп. „Химия“, книжка 3/2019
  • Сп. „Химия“, книжка 2/2019
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Subscribe now
  • Contact

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US