A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT
Ekaterina S. Pisanova
Zhelyazka D. Raykova
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”, Bulgaria
Nina Gereva
Sts. Cyril and Methodius High School of Humanities, Plovdiv, Bulgaria
https://doi.org/10.53656/nat2025-2.01
Abstract. The concept of wave-particle duality plays a central role in explaining quantum phenomena. It is often cited as the symbolic barrier that must be overcome to develop the abstract thinking necessary to understand these phenomena. Scientific research shows that a large part of students’ difficulties in understanding this concept is due to their subjective perceptions (misconceptions) that are incompatible with the scientific ideas…
Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
B.H.S. Thimmappa
Alliance University – Bangalore, Karnataka, India
https://doi.org/10.53656/nat2025-2.05
Abstract. Learners learn best through active involvement with concrete experiences, significantly improving academic performance. The micro-learning approach improves knowledge acquisition and information retention by making learning more engaging and motivating…
„ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
Mrs. Martina Evgenieva,
Milena Kirova
Sofia University
https://doi.org/10.53656/nat2025-2.04
Abstract. В статията са представени резултати от изследване в действие, което е насочено към проучване влиянието на самостоятелните учебни дейности в часовете по химия върху нагласите на учениците за учене…
Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
Стойна Илиева
Професионална гимназия по икономика „Д-р Иван Богоров“ – Варна
https://doi.org/10.53656/nat2025-2.03
Abstract. В настоящата статия представяме опита си от интегрирано прилагане на два съвременни педагогически подхода – проблемно и проектно базирано обучение (ППБО), в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“…
ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
Claida Doychinova
Episkop Konstantin Preslavski Shumen University
https://doi.org/10.53656/nat2025-2.06
Abstract. Преподаването и ученето са двете страни на образователния процес. Учителят – възприеман като личност, която освен да преподава, трябва да прилага индивидуален подход към всеки ученик, да разбира емоционалното състояние на всяко дете, да умее да създава позитивна учебна среда и да следва учебната програма, съобразявайки се с техните потребности и интереси…
NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
Sudad H. Al-Obaidi,
Miel Hofmann
Mining university, Russia
https://doi.org/10.53656/nat2025-2.02
Abstract. Increasing oil recovery in the oil industry requires a better understanding of the mechanism of behaviour of silica gel in porous media. Several technologies have been developed for redistributing fluid flows of injected or produced water in this work…
