"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Chemistry Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2025

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-08-2025
in Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2025
A A

A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT

Ekaterina S. Pisanova

Zhelyazka D. Raykova

University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”, Bulgaria

Nina Gereva

Sts. Cyril and Methodius High School of Humanities, Plovdiv, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/nat2025-2.01

Abstract. The concept of wave-particle duality plays a central role in explaining quantum phenomena. It is often cited as the symbolic barrier that must be overcome to develop the abstract thinking necessary to understand these phenomena. Scientific research shows that a large part of students’ difficulties in understanding this concept is due to their subjective perceptions (misconceptions) that are incompatible with the scientific ideas…

SEE MORE

 

 

 

Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings

B.H.S. Thimmappa

Alliance University – Bangalore, Karnataka, India

https://doi.org/10.53656/nat2025-2.05

Abstract. Learners learn best through active involvement with concrete experiences, significantly improving academic performance. The micro-learning approach improves knowledge acquisition and information retention by making learning more engaging and motivating…

SEE MORE

 

 

 

„ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА

Mrs. Martina Evgenieva,

Milena Kirova

Sofia University

https://doi.org/10.53656/nat2025-2.04

Abstract. В статията са представени резултати от изследване в действие, което е насочено към проучване влиянието на самостоятелните учебни дейности в часовете по химия върху нагласите на учениците за учене…

SEE MORE

 

 

 

Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“

Стойна Илиева

Професионална гимназия по икономика „Д-р Иван Богоров“ – Варна

https://doi.org/10.53656/nat2025-2.03

Abstract. В настоящата статия представяме опита си от интегрирано прилагане на два съвременни педагогически подхода – проблемно  и проектно базирано обучение (ППБО), в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“…

SEE MORE

 

 

 

ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ

Claida Doychinova

Episkop Konstantin Preslavski Shumen University

https://doi.org/10.53656/nat2025-2.06

Abstract. Преподаването и ученето са двете страни на образователния процес. Учителят – възприеман като личност, която освен да преподава, трябва да прилага индивидуален подход към всеки ученик, да разбира емоционалното състояние на всяко дете, да умее да създава позитивна учебна среда и да следва учебната програма, съобразявайки се с техните потребности и интереси…

SEE MORE

 

 

 

NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA

Sudad H. Al-Obaidi,

Miel Hofmann

Mining university, Russia

https://doi.org/10.53656/nat2025-2.02

Abstract. Increasing oil recovery in the oil industry requires a better understanding of the mechanism of behaviour of silica gel in porous media. Several technologies have been developed for redistributing fluid flows of injected or produced water in this work…

SEE MORE

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailNatural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33 Default ThumbnailNatural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33 Default ThumbnailОбучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024 Default ThumbnailNatural Science and Advanced Technology Education, 1/2025, vol. 34

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA

Next article

Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект

Next article
Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект

Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект

Последни публикации

  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2025, vol. 34
  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2021, vol. 30
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"