"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Проблемно ориентирано обучение като възможност за развиване на критическото мислене на учениците

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-02-2025
in Uncategorized
A A

Dr. Despina Vasileva, Assoc. Prof.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/voc24-4-04

Absract. В статията се представят особеностите на проблемно ориентираното обучение и възможността чрез него да се развива критическото мислене на учениците. Представя се модел за методическо планиране, основан на проблемно ориентираното обучение. Решаването на проблема се предхожда от въвеждане в проблемната ситуация, която се преодолява чрез разпознаването на проблемната ситуация. Ключов етап е разделянето на подпроблеми. Проследяват се особеностите на номотетичните и идиографичните практики на оценяването. Проблемно ориентираното обучение се насочва към последователно развиване на умения за решаване на проблем. Стандартизирани варианти на оценяване са неприложими, защото установяването на едно решение като по-адекватно от друго подлежи на субективна оценка. Трудности при оценяването на отделните дейности при проблемно ориентираното обучение са резултат от необходимостта за проследяване на собственото развитие на ученика по отношение на: осмисляне на проблема, представяне на решения, постигане на резултат, създаване на аргументативен текст, хипотетично представяне на резултатите и др. Оценяването на дейностите при проблемно ориентираното обучение е идиографично.
Keywords: проблемно ориентирано обучение, когнитивни умения, метакогнитивни умения, типове проблеми, обучение по български език

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailLevels of Students‘ Media Culture (Survey) Default ThumbnailWhat, How Much and How does the Bulgarian Student Read (in Bulgaria and around the World) (Analysis of Survey Data) Default ThumbnailPractical View Of Lexicology Default ThumbnailНевидимата антология. Литературата в последните български банкноти
Tags когнитивни уменияметакогнитивни уменияобучение по български езикпроблемно ориентирано обучениетипове проблеми

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Изследване на уменията за четене – среща между наука и образование

Next article

Възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект в проектно ориентираното обучение

Next article

Възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект в проектно ориентираното обучение

Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор

Дейности за стимулиране на творческите способности на ученици (обучение по български език в прогимназиален етап)

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"