"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Концептуализирането на художника в артист: иновации, игри и импровизации

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-12-2021
in Uncategorized
A A

Dr. Todor Yalamov, Assoc. Prof.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-08

Absract. В статията се проблематизират творчеството и еволюцията на един български художник от гледна точка на биографичния подход, неговите артистични интервенции и прелегитимирането му като съвременен артист. Статията дискутира различни аспекти на съвременното изкуство от гледна точка на твореца, творчеството и потреблението му (пазара) и съпътстващите противоречия, както и трансформиращите тенденции в малкия формат на графиката. Защитава се тезата, че е необходимо разширяване на разбирането за съвременно изкуство с определени пазарни действия на артистите.
Keywords: съвременно изкуство; графика; трансформиращи тенденции

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailTeaching English Pronunciation During The Covid Pandemic Default ThumbnailAnalogies Between Chemical Reactions and Quality of Workplace Environment Default ThumbnailRevolution 5.0 (Industry 5.0) and Some Dimensions of Education 5.0 Default ThumbnailThe Participation of the Ottoman Empire in the Philadelphia International Exposition in 1876

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Questioning the Role of Moral AI as an Adviser Within the Framework of Trustworthiness Ethics

Next article

The Corporal-Oriented Approach to Education: A turn Towards the Whole Person

Next article

The Corporal-Oriented Approach to Education: A turn Towards the Whole Person

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.

Между изкуството и спорта

Между изкуството и спорта

Последни публикации

  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"