"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Изследване отношението на учениците към учебния предмет биология и здравно образование и начина на преподаване в края на прогимназиалния етап на обучение

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-06-2025
in Uncategorized
A A

Светла Буковска1), 2), Иса Хаджиали2)

1)Център за оценяване в предучилищното и училищното образование

2)Sofia University

https://doi.org/10.53656/str2025-3-7-res

Abstract. Статията представя резултати от анкетно проучване с цел установяване на нагласите и начина на преподаване по биология и здравно образование в края на основната степен на образование. Основното ни допускане е, че проучването ще даде повече информация при анализа на резултатите от предстоящото изследване PISA 2025, с акцент природни науки и повече информация за преподаването на природните науки и нагласите на учениците към изучаването им във връзка със STEM обучението и разработването на STEM центрове в много училища в България. Анкетирането е проведено през учебната 2022/2023 г. в представителна извадка за страната от 978 ученици от всички региони, които изучават биология и здравно образование в VII клас. Анкетата се състои от две части. Първата е свързана с общи въпроси за определяне на демографски характеристики на извадката и въпрос за учебната среда. Във втората част са включени твърдения от въпросника, измерващи нагласите и мотивацията за учене по биология на учениците, както и начина на преподаване на учебния предмет в средното училище. Въпросите са групирани в шест раздела по предварително подготвена спецификация. Резултатите са обработени чрез използване на описателна (дескриптивна) статистика и коефициент на Пирсън за изследване на корелационни зависимости.

Keywords: анкетиране; мотивация и нагласи; природни науки; PISA 2025

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailМодел за прилагане на методологията Интегрирано учене на съдържание и език (CLIL) при преподаване на химия на английски език в българското средно училище Default ThumbnailNon-Formal Education in Biology through the “View”of Students, Teachers and Parents Default ThumbnailThe Perception and Meaning of a Literary Text in the Initial Stage of the Basic Level of Education in the Context of the Use of Cross-Curricular Connections (The Teacher‘s Point of View) Повече от 28 000 деветокласници решаваха онлайн тест в първия ден на проверката по природни науки
Tags PISA 2025анкетиранемотивация и нагласиприродни науки

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Медиатор по призвание

Next article

Иновации в политиката и стратегията за образование и обучение в сферата на националната сигурност

Next article

Иновации в политиката и стратегията за образование и обучение в сферата на националната сигурност

For Some Technology-Driven Novelties in the International Human Resource Management

Счетоводната професия в дигиталната ера – много повече творческа

Последни публикации

  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2025, vol. 34
  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"