"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

Министър Галин Цоков разговаря с новоизбрани директори

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-04-2024
in Новини 2024
A A
Снимка – БТА

Как да се променят училищата, какви са пътищата за решаването на различни проблеми, как учителите да бъдат подкрепяни и мотивирани, как да се подходи индивидуално към децата и възможностите за ефективно включване на родителите в образователния процес.

Това бяха част от обсъжданите теми на среща на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с

кандидатите, получили 90 или повече точки на проведените конкурси за училищни директори,

съобщава пресцентърът на МОН.

Новите конкурсни процедури, които включват повече практически казуси и въпроси, са били предизвикателство, но и се оценяват като положителна стъпка за промяна в образованието, е общото мнение на директорите. Те споделят, че са били изненадани от новия изпитен формат, и смятат, че на база професионален опит и добро познаване на уредбата всеки кандидат може да се справи с изискванията.

„Насочихме различните фази на изпита към това да се оцени лидерството на кандидатите и много важно – умението им да взаимодействат с хора. Защото очакваме промяната в образованието да започне от директорите в системата – те са лидерите, които трябва да имат визията за утрешния ден“, отбелязва министър Цоков.

Той поздрави за постигнатите резултати спечелилите конкурса и подчерта, че разчита на техните идеи за провеждането на следващите конкурси.

„Както искаме учениците да прочетат една задача и да мислят за решението ѝ, така

трябва да изпитваме и директорите –

по-компетентностно ориентирано, да имаме не само добри администратори, а хора с умения да се справят при различни условия“, каза министър Цоков.

Директорите споделят каква е спецификата на техните училища, какви предизвикателства имат – с прием, работа с родители, привличане и приобщаване на деца от семейства без образование или пък с голям ангажимент към развитието на децата, училища, в които постоянно надграждат с иновации и квалификация на преподавателския състав.

Партньорствата с местната власт са друг акцент в разговора. Всички са на мнение, че

за развитието на всяка образователна институция е изключително важна ролята на директора,

но и на неговия екип и подкрепата за учителите – за тяхното постоянно професионално развитие. Те поздравяват екипа в МОН за непрекъснатото създаване на нови национални програми и допълнителни модули в тях, които позволяват на ръководителите на училища да модернизират образователната среда и да ангажират учениците в разнообразни дейности, което стимулира техните интереси и желание да посещават училище и да постигат по-добри резултати.

Предстои и организиране на среща с всички новоизбрани директори, стана ясно по време на разговора.

„В никакъв случай не искаме да разделяме едни кандидати от други, защото знаем, че всяка оценка има и субективен елемент. Затова и

предстои да организираме дискусия с всички 200 новоназначени директори

и заедно да обсъждаме промените, които ни очакват, и мерките, които МОН трябва да предприеме“, обяснява проф. Цоков.

По думите му, на подобна среща ще бъдат поканени и социалните партньори, защото „всички ние сме част от този процес на промяна и всички носим отговорността тя да бъде положителна и адекватна на времето, в което живеем“.

В срещата участват директори на професионални и езикови гимназии, както и на обединено училище. В разговора се включват и зам.-министър д-р Емилия Лазарова и Георги Маринов – директор на дирекция „Организация и контрол“ в МОН, както и Величка Таседжикова – секретар на УС на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета в България.

Your Image Description

Свързани статии:

Дават близо 40 млн. лв. за обновяване на студентски общежития във Варна Министър Галин Цоков награди шампион по скоростно смятане Първата открита студентска аудитория в МОН (видео) Министър Галин Цоков: Над 1000 преподаватели са обучени да прилагат иновативни образователни технологии и компетентностен подход при подготовката на бъдещи учители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags директориМОНпроф. Галин ЦоковРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Най-добрите млади заварчици са от Казанлък

Next article

Ученици от Математическата гимназия във Варна са победители в Националната олимпиада по философия

Next article
Ученици от Математическата гимназия във Варна са победители в Националната олимпиада по философия

Ученици от Математическата гимназия във Варна са победители в Националната олимпиада по философия

Децата са цветята на планетата

Децата са цветята на планетата

Как се прави килим, учат децата от БНУ „Васил Левски“ в Катерини

Как се прави килим, учат децата от БНУ „Васил Левски“ в Катерини

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"