"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 46, 14 – 20.11.2024 г.

МОН се вслушва в гласа на учителите

Министър Галин Цоков участва в дискусия с педагози в Елхово

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
14-11-2024
in Брой 46, 14 – 20.11.2024 г.
A A
Снимки Пресцентър на МОН

„Вслушваме се в мнението на учителите и директорите на образователни институции за всяка промяна, която искаме да въведем. Затова започнахме процес на апробиране на рамката за качество на образователния процес, като училищни екипи от 103 училища участват в определянето и прилагането на различни критерии и индикатори за самооценка на образователните институции.“ Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков на среща с педагогически специалисти в Елхово, предаде пресцентърът на МОН.

Проф. Цоков припомни един от основните приоритети на МОН –

да се преориентира образователната система от учене за изпити към изграждане на умения за живота на днешните деца и ученици.

Просветният министър подчерта, че тази година се изпълняват 22 национални програми, които са възможност за използване на допълнителни средства за прилагане на училищни политики за личностно развитие на децата и учениците, подпомагане на обучението и извънкласните дейности, подобряване на образователната среда и въвеждане на иновации.

Той подчерта важното значение на екипите за обхват по отношение на включването и предотвратяване на отпадането на децата и учениците в образователната система. По нов европейски проект през следващата календарна година ще се осигури допълнително стимулиране за екипите, за да могат да включат повече деца в образователната система.

Министърът отбеляза и важността на проектите „Силен старт“ и „Успех за теб“, които ще подпомогнат деца в предучилищна възраст и ученици активно да бъдат приобщени в системата на предучилищното и училищното образование.

Проф. Цоков коментира още, че

достъпът до качествено образование в малките населени места, пограничните и планинските райони е сред основните предизвикателства пред образователната система у нас.

По думите му, има нужда от национална програма и стратегия за развитие на малките училища в страната, а фокусът трябва да бъде поставен върху младите учители.

„Които се увеличават в нашата образователна система, за щастие, но все още не са достатъчно да покрият и такива малки училища. Това трябва да е дългосрочна политика на базата на национално съгласие в парламента, с промяна в Закона за училищно и предучилищно образование“, каза още проф. Галин Цоков, цитиран от БТА.

През последната година и половина екипът на Министерството обхожда и анализира проблемите в образователната система в различни краища на страната, подчерта министър Цоков.

„Искаме да съберем тази информация, да направим анализ и евентуално следващият екип на Министерството на образованието и науката да може да доразвие тези данни вече в конкретни политики“, каза служебният министър на образованието.

Участие в срещата взеха областният управител на Ямбол Николай Костадинов, началникът на РУО – Ямбол, Стойко Стойков, кметът на Елхово Петър Гендов, проф. Стоян Денчев – председател на Общото събрание на УниБИТ, и др.

Преди срещата министър Цоков се включи в засаждането на орехови фиданки в градския парк на Елхово.

В кампанията взеха участие деца и учители. Общо 440 орехови фиданки ще бъдат засадени в районите в страната, където пожари това лято унищожиха много дървета. Инициативата е на проф. Стоян Денчев и Университета по библиотекознание и информационни технологии.

„Във време, когато ни връхлитат неочаквани природни бедствия, трябва да умеем да се грижим за природата, да я възстановяваме и да я развиваме устойчиво“, каза проф. Цоков.

Той допълни, че тази кампания показва какво е учене чрез преживяване. По време на посещението си в Елхово министър Цоков посети Етнографския музей и поднесе цветя пред паметника на актьора Велко Кънев.


Your Image Description

Свързани статии:

Младежи творят с изкуствен интелект Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР Министър Галин Цоков: Всички зрелостници ще получат по 4 т. заради липсващи диаграми в тестовете по български език и литература „Ало, Космос!“ вдъхновява младите да мечтаят

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags ДенятЕлховоМОНпроф. Галин Цоковсреща

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Вълшебството на Родопите

Next article

Представят модел на позитивно образование

Next article
Представят модел на позитивно образование

Представят модел на позитивно образование

Директори на центрове за подкрепа за личностното развитие: Необходима е промяна във финансирането

Директори на центрове за подкрепа за личностното развитие: Необходима е промяна във финансирането

Вестник „Аз-буки“

Вестник „Аз-буки“ – брой 46/2024 г.

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"