"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.

Учителски практики за пример

Преподаватели от цялата страна споделят успешни примери от класната стая за проектно базирано обучение

Диляна Кочева от Диляна Кочева
29-04-2024
in Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.
A A
В рамките на „Добрите практики на фокус“ награди получават и най-добрите ученически екопроекти. Първо място завоюва ученическият съвет към Професионалната гимназия по икономическа информатика „Джон Атанасов“ в Търговище. Проектът им „GTT – Green Teen Team“ има за цел да насърчи устойчивото поведение и опазването на околната среда сред училищната общност и намаляване на въглеродния отпечатък. Снимка – Олег Попов

Седем успешни примера на учители от цялата страна са отличени на годишните награди „Добрите практики на фокус 2024“, организирани от фондация „Заедно в час“ и образователния сайт prepodavame.bg.

Над 600 преподаватели, директори и образователни експерти от МОН присъстваха на образователното събитие за споделяне на успешен опит, вдъхновение и идеи. Журито излъчи четирима победители от общо над 170 участващи практики, а публиката – трима.

Учителят по икономически предмети от 170. СУ „Васил Левски“ в Нови Искър Катя Стефанова първа получи наградата си. Тя е

отличена за своя проект, подкрепящ благородни каузи – Доброволчески клуб „Оренда“.

Тя излезе на сцената със своите ученици, с които осъществява екскурзоводски обиколки и се включват с ентусиазъм във всякакви доброволчески инициативи.

Практиката на Ралица Ранчова от столичната ПГ по дизайн „Елисавета Вазова“ – „Как биониката се интегрира в часовете по физика и астрономия“, също заслужи признание. Учителката по физика и астрономия в гимназиален етап (VIII – X клас) прие наградата заедно с директорката на училището Даниела Шошова и благодари именно на нея за предоставената ѝ възможност да се развива и твори.

„Науката има място и в сферата на красотата“,

каза още тя.

Младата учителка от ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ в Бургас Тодора Попова спечели вота на журито със своето „Ателие по фантазии“, в което участват 18 деца от две паралелки в IV клас. Тя работи в образователната система едва от две години, но вече е носител на престижната награда. Попова призова за качествено образование за всяко дете и сподели, че за нея най-важно е да възпита добри хора у всеки свой ученик.

„Няма учебник за опита, а споделеният опит е вдъхновение“,

каза четвъртата носителка на наградата на журито Десислава Атанасова от 131. СУ „Климент А. Тимирязев“ в София. Отличието си тя получава за успешния си пример в класната стая в областта на финансовата култура сред учениците, а именно – „Как да променим отношението на учениците към данъците само за месец“.

Публиката също излъчи свои фаворити.

С практиката си „Да събудим книгата от съня“ Павлина Тотова от СУ „Христо Смирненски“ в Брезово спечели първата награда.

„Четенето е онази супер сила, която ще помогне на децата да изкачат всички върхове“,

каза началната учителка.

„Икономика в действие: Как бизнесът и учебният свят се срещат“ – така пък се казва практиката на Ферихан Ахмедова от Професионалната гимназия по икономика и управление „Елиас Канети“ в Русе. Самата тя е учител едва от четири години, но зад гърба си има над 30-годишен опит в бизнеса, който днес много ѝ помага в класната стая.

С думите „Възлагайте интересни проекти, които да провокират интереса на учениците“ учителят по физика, астрономия и математика Ели Сотирова от СУ „Неофит Рилски“ в Долна баня прие за втори път наградата от събитието „Добрите практики на фокус“. През 2023 г. тя заслужи отличието за „Експерименти, презентации и явления при светлината, или как да ангажираме учениците“, а през 2024 г. – „Как ученици решават проблемите на космонавтите“.

В следващи броеве в. „Аз-буки“ ще представи всяка от практиките и техните автори

Your Image Description

Свързани статии:

Какви звуци издават мравките Отличиха бъдещи фризьори, гримьори и модисти Майстори на роботите Учителите са мотивирани да развиват умения

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags prepodavame.bgгодишни награди „Добрите практики на фокус 2024“Денятфондация „Заедно в час“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Лимитирани златни монети, зоопарк с детска градина и брак в небето на Панаира на тренировъчните фирми

Next article

Деца и ученици с пъстър великденски базар в МОН

Next article
Деца и ученици с пъстър великденски базар в МОН

Деца и ученици с пъстър великденски базар в МОН

1429 професионални и 945 профилирани паралелки в план-приема след VII клас за учебната 2024/2025 г.

1429 професионални и 945 профилирани паралелки в план-приема след VII клас за учебната 2024/2025 г.

Икономиката има нужда от науката

Икономиката има нужда от науката

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"