"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 24, 2023

Живей, пътувай, изучавай

Зина Соколова от Zina Sokolova
14-06-2023
in Брой 24, 2023
A A
От тази година в училището е въведен иновативен предмет
„Визуално програмиране“, който ще се изучава в V и VI клас

Първа награда в Конкурса за най-добра инициатива на ученически съвет, проведен съвместно от Министерството на образоването и науката и Държавната агенция за закрила на детето, в категорията „Изграждане на гражданско съзнание“ печелят представителите на 7. СУ „Йордан Радичков“ – Монтана. Тяхната инициатива се казва „Животът е най-важен, а младостта е негова привилегия! Живей, пътувай, изучавай, но когато ходиш и шофираш – ВНИМАВАЙ!“.

„Целта е превенция на пътнотранспортните произшествия – казва директорката на училището Станка Костова-Сретениева. – Учениците изготвиха презентации по темата. Имаха и срещи с експерти от различни институции, които се занимават с този тип инциденти – представител на пожарната, на „Гражданска защита“, което е звено към пожарната, лекар-ортопед. На срещата с психолог бе обсъден въпросът как се преживява такава травма. Учениците разговаряха и с участник в пътнотранспортно произшествие, както и с инструктор за водачи на МПС.“

В срещите са включени ученици от различни класове. За да не се травмират, за най-малките са изготвени диплянки са безопасността по пътя.

Освен първата награда за тази инициатива от училището могат да се похвалят и с още едно постижение. На ученическите спортни игри отборът по футбол на 7. СУ „Йордан Радичков“ във възрастовата група XI и XII клас се класира на шесто място в България. А отборът юноши VIII – X клас е първи на междузоналното състезание Габрово, Плевен, Ловеч, Велико Търново, Враца, Видин и Монтана и отива на финал.
„Привличаме учениците със спокойствието и реда, които царят тук, както и с добрите традиции в областта на спорта – казва директорката. – Единственото училище сме в област Монтана, което приема ученици в профил „Физическо възпитание и спорт“. Затова нямаме и проблеми с план-приема.“
От тази година в училището е въведен и иновативен предмет „Визуално програмиране“. Иновацията е за 4 години. Новият предмет се изучава в V и VI клас.

„Децата се обучават в интерактивна адаптивна среда – разказва учителката Албена Иванова. – Анимационни герои помагат на учениците да възприемат понятия като параметри, променливи, условни функции, които, на пръв поглед, са сложни и трудни. Ориентирахме се към тази иновация, тъй като в днешно време информационните и комуникационните технологии са навсякъде около нас. А в основата им е програмирането. Освен това децата се справят добре с новата техника и често решават проблемите по-лесно от нас. Самата система дава възможност да се направи избор дали да се програмира с помощта на блокчета, или да се използва код – т.е. текстови команди. Синтаксисът на езика е малко по-различен от това, което традиционно се изучава в задължителните учебни предмети. Но пък логиката на разсъждението по повод действията, които се извършват, и изпълнението на задачите е една съща. Така че предметът помага много за усвояване и на задължителния материал.“

Преподаваните знания са разделени на нива като в компютърните игри. Започва се от най-лесното. За всяко ниво има по 10 упражнения с по четири задачи. Почти на всяко ново ниво или когато се въвежда ново понятие или нова команда, системата предлага видеоклип с инструкции как и за какво се използва дадената команда. Подходът в случая е учене чрез правене.
И ако ученикът не изпълни дадената задача, системата не го допуска да върви нагоре. За всяка задача може да ползва три подсказки. Ако прекалено дълго не могат да се справят със задачата или имат прекалено много неуспешни опити, светва лампичка и им се дава възможност да видят правилното решение и да открият грешката си.

„Учениците възприемат по-добре материала от новия предмет, отколкото от задължителните приложения, които се изучават по програма, тъй като имат нагледно действието, което трябва да се извърши от героя. На децата им е по-лесно да подреждат командите, отколкото да си го представят, както е в „Скрач“ (Scratch) – категорична е Албена Иванова. – Интересно им е, още повече че след края на всяко ниво (става дума за 10 упражнения) получават сертификат и електронна значка. Като преминат на по-горните нива и започнат по-сложните задачи, ентусиазмът малко се позагубва. Но все пак им е по-интересно, отколкото в часовете с традиционните методи на преподаване.“

Your Image Description

Свързани статии:

Храм на толерантността Default ThumbnailПетокласниците с нови учебници Как се управлява образованието Default ThumbnailИзпити под лупа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Храм на толерантността

Next article

В час по музика с макет на цигулка

Next article
В час по музика с макет на цигулка

В час по музика с макет на цигулка

Къде са те сега

Къде са те сега

Два видински отбора – шампиони по роботика

Два видински отбора – шампиони по роботика

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"