"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 4, 2022

Златна купа за пловдивски учител

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-01-2022
in Брой 4, 2022
A A
Еврокомисарят Мария Габриел (вдясно) и Таня Козалиева (вляво) по време на онлайн награждаването

Деляна ЛУКОВА

Златна купа от еврокомисаря Мария Габриел получи пловдивският преподавател Таня Козалиева, която се нареди сред победителите във втората Национална класация за дигитални учителски блог решения Digital-Teach BLOGS bg 2021. Тя спечели приза в категория „Идентичност в образователните практики“. Наградата на общо петте отличени в различните категории бе връчена от еврокомисаря за иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта на официална онлайн церемония.
Таня Козалиева не е училищен педагог, а води клуб по програмиране към читалище „Захари Стоянов 1984“, където работи с деца от начален етап.
„Наградата е признание за труда, всеотдайността, упоритостта, идеите на учителите, полагащи усилия знанието да стигне до всеки ученик, включително чрез нови методи на преподаване. Цифровите технологии заемат важно място в учебния процес. Те никога няма да могат да заместят преподавателите, но могат да бъдат източник на възможности и решения. Вярвам, че технологиите в ръцете на добре подготвен учител могат да преобразят учебния процес“, написа Мария Габриел на профила си в социалните мрежи след награждаването.
Таня Козалиева работи в IT компания, но паралелно с това води обучение на ученици от I до IV клас, като описва идеите и подходите си, програмираните игри и практически занимания в блог. Идеята е нейният опит и ресурси да стигнат до по-голяма аудитория и до учителите, които работят в клас.
Възпитаник е на Езиковата гимназия „Иван Вазов“. Завършва бакалавърска специалност „Туризъм“, но след няколко години лутане, работа в хотели и туристическа агенция решава да запише магистратура по информационни технологии в Пловдивския университет.
„Тогава бе първата ми среща с програмирането, което намирам за късно, но все пак не ми попречи успешно да завърша. От близо 10 години работя в голяма международна компания в сферата на аутсорсинга и дигиталните услуги“, разказва Таня.
Захваща се с детско програмиране преди три години като преподавател в школата на „СофтУни кидс“ в Пловдив. Така открива призванието си да преподава. Впоследствие с помощта на съпруга си започват курсове по програмиране за деца в Свиленград. Така се появява Kinder Coder – кръжок по програмиране за деца. Идеята за него е вдъхновена от конкретен повод. По време на курсовете в Пловдив Таня се запознава с момче, което всяка събота пътува от Димитровград, за да участва в заниманията.
„Родителите му изминаваха всяка седмица разстоянието от Димитровград до Пловдив и обратно, за да може той да посещава курса, който е само два часа. Тогава се замислих за първи път върху проблема, че повечето подобни занимания се организират в големите градове и това ги прави недостъпни за децата от малките населени места. Повярвах, че мога да променя това. И така започна самостоятелният ми път в програмирането за деца. Пътувахме почти всяка седмица, за да можем да реализираме уроците. Организирахме живота си около кръжока по програмиране – през седмицата живеем и работим в Пловдив, а събота и неделя сме в Свиленград, за да мога да преподавам. Това продължи около две години, като през това време имах възможността да направя курсове в още няколко населени места – Хасково, Пловдив и Хисаря, където си партнирах със СУ „Христо Смирненски“ в заниманията по интереси“, разказва Таня.
През 2019 г. кандидатства по програмата „Роботика за България“ на „Работилница за граждански инициативи“, която цели да стимулира интереса на ученици между 10 и 16 години към науката и технологиите. Партньорството ѝ дава възможност да формира отбор по роботика и две последователни години да участва в националното състезание. Програмата подкрепя мотивирани учители да изградят отбор по роботика там, където преподават, като за целта осигурява оборудване, обучение и възможност за участие в състезания.
Пандемията обаче става причина кръжокът по програмиране да прекъсне работа. Но пък през този период Таня започва по-интензивно да пише в блога на Kinder Coder. От дневник на дейността на кръжока блогът се трансформира в личен блог, отразяващ интересите и експериментите ѝ в областта на детското програмиране и роботиката. Събуждането на интереса на децата от ранна възраст да бъдат не просто консуматори на технологиите, но и изобретатели и създатели, е основен мотив за възникването и основаването на блога. В няколко последователни статии споделя информация за дизайна и програмирането на няколко модела роботи и публикува ресурси на различни теми. По-голямата част от статиите се отнасят към програмирането за деца и ученици и за информатиката. Споделя личен опит и ресурси за занимания с по-малките.
В края на изминалата година в блога има 57 активни статии. Общият брой на посещенията за 2021 г. е 12,5 хиляди.
Въпреки сложната обстановка с COVID пандемията и макар че е в майчинство, за да се грижи за малкия си син, миналата есен Таня се обръща към НЧ „Захари Стоянов 1984“, където формира малка група по програмиране с момчета от начален курс. Така кръжокът Kinder Coder продължава да съществува под шапката на читалището. Предстои формиране на нов отбор по роботика.
„За радост, в последните няколко години у нас доста се набляга на програмирането от ранна възраст. Това се случва по специални програми и посредством лесни и интуитивни за ползване технологии. Залага се изключително много на игровия момент, но в същото време децата се запознават с фундаментални понятия в програмирането, които неусетно започват да прилагат в своите проекти. Принципът, който следвам, е да не ангажирам детските умове с нищо излишно и натоварващо, а те по непринуден и естествен начин да усвояват ключови похвати, прилагайки ги на практика, докато се упражняват и създават своите анимации, игри и робопрограми. Това, което правя, е да създавам условия децата да навлязат по лесен и забавен начин в света на програмирането и да развият интерес към дигиталните умения. Заниманията развиват логиката алгоритмичното мислене и креативността“, категорична е Таня Козалиева.

Your Image Description

Свързани статии:

Местната власт в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци Когато трудностите амбицират С усмивка на работа Малките стъпки към голямата цел

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Признание

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Клуб на криминалиста във Варненския свободен

Next article

Местната власт в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци

Next article
Местната власт  в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци

Местната власт в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци

Когато трудностите амбицират

Когато трудностите амбицират

За предизвикателствата пред един директор

За предизвикателствата пред един директор

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"